download 41

تبلیغات در اینستاگرام یکی از مهمترین روش های امروزی برای دیجیتال مارکتینگ است. درست است که برای بازاریابی اینترنتی باید ابتدا طراحی سایت انجام بدهیم، اما نمی‌توان تنها به این کار بسنده کرد. بازاریابی دیجیتال امروز از هر زمان دیگری پیچیده‌تر شده است و به همین دلیل باید تلاش نمود با فعالیت مناسب، از ظرفیت تمامی رسانه های نوظهور استفاده کرد. شبکه های اجتماعی مبتنی بر موبایل امروز بهترین بستر برای فعالیت به منظور رشد کسب و کار خود هستند. به همین دلیل تبلیغات در اینستاگرام را به عنوان یکی از بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ خطاب می‌کنیم.

محتوا سازی صفحه اینستاگرام

محتوا پایه اصلی استراتژی بازاریابی اینستاگرام شماست.محتوا صفحه اهمیت زیادی در کسب و کار شما دارد.

جلب توجه با محتوای محصول مصور، به این معنی است که بیشتر عکس‌ها و ویدیوهایی که ارسال میکنید از خود محصولات،معرفی خدمات،کسب و کار شما است. این یک راه ساده برای خرید و فروش در این شبکه اجتماعی است و از آنجا که بیشترین اطلاعاتی که وارد ذهن ما میشود از طریق تصویر است اهمیت این موضوع کاملا مشخص میشود.در یک تحقیقات مشخص شد که مخاطبان تحت تاثیر تصاویر بیشتر قرار میگرند تا خواندن مطلبی در مورد محصول مورد نظر.

اما بازهم توجه به نکاتی که ذکر میکنیم مهم است:

  • خلاق باشید، تصاویری را انتخاب کنید که برای کاربران جذاب باشد.
  • از تحت فشار قرار دادن مخاطبان با پست های پشت سرهم ویا دادن اطلاعات مکرر درباره محصول و یا اغراق بپرهیزید.در ضمن طوری هم نباشد که مخاطبان راجع به محصول شما اطلاعی نداشته باشند.یک برنامه ریزی مدونی را معیین کنید و طی آن محصول خود را با تصاویر کیفیت بالا و اطلاعات کاربردی نشر دهید.
  • اندازه های یکسان تصاویر هم در زیبایی صفحه شما تاثیر دارد.
  • ازبرنامه های فتوشاپ با فیلتر های متناسب استفاده کنید.
  • به صفحه خود لینک بدهید
  • در قسمت بیوگرافی پروفایل اینستاگرام میتوانید لینک سایت خود را وارد کنید.
  • استفاده از متن های خوانا، مشخص و هدفمند.
  • موقعیت کسب وکارتان را به طور واضح مشخص کنید.
  • استوری را فراموش نکنید.میتوانید یک روز کاری خود را در استوری به اشتراک بگذارید.با استفاده از استوری، خود را به مخاطبان یادآوری کنید.
  • از هشتگ ها استفاده کنید.بیزینس خود را با هشتگ ثبت کنید و مخاطبان زیادی جذب کنید.
  • از هشتگ های خاص، کوتاه، مرتبط با کسب و کارتان در زیر پست ویا کامنت استفاده کنید.
  • اینستاگرام این امکان را به شما میدهد که بتوانید راه های ارتباطی با خود را در صفحه خود ثبت کنید.تلفن و ایمیل خود را در قسمت بیوگرافی وارد کنید تا مخاطبان با یک اشاره با شما تماس بگیرند ویا پیامک ارسال کنند.
  • برای تعداد پست های ارسالی خود برنامه ریزی کنید. به طور مثال اگر در یک ماه تعداد ۱۰پست محتوایی دارید روزانه ۳پست منتشر کنید.
  • زمان مناسب نشر پست های خود را پیدا کنید. به طور مثال اگر مخاطبان شما جوانان هستند ۸تا ۵ زمان مناسبی برای ارسال نیست.زیرا زمانیست که کاربران مورد نظر فعال نیستند.با ارسال پست در زمان های مختلف و بررسی تعداد لایک و کامنت، بهترین زمان پست برای صفحه شما مشخص میشود.

تاثیر اینستاگرام بر سئو :

داشتن یه صفحه اینستاگرامی که مخاطب زیادی دارد از سه جنبه می تواند به سایت شما کمک کند:

مورد اول: گوگل از اطلاعات صفحه اینستاگرام شما، این برداشت را خواهد کرد که شما نه تنها در اینستاگرام بلکه در گوگل نیز شایسته قرار گرفتن در بین بهترین ها هستید

مورد دوم : کسانی هستند که مستقیما از صفحه اینستاگرام شما، راهی وب سایت شما می شوند و این مزیتی بزرگ برای سایت شما محسوب می شود.

مورد سوم : کسانی نیز هستند که از همان صفحه اینستاگرام مشتری شما خواهند شد. این افراد از طریق اطلاعات تماس شما با شما در ارتباط خواهند بود.

به همین سادگی و با داشتن یک صفحه اینستاگرام و هزینه جرئی، می توانید کسب و کار خودتان را رونق دهید.

images 57

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!