ExternalLink WPRocket devtools club

استفاده از افزونه WP Rocket برای افزایش سرعت سایت وردپرسی بسیار عالی است، اما باید نکاتی را در مورد نحوه تنظیم آن بدانیم. تنظیمات عملکرد و حافظه کش می تواند سرعت سایت را افزایش دهد، اما اگر این تنظیمات به درستی انجام نشوند می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در سایت شما شود. در این مقاله تنظیمات افزونه WP Rocket مربوط به LearnDash توضیح داده می شود و توصیه هایی برای اینکه این دو افزونه با هم بهترین کارکرد را ارائه دهند بیان می شود. افزونه راکت بیش از چهار سال است که به عنوان بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرسی شناخته می شود؛ بنابراین می توان گفت این افزونه برای استفاده با LearnDash بهترین افزونه است.

حافظه پنهان

1. کش موبایل

کش موبایل

به طور کلی فعال کردن کش موبایل موضوع با اهمیتی است؛ طبق دستورات افزونه WP Rocket برای اکثر تنظیمات قالب و سایت، فعال کردن فایل های کش جداگانه برای دستگاه های تلفن همراه ضروری نیست، بنابراین گزینه را غیرفعال نگه داریم.

2. کش کاربر

این تنظیمات در افزونه WP Rocket بیشتر برای سایت های عضویت و سایت هایی که با محتوای کاربر محدود شده اند استفاده می شود. کش کاربر برای سایت های عضویت معمولی که کل مقالات و محتوای صفحه را از دسترس کاربران بر اساس سطح عضویت محدود می کنند، مناسب تر است. این گزینه برای پلتفرم های LMS که مسیر حرکت کاربر را ردیابی می کند، نوارهای پیشرفت را نشان می دهد و علامت هایی را برای درس های تکمیل نشده نمایش می دهد، طراحی نشده است.

فعال کردن این تنظیمات می تواند به بهبود سرعت سایت شما کمک کند؛ اما احتمال بروز مشکلاتی وجود دارد. البته برای برخی از ویژگی ‌ها مثل صفحه‌های دوره، محتوای محافظت شده توسط گروه در پست ‌ها و صفحات به خوبی کار کند، اما ممکن است مشکلاتی را در آزمون‌ ها، صفحات حساب و مالییاتی و موارد دیگر به وجود آورد. چون در مورد زمان استفاده از این ویژگی کنترل دقیقی وجود ندارد توصیه می کنیم حافظه پنهان کاربر را غیرفعال نگه دارید.

کش کاربر

هشدار

برخی از کاربران بیان می کنند که هنگام فعال کردن گزینه حافظه پنهان کاربر، در قسمت آزمون‌ ها مشکلاتی ایجاد می شود و نتایج نهایی بدست نمی آید؛ از این رو پیشنهاد می کنیم این حافظه را غیر فعال کنید.

  1. فعال کردن کش برای دستگاه های تلفن همراه
  2. فایل های کش جدا برای دستگاه های تلفن همراه
  3. فعال کردن کش برای کاربرانی که وردپرس وارد شده اند

از بین سه گزینه فوق در تنظیمات افزونه WP Rocket فقط می توان گزینه یک را فعال نگه داشت.

  • بهینه سازی فایل

1. فایل های  CSS

فایل های  CSS

کوچک کردن فایل های CSS  یک موضوع مهم برای افزایش سرعت سایت است. به یک دلیل مهم بهتر است این گزینه در تنظیمات افزونه WP Rocket فعال نشود؛ زیرا در صورتی که از افزونه های و قالب ها و طرح های زمینه با کیفیت استفاده شود در همه این ها از قبل فایل های CSS کوچک شده اند. بسیاری از توسعه دهندگان پلاگین ها و قالب ها این فایل را کوچک می کنند. افزونه های مختلفی شامل LearnDash ،Elementor ،BuddyBoss ،Design Upgrade، همه افزونه‌ های Uncanny Owl همگی فایل های CSS خود را از قبل کوچک کرده اند؛ بنابراین معمولاً نیازی به فعال کردن این گزینه نیست.

معمولا ترکیب فایل ‌های CSS هیچ مشکلی با LearnDash یا طراحی ایجاد نمی ‌کند، اما در اکثر موارد منجر به عملکرد کندتر می‌ شود در نتیجه باید غیر فعال بماند.

گزینه بهینه سازی تحویل CSS در صورت فعال بودن باید آزمایش شود، اما به طور کلی فعال کردن آن مفید است. این تنظیمات روی عملکرد سایت و امتیازاتی که به سرعت سایت داده می شود تاثیر گذار است.

فعال کردن این گزینه یک مجموعه منحصر به فرد از CSS خاص برای سایت ایجاد می کند و چون در اینجا احتمالات زیادی وجود دارد باید در یک سایت مرحله بندی شده (استیجینگ) آزمایش شود.

فعال شدن این گزینه احتمالاً مشکلی با سایت ایجاد نکند؛ اما می تواند بر طراحی کلی سایر قسمت های سایت تأثیر بگذارد. از بین سه گزینه کوچک کردن فایل هایCSS ، ترکیب فایل های CSS و بهینه سازی تحویل CSS در آموزش افزونه WP Rocket تنها مورد آخر را می توان فعال کرد.

2. فایل های جاوا اسکریپت

فایل های جاوا اسکریپت

کوچک کردن فایل‌های جاوا اسکریپت مشابه کوچک کردن CSS است و به طور کلی برای افزایش سرعت سایت موضوع مهمی محسوب می شود. ممکن است از قبل این فایل کوچک شده باشند؛ در نتیجه فعال کردن این گزینه ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد.

ترکیب فایل های جاوا اسکریپت قطعا می تواند مشکلاترا در سایت شما ایجاد کند؛ که با غیر فعال کردن این گزینه می توان مشکلات احتمالی را بر طرف کرد. به تعویق انداختن بارگیری فایل های جاوا اسکریپت مهم است اما باید مطمئن شد که برای سایت مشکلی ایجاد نمی کند؛ از این رو باید آن را آزمایش کرد. اکثر جاوا اسکریپت ها را می توان بدون هیچ مشکلی به تعویق انداخت، اما ممکن است جاوا اسکریپتی وجود داشته باشد که باید به سرعت بارگیری شود؛ یک مثال jQuery است که در تصویر پایین حذف شده است.

/jquery-?[0-9.]*(.min|.slim|.slim.min)?.js

URL پیش فرض (regex) را که WP Rocket در آن قرار می دهد نگه می داریم. این کار فقط جی کوئری را از تعویق انداختن حذف می کند؛ زیرا اغلب به همراه تم ها و پلاگین های زیادی استفاده می شود و باید قبل از سایر کدها بارگیری شود.

/jquery-?[0-9.]*(.min|.slim|.slim.min)?.js

تأخیر اجرای جاوا اسکریپت نیز ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند. برخی از عملکردهای اصلی LearnDash به جاوا اسکریپت متکی است و اگر اجرای آن به تعویق بیفتد ممکن است در مسیر حرکت کاربر مشکلی ایجاد شود؛ حتی افزونهWP Rocket  هشدار می دهد که این یک گزینه پیشرفته است که باید در استفاده از آن احتیاط کرد. از بین تنظیمات مربوط به آموزش WP Rocket شامل کوچک کردن فایل های جاوا اسکریپت، ترکیب فایل های جاوا اسکریپت، بارگیری جاوا اسکریپت به تعویق افتاده و تاخیر در اجرای جاوا اسکریپت تنها گزینه سوم را باید فعال کرد و از فعال کردن سایر گزینه باید اجتناب کرد.

  • قوانین پیشرفته

هرگز URL (های) را کش نکنید

مهم

تقریباً در همه موارد، باید در تمام صفحات داینامیک سایت، کش یا حافظه پنهان را غیر فعال کنیم. چون ما در تمام صفحات داینامیک خود محتوای پویا شامل محتوایی که در هر بارگذاری صفحه به‌روزرسانی می ‌شود و یا محتوای خاص هر کاربر دارد (مثل صفحه قیمت دلار و ارز)؛ بنابراین نباید این صفحات را کش کرد. این کار باعث ایجاد مشکلاتی چون مشاهده محتوای نادرست یا قدیمی توسط کاربران، ایجاد مشکل در پیشرفت دوره و مشکل در ورود به سیستم می شود.

در کدام صفحات نباید از کش استفاده کنیم؟

  • تمام صفحات دوره های آموزشی و درسی
  • تمام صفحات مسابقه
  • تمام صفحات انجمن ها (انجمن هایی که تعداد زیادی پست در آن قرار میکیرد)
  • هر صفحه ای که دارای کد کوتاه روی آن باشد. مثلا:
  • صفحات فاکتور پرداخت و پیش فاکتورها
  • صفحه سبد خرید

افزونه WP Rocket به ما این امکان را می دهد که این صفحات را از کش شدن حذف کنیم. می‌توانیم این را به قسمت Never Cache URL(s) در افزونه WP Rocket اضافه کرد.

هرگز URL(های) را در کش نکنید

/courses/(.*)

/lessons/(.*)

/topic/(.*)

/quizzes/(.*)

/groups/(.*)

دو نکته مهم:

  1. فرض بر این است که پیوندهای دائمی را در صفحه تنظیمات > پیوندهای دائمی، تغییر نداده ایم . اگر این تغییرات انجام شده باید برای به روز رسانی URL ها به تغییراتی که صورت گرفته مراجعه کرد.
  2. موارد بالا یک لیست جامع نیستند؛ بنابراین باید تمام صفحات دیگری که شامل بلوک ها/کدهای کوتاه هستند را اضافه کرد.

برای مثال، اگر صفحه «دوره های من» در yoursite.com/my-courses/ ایجاد شده باشد، باید /my-courses/ را به آن لیست اضافه نمود.

اگر بلوک LearnDash Profile را به صفحه حساب من WooCommerce اضافه کنیم و از صفحه پیش فرض WooCommerce My Account استفاده کرده باشیم، باید /my-account/به آن لیست اضافه کنیم.

Cloudflare

Cloudflare

براساس مستندات افزونه WP Rocket به نظر می رسد افزونه Cloudflare برای سایت ضروری نیست و سایت بدون آن نیز عملکرد خوبی خواهد داشت. البته راه اندازی و وارد کردن گواهی Cloudflare بی ضرر است ولی در عین حال چندان مهم نخواهد بود. اگر گزینه Optimal فعال شود همان تنظیماتی اعمال می شود که می توان به صورت دستی نیز آن ها را انجام داد.

در صورتی که بخواهیم از Cloudflare استفاده کنیم باید حتما وضعیت Add-on افزونه Cloudflare را روی ON فعال کنیم؛ سپس روی دکمه Modify Options  کلیک کرده تا اطلاعات حساب Cloudflare را وارد کنیم. همچنین توصیه می شود گزینه Optimal settings را فعال نمایید.

افزونه Cloudflare

جمع بندی

افزونه WP Rocket پلاگین وردپرسی می باشد که با بهینه سازی سازی سایت، افزایش امنیت سایت و سئو سایت می تواند به بازاریابی محتوایی و فروش محصولات کمک زیادی کنند. بهترین افزونه کش وردپرس پلاگین WP Rocket است که به مدیران سایت کمک می کند بدون داشتن مهارت فنی، عملکرد و سرعت سایت خود را بهبود دهند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!