images 5

الگوریتم های گوگل چه نقشی در سئوی سایت دارند؟

الگوریتم‌های گوگل سیستم‌های پیچیده‌ای هستند که برای بازیابی اطلاعات از سایت‌های ایندکس شده و ارسال بهترین‌های آن به عنوان فهرست نتایج جستجو در مقابل کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتور جستجو الگوریتم‌ها و سیگنال‌های رتبه دهی به صفحات وب را با یکدیگر ترکیب کرده و آن‌ها را بر اساس رتبه و میزان ارتباطشان با عبارت جستجو شده در صفحات نتایج جستجو (SERP) به نمایش درمی‌آورد.
از آنجا که الگوریتم‌های گوگل تعیین کننده جایگاه صفحات وب در فهرست نتایج جستجو هستند، از آن‌ها به عنوان الگوریتم‌های SEO یا الگوریتم‌های بهینه سازی سایت نیز یاد می‌شود.

الگوریتم گوگل پاندا

با اینکه الگوریتم بهینه سازی سایت پاندا یکی از قدیمی‌ترین الگوریتم‌های گوگل است که برای بررسی محتوای سایت‌ها و انتخاب بهترین محتوا به وجود آمد، تا کنون بارها و بارها به‌روزرسانی شده است. آخرین به‌روزرسانی الگوریتم seo پاندا در 11 ژانویه 2016 بود. در این زمان گوگل تأیید کرد که پاندا با الگوریتم core ادغام شده است. به این ترتیب علاوه بر بررسی محتوای سایت، هم‌زمان بک لینک‌ها و ارتباطشان با محتوا را نیز بررسی خواهد کرد.

الگوریتم گوگل پنگوئن

الگوریتم پنگوئن از جمله الگوریتم‌هایی است که بارها به‌روزرسانی شده و در آخرین آپدیت که در 23 سپتامبر 2016 انجام شد، این الگوریتم با الگوریتم core ترکیب شد. به این ترتیب در حال حاضر علاوه بر اینکه بر حضور به موقع و کافی کلیدواژه در محتوا نظارت دارد، کیفیت بک لینک‌هایی که صفحه وب گرفته است را نیز بررسی می‌کند.

الگوریتم گوگل مرغ مگس خوار

به‌روزرسانی مرغ مگس خوار یکی از الگوریتم‌های جدید گوگل در زمان خود محسوب می‌شد که فناوری core را در صنعت جستجو معرفی کرد.
گوگل برای اینکه بتواند مرتبط‌ترین نتایج را به کاربران نمایش دهد، باید در وهله اول خود، معنی عبارت سرچ شده و عبارت‌های پیچیده موجود در متن صفحات وب را درک کند تا بتواند ارتباط صحیحی میان آن‌ها کشف کند.
طبق اعلام گوگل، این الگوریتم جدید گوگل حدود 90% بر نتایج جستجوهای سراسر جهان اثر گذاشته است. مرغ مگس خوار با اینکه در 26 سپتامبر 2013 به ‌طور رسمی معرفی شد، اما در واقع از آگوست 2013 شروع به کار کرده بود.

الگوریتم گورخر

گوگل، الگوریتم گورخر خود را با هدف نظارت بر امنیت سایت‌های فروشگاهی در ژانویه 2012 معرفی کرد. بر اساس این الگوریتم seo کلیه سایت‌های فروشگاهی باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی، اطلاعات تماس و … باشند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!