affect social media

انتخاب موضوع تولید محتوا چیست؟

1. سوالات اساسی را از خود بپرسید

پرسیدن برخی سوال ها از خود، به شما کمک می کند تا بتوانید موضوع جدید تولید کنید. برخی از این سوالات را در ادامه بیان می کنیم:

  • · اولین کاری که مردم با محصولات شما انجام می دهند چیست؟
  • · چند کاربرد غیر معمول برای محصولات شما چیست؟
  • · رایج ترین سوالات مردم چیست؟
  • · دغدغه های مردم (که مربوط به کسب و کار شما است) چیست؟

· اگر خودتان استفاده کننده ی محصولات و یا خدمات خود بوده اید، نیازمند درسافت چه نوع اطلاعاتی بودید؟

· چرا مردم باید به سراغ برند شما بیایند؟ (دلایلی که برای این سوال بیان می کنید، می تواند همگی انتخاب موضوع تولید محتوا برای شما باشند.)

انتخاب موضوع تولید محتوا چیست؟
2. یک نظر سنجی بسازید

اگر دنبال کنندگانی در فضای مجازی دارید، از طریق یک نظرسنجی نظر آن ها را بپرسید. ابتدا یک نظرسنجی ساده و معمولی را امتحان کنید تا سطح تعامل خود را بسنجید. سپس می توانید نظر مخاطبان را در ارتباط با فرایند کاری خود و موارد دیگر بدانید. این موارد بسیار به شما کمک می کند تا انتخاب موضوع تولید محتوا ایجاد کنید. با استفاده از دغدغه های آن ها و مواردی که بیان می کنند، محتوا تولید کنید.

3. با تیم خدمات مشتری خود کار کنید

متخصصان خدمات مشتری به طور مستقیم مشکلات مشتریان را می شنوند. آن ها منبعی عالی برای تحقیق در مورد مشکلات مشتری هستند. هنگامی که نقاط درد مشتریان خود را شناختید، می توانید راه حل های مناسبی را از طریق محتوای خود ارائه دهید. از آنجایی که نقاط درد در تمام مراحل چرخه حیات مشتری مطرح می شوند، الهامات زیادی برای موضوعات مرتبط با محصولات و خدمات به شما می دهند. شما می توانید ایده های محتوا برای حل مشکلات محصول خود ایجاد کنید یا به مشکلاتی که در طول تجربه مشتری پیدا شده اند رسیدگی کنید.

4. ارتباط با تیم فروش

علاوه بر تماس با تیم پشتیبانی مشتری خود، باید با تیم فروش خود نیز تماس بگیرید تا بینش های الهام بخش در مورد مخاطبان خود ایجاد کنید. از آن ها در مورد رایج ترین ایراداتی که در طول فرایند فروش می شنوند بپرسید تا انتخاب موضوع تولید محتوا ای را ایجاد کنید که به آن ها رسیدگی کند. همچنین می توانید یک پرسش نامه ی کوتاهی را طراحی کنید و برای مثال هر ماه، به کارکنان فروش خود بدهید. با استفاده از پاسخ های این پرسش نامه، می توانید ایده های بسیاری هم برای تولید و محتوا و هم برای بهبود محصولات خود به دست آورید. پرسش ها می توانند مواردی مانند این ها باشند:

  • · مشتریانی که خرید نمی کنند، معمولاً چه مواردی را به عنوان علت خرید نکردن خود بیان می کنند؟ (ایراداتی که به محصولات و یا خدمات می گیرند چیست؟)
  • · مشتریانی که چندین بار از خدمات و یا محصولات استفاده کرده اند، نقاط قوت محصولات را چه چیزی می دانند؟
  • · مشتریان معمولاً طرفدار کدام محصولات (یا خدمات) ما هستند؟ (پرمخاطب ترین و کم مخاطب ترین محصولات کدامند؟)
  • · اگر کارکنان فروش شما تجربه خوبی در رسیدگی به اعتراضات داشته باشند، حتی می توانید از آن ها بپرسید که از چه پاسخ هایی استفاده می کنند و شما نیز با تکیه بر آن توضیحات، محتوا تولید کنید.

5. به کادر «مردم هم می پرسند» گوگل نگاه کنید

وقتی به نتایج جستجوی گوگل نگاه می کنید، ممکن است کادری با عنوان «مردم هم می پرسند» را ببینید که شامل سؤالات مرتبط با جستجوی شما می شود. گوگل این کادر را بر اساس جستجوهای کاربرانی که عبارت اصلی را جستجو کرده اند ایجاد می کند. به عنوان مثال، هنگام جستجوی «چای دم کرده» این سؤالات مرتبط را خواهید دید:

  • · چگونگی دم کردن چای
  • · چگونه چای را به درستی دم کنیم؟
  • · مدت زمان دم کردن چای چیست؟

6. با گوگل ترندز تحقیق کنید

برای یافتن مطالبی که افراد در موتور جستجو گوگل جستجو می کنند تا محتوای شما را پیدا کنند به کجا مراجعه می کنید؟ به نظر می رسد که گوگل یک ابزار کاملا رایگان برای نظارت بر الگوهای جستجو دارد: Google Trends.

هر صفحه نتایج Google Trends محبوبیت اصطلاح را در طول زمانی که شما مشخص می کنید نشان می دهد. محدوده نمودار از 0 (داده کافی نیست) تا 100 (بهترین میزان محبوبیت) است. می توانید از این داده ها برای انتخاب موضوع تولید محتوا خود استفاده کنید.

7. نظارت بر گروه ها و کامنت های آنلاین

گروه های تلگرام، کامنت های اینستاگرام، گروه های واتس اپ و … منابع خوبی برای یافتن موضوعاتی هستند که مردم در مورد آن صحبت می کنند. برخی از گروه ها مقالات زیادی به اشتراک می گذارند، اما بسیاری از آن ها بیشتر مبتنی بر بحث هستند و می توانند انجمن های عالی برای تعیین اینکه “مردم می خواهند درباره چه چیزی بیشتر بیاموزند” باشند.

8. درباره آنچه که رقبای شما انجام می دهند (و به خوبی انجام می دهند) تحقیق کنید

بررسی اینکه چه چیزی برای رقبای شما مفید است هیچ اشکالی ندارد زیرا در نهایت، شما مخاطبان یکسانی دارید. به موضوعاتی که افراد در حال صحبت و تعامل هستند نگاه کنید و در مورد چرخش متفاوتی که می توانید روی آن ها قرار دهید فکر کنید. به کلمات کلیدی استفاده شده، هشتگ هایی که ترند هستند و محتوایی که رقبای شما در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند نگاه کنید. جایی که گفتگوی عالی وجود دارد، یک موضوع عالی برای تحقیق وجود دارد!

9. از ابزارهای آنلاین استفاده کنید

صحبت از ابزارهای آنلاین، یک راه آسان برای تولید ایده های جدید و پرطرفدار برای محتوا، استفاده از یک (یا چند) از بسیاری از ابزارهای آنلاین موجود است. برای مثال BuzzSumo، HubSpot’s Blog Topic Generator، UberSuggest (مناسب برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی) و Google Trends نیز وجود دارد. بیشتر آن ها رایگان هستند، بنابراین بیش از یک مورد را آزمایش کرده و امتحان کنید.

10.رویدادی را که در آن شرکت کرده اید خلاصه کنید

تازه از یک کنفرانس یا نمایشگاه تجاری برگشته اید؟ یک سخنران جالب را در مورد چیزی مرتبط با صنعت خود می بینید؟ تمام آنچه را که یاد گرفتید و مشاهده کردید در یک پست وبلاگ ثبت کنید. از هشتگ ها و پست های مربوط به رویداد در توییتر برای قوی تر کردن آن استفاده کنید. هر گونه اطلاعیه محصول یا خدمات جدیدی که در کنفرانس ارائه می شود را پوشش دهید. و از نقل قول های قدرتمند سخنرانان استفاده کنید (حتما به آن ها اعتبار دهید) تا پیام کلی رویداد را دریافت کنید.

11.در شبکه های اجتماعی سوال بپرسید

اگر دنبال‌کنندگان خوبی دارید، چرا فکر آن ها را انتخاب نمی کنید تا ببینید درباره چه موضوعات یا چالش هایی می خواهند بیشتر بیاموزند؟ این یک راه عالی برای ماندن در مقابل آن ها و یک راه آسان برای یافتن موضوعاتی است که واقعا نمی دانید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!