بازاریابی سئو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بازاریابی سئو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان SEO برخلاف بازاریابی سئو، برایش فرقی نمی‌کند که شما می‌خواهید با استفاده از آن میزان فروش خود را بیشتر کنید یا تعداد بازدیدکنندگان سایت خود را بالاتر ببرید. چون ذات آن بهبود وضعیت کسب‌وکار شما در فضای دیجیتال است و در هر شرایطی اگر کسب‌وکار شما در فضای دیجیتال وضعیت بهتری داشته باشد:

  • سایت شما در صفحه نتایج گوگل جایگاه بهتری به دست می‌آورد که این موضوع حجم ترافیک ورودی سایت شما را افزایش می‌دهد.
  • سایت شما در صفحه اول نتایج گوگل به کاربران نمایش داده می‌شود که این اتفاق باعث می‌شود تا سایت شما انتخاب اول کاربران برای دریافت خدمات و محصولات موردنظرشان باشد. در نتیجه با افزایش حجم ورودی، همزمان میزان فروش و مشتری شما هم افزایش پیدا خواهد کرد.

بازاریابی سئو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بازاریابی سئو چه تفاوتی با سئو دارد؟

برای درک تفاوت این دو مفهوم در بازاریابی دیجیتال، سئو را مانند یک فروشنده متخصص و بازاریابی سئو را محلی درنظر بگیرید که باید فروشنده متخصص شما برای جذب مشتریان بالقوه آنجا حضور پیدا کند. در واقع نقش سئو در فضای بازاریابی دیجیتال، تدوین استراتژی‌های هدفمند و دقیق‌ برای تارگت کردن، طیف مشخصی از کاربران است که احتمال تبدیل شدن آن‌ها به مشتری واقعی کسب‌وکار شما بسیار زیاد است.

شما می‌توانید با تجزیه و تحلیل دقیق با استفاده از بازاریابی اینترنتی سئو، کلمات کلیدی و عباراتی را استخراج کنید که مرتبط با کسب‌وکار شما هستند و اگر محتواهایی با استفاده از این کلمات کلیدی تولید کنید یا برای بهینه‌سازی محتواهای صفحات مختلف سایت بر اساس آن کلمات کلیدی استراتژی مناسبی داشته باشید، شانس بیشتری برای در اختیار گرفتن سهم زیادی از کاربران فضای دیجیتال داشته باشید.

یکی دیگر از مواردی که میان بازاریابی سئو و سئو تفاوت ایجاد می‌کند، قابلیت‌های اصلی آن‌ها است. همان‌طور که گفتیم، هدف سئو تدوین استراتژی رفتاری مناسب برای سایت‌ها در فضای دیجیتال است تا الگوریتم‌های گوگل به سایت‌ها در صفحه نتایج موتور جستجو رتبه و جایگاه بهتری بدهند.

اما بازاریابی سئو سطح بالاتری از بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو را پوشش می‌دهد و در مواردی کارشناسان حوزه دیجیتال این مدل سئو را با مدلی از تبلیغات آنلاین که بیشتر با عنوان پرداخت به ازای کلیک (Pay Per Click) شناخته می‌شود، مقایسه می‌کنند و برخی دیگر آن‌ها را با یکدیگر مشابه می‌دانند.

چون در این روش تبلیغاتی بابت اینکه سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو بیشتر دیده شود، هزینه پرداخت می‌کنید؛ اما در بازاریابی سئو عملا عکس این اتفاق رخ می‌دهد و شما برای بیشتر دیده شدن در فضای دیجیتال هرگز هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید.

در واقع بازاریابی سئو به مجموعه فعالیت‌هایی اشاره می‌کند که شما در راستای دسترسی آسان کاربران به سایت خود از طریق موتورهای جستجو انجام می‌دهید و هرگز بابت این فعالیت‌ها هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید.

بازاریابی سئو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نقش سئو در بازاریابی اینترنتی چیست؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم، همان‌طور که سئو نقش بسزایی در بهبود وضعیت سایت یک کسب‌وکار در فضای دیجیتال ایفا می‌کند و به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بتوانند از طریق سایت خود، تعداد مشتریان خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند، بازاریابی سئو هم در کنار چنین عملکردی برای شما خواهد داشت.

به‌علاوه با بازاریابی سئو شما می‌توانید به گونه‌ای چیدمان المان‌ها و سایر بخش‌های صفحات مختلف سایت را طراحی کنید که به خوبی می‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند.

یکی دیگر از مزایای سئو در بازاریابی دیجیتال، خارج شدن از حالت نامرئی و برجسته‌تر دیده شدن در فضای دیجیتال است که این موضوع می‌تواند نتایج مثبت دیگری برای شما درپی داشته باشد. افزایش ارگانیک و طبیعی حجم ترافیک ورودی سایت شما از جمله دیگر مزایای بازاریابی سئو است که این موضوع با خود، نتایج دیگری مانند افزایش آگاهی از برند شما، افزایش اعتبار برند و افزایش فروش و درآمد را در پی خواهد داشت.

همچنین از جمله نتایج بازاریابی سئو قراردادن سایت یا کسب‌وکار شما در معرض دید کاربرانی است که به نوعی مشتریان اصلی خدمات و محصولات شما هستند و اگر بدانند شما در فضای دیجیتال هم حضور دارید، برای دریافت خدمات موردنظر خود بهتر به شما اعتماد می‌کنند.

بازاریابی سئو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

اشتباه رایج درمورد اصطلاح بازاریابی سئو چیست؟

موضوعی که در ارتباط با این اصطلاح در فضای دیجیتال وجود دارد این است که افراد زیادی آن را با سئو بازاریابی اشتباه می‌گیرند. چون سئو بازاریابی به این مفهوم اشاره می‌کند که شما از تکنیک‌های سئو به گونه‌ای استفاده کنید که فروش شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

اما در مورد بازاریابی سئو داستان کاملا متفاوت خواهد بود و شما در بازاریابی سئو فعالیت‌های سئویی انجام می‌دهید که به شما کمک می‌کنند تا به اهداف بازاریابی خود برسید.

بازاریابی سئو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بازاریابی سئو چه کمکی به کسب و کار ها می کند؟

بازاریابی سئو در حقیقت مکمل سئو است و زمانی که شما سایت خود را در فضای دیجیتال راه‌اندازی می‌کنید و با استفاده از تکنیک‌های مختلف سئو و بازاریابی سئو برای بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو مانند گوگل  اقدام می‌کنید، مخاطبان بیشتری با کسب‌وکار شما آشنا می‌شوند و شما شانس بیشتری برای جلب توجه سایر کاربران در فضای دیجیتال خواهید داشت.

سئو ذاتا فرآیندی است که از نظر اقتصادی به صرفه بوده و نتایج آن پیامدهایی برای کسب‌وکارها در فضای دیجیتال دارد که به آن‌ها کمک می‌کند تا به میزان زیادی هزینه‌های پرداخت شده برای فعالیت‌های بهینه‌سازی سایت خود برای موتورهای جستجو را جبران کنند.

همچنین از آنجایی که در سازمان‌های بزرگ وظیفه انجام فعالیت‌های سئو و تدوین استراتژی‌ها سئو را دپارتمان بازاریابی این سازمان‌ها به عهده دارند؛ بنابراین شما برای دیگر فعالیت‌های بازاریابی خود مانند تدوین استراتژی محتوا و تولید و انتشار محتوا به تیم دیگری نیاز خواهید داشت که به اصطلاح فعالیت‌های بازاریابی سئو شما را انجام بدهند.

پس با توجه به این موضوع بازاریابی سئو به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا برای انجام دیگر فعالیت‌های سئو بهتر برنامه‌ریزی کنند و همچنین با سپردن وظیفه انجام این فعالیت‌ها به تیم دیگری خارج از سازمان خود، زمان بیشتری برای انجام فعالیت‌های اصلی مربوط به سئو سایت کسب‌وکار خود در اختیار داشته باشند.

سخن پایانی

در انتهای این مقاله از سایت سئوکار حرفه ای سیروتا باید مجددا به این موضوع اشاره کنیم که بازاریابی سئو همان بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یا SEO است، اما با این تفاوت که در بازاریابی سئو فعالیت‌هایی که شما انجام می‌دهید، همه در راستای دسترسی آسان کاربران به سایت شما از طریق موتورهای جستجو هستند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!