images 39

پاپ آپ :

ابزاری برای بهبود وضعیت فروش و سایر فاکتورهای اساسی سایت و یا مزاحمی برای مخاطبان که بر سئوی سایت نیز اثر منفی می‌گذارد؟ مدت‌ها نزد متخصصین درباره این موضوع بحث شده است؛ و حتی گوگل نیز در اظهارنظری پاپ آپ را در صورت استفاده نادرست، ابزاری نامناسب و مزاحم برای کاربران تشخیص داد.

انواع پاپ آپ

  • Pop-ups
  • Overlays
  • Modals
  • Interstitial

انواع پاپ و تفاوت عملکرد آنها

Modal: یکی از رایج‌ترین انواع پاپ آپی است که کاربران در فضای وب با آن روبرو می‌شوند. این نوع از پاپ آپ‌ها معمولاً به محض وارد شدن شما به سایت، در پایین یا گوشه صفحه ظاهر می‌شوند.

Interstitial: این نوع از پاپ آپ با ورود شما به وبسایت، تمام صفحه را پوشش می‌دهد و برای مشاهده محتوای صفحه باید ابتدا از شر آن خلاص شوید.

Notification Bar: این مدل معمولا شبیه به یک نوار اطلاع رسانی، در بالاترین یا پایین‌ترین بخش صفحه قرار می‌گیرد.استفاده از پاپ آپ لزوما کار اشتباهی نیست. در واقع مهمترین فاکتوری که بر کیفیت پاپ آپ تاثیر گذار است محتوای قرار گرفته در آن و نحوه دسترسی کاربر به فضای اصلی صفحه است. نمونه های زیر را میتوان انتخاب های درست برای استفاده از پاپ آپ دانست.

  • فاکتورهای مهم سئو در استفاده از پاپ آپ

  • زمان‌بندی
  • تعامل
  • محتوا
  • موقعیت ها
  • اثرگذاری تعامل

5 دلیل خوب برای استفاده از پاپ‌ آپ در وبسایت

ممکن است گمان گنید گوگل رابطه خوبی با پاپ آپ‌ها (به خصوص پاپ آپ موبایلی) ندارد و بهتر است که تحت هر شرایطی از آن‌ها دوری کنید؛ اما با دانستن  دلیل زیر، به این نتیجه می‌رسید که که اگر از شیوه درست وارد شوید، پاپ آپ‌ها نقش یک کاتالیزور بسیار مهم و موثر را ایفا می‌کنند.

  1. جلب توجه: واقعیت این است که امروزه افراد وقت کافی برای انجام کارهای خود ندارند؛ به همین دلیل استفاده از پنجره‌های کوچکی که حاوی پیام‌های مهم هستند، بسیار جلب توجه می‌کنند.
  2. جنبه روانشناختی: چشم انسان از لحاظ روانشانسی به عناصر و پنجره‌های کوچک و رنگی که دارای افکت‌های زیبا باشد بیشتر جذب می‌شود.
  3. انعطاف پذیری بالا: کاربرد پاپ آپ‌ها دیگر تنها منتهی به تبلیغات اذیت کننده نمی‌شود. در حال حاضر، می‌توانید از آن‌ها در هنگام ورود به سایت، بعد از اسکرول کردن یا قبل از خروج کاربر استفاده کنید.
  4. ظاهر تمیز: همانطور که قبلاً در مقدمه اشاره کردیم، مینیمال بودن یکی از مهم‌ترین عناصر در حفظ زیبایی و سادگی وب سایت است. بنابریان اگر پیامی دارید که حاوی اطلاعات مهم و مورد نیاز برای کاربر است، می‌توانید با استفاده از پاپ آپ، بدون اشغال کردن فضای صفحه این پیام را در اختیار بازدید کننده سایت خود قرار دهید.
  5. افزایش نرخ تبدیل: یکی از وب‌سایت‌های معتبر در زمینه طراحی سایت آزمایشی جالب درباره نقش پاپ آپ‌ها در نرخ تبدیل مشتری انجام داده است. طبق نتایج بدست آمده، استفاده از پاپ‌ها نرخ تبدیل مشتری را تا 3 درصد افزایش می‌دهند. اگر در طراحی و کاربردی بودن پاپ‌ آپ‌های سایت خود دقت عمل به خرج دهید، این عد تا 9 درصد افزایش می‌یابد.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!