images 5

سئو سایت به معنای همراه کردن سایت با الگوریتم ها و پارامترهای موتورهای جستجو است. این کار به صورت خودکار و اتوماتیک وار انجام نمی شود. بلکه سایت نیاز به یک اپراتور دارد تا بتواند با مهارت و به کارگیری استانداردهای لازم، سایت را بهینه سازی کند. به چنین فردی، سئوکار گفته می شود. گاهی ممکن است چند نفر با یکدیگر سایت را اداره و بهینه کنند. در این صورت هر یک از اعضای تیم، یک وظیفه را بر عهده می گیرند. در برخی موارد نیز یک فرد مسئولیت اداره تمامی بخش های سایت را بر عهده دارد. این فرد می تواند به چندین شکل عمل کند. به طور کلی بخش های مختلف سایت برای بهینه سازی عبارتند از:

طراحی سایت

تولید محتوا

اداره فنی و پشتیبانی از سایت

آنالیز سایت

سئوکارها افرادی هستند که به یک یا همه این بخش ها می پردازند تا رتبه سایت را در موتورهای جستجو افزایش دهند. نهایتا هدف آنها افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت است. در زیر می توان مسئولیت های سئوکار را براساس بخش های مذکور بررسی کرد.

سئوکار و طراحی سایت:

زمانی که مسئولیت سئوکار تنها طراحی سایت باشد، به کارگیری اصول و استانداردهای بهینه سازی وبسایت در زمان طراحی و راه اندازی سایت ضرورت پیدا می کند. از جمله این اصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی سایت با توجه به اصول ریسپانسیو کردن: به این معنا که سایت باید در صفحات گوشی و دیگر سیستم عامل ها به خوبی باز شود و محتواها بدون درهم ریختگی در اختیار بازدیدکننده ها قرار بگیرند.

طراحی قالب: برخی از طراحان از قالب های آماده استفاده می کنند. اگر چه این قالب ها موجب راه اندازی سایت در زمان کوتاه می شوند، اما نهایتا امنیت سایت را به خطر انداخته و به آنالیز و بررسی مدام نیاز دارند. بنابراین یک سئوکار حرفه ای خود برای طراحی قالب اقدام می کند.

قرار دادن بخش مقالات در سایت: بخش مقالات، قسمتی است که دانستنی ها و اطلاعات و محتواها در آن قرار می گیرند. زمانی که بازدیدکننده ها وارد سایت می شوند، باید بتوانند به راحتی قسمت مقالات را پیدا کرده و محتواهای خود را در آنجا قرار دهند.

چند زبانه کردن سایت: اگرچه همه سایت ها می توانند در دسترس تمامی بازدیدکنندگان در سراسر دنیا قرار بگیرند، اما بازدیدکنندگان به سایت هایی سر می زنند که با زبان آنها محتوا تولید یا نهایتا از زبان های رایج و رسمی دنیا استفاده کرده باشند. چند زبانه بودن سایت به معنای جذب بازدید کننده از سراسر دنیاست.

ظاهر گرافیکی زیبا متناسب با موضوع سایت: این مورد نیز در زمان طراحی سایت باید مد نظر سئوکار قرار بگیرد. سئوکار حرفه ای کسی است که بتواند سایت را به بهترین شکل ممکن طراحی کند. زیبایی تاثیر زیادی در جلب نظر مشتریان دارد. همچنین باید شکل ظاهری و ساختار سایت با موضوع آن یکی باشد.

 مدیریت آسان سایت: سئوکار حرفه ای کسی است که بتواند سیستم مدیریت محتوا را به گونه ای طراحی کند که حتی وبمسترهای مبتدی نیز توانایی مدیریت سایت را داشته باشند. استفاده از یک سامانه مدیریت فارسی، بروزرسانی مطالب، عکسها و اطلاعات سایت را برای وبمستر تسهیل میکند.

images 6

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!