download 30

امنیت یکی از معیارهایی است که می تواند در سئو تاثیر گذار باشد.

امنیت وب سایت : در به روز رسانی های انجام شده برای مرورگر کروم، HTTPS به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر گرفته شد و تاکید زیادی بر روی آن شد. از آن زمان تا کنون، HTTPS تبدیل به نشانه امنیت سایبری در سئو شده است.

اما همانطور که بیشتر ما می دانیم، امنیت سایبری فقط محدود به HTTPS نمی شود و داشتن HTTPS به تنهایی به این معنی نیست که وبسایت شما ایمن است.

فارغ از موضوع تایید HTTPS، تحقیقات نشان داده است که بیشتر وبسایت ها به صورت میانگین، در هر روز متحمل 58 حمله می شوند. مهم تر از آن، این موضوع مطرح می شود که حدود 61 درصد از تمام ترافیک اینترنت به صورت خودکار ایجاد می شود. یعنی که بیشتر این حمله ها اصلا موضوع سایز یا محبوبیت سایت هایی که تحت تاثیر قرار می گیرند را در نظر ندارند.

در نتیجه نمی توان گفت که یک سایت به دلیل کوچک بودن یا کم اهمیت بودن، تحت خطر حمله قرار ندارد. متاسفانه، تعداد این حمله ها در حال افزایش می باشد. همچنین شرایط به نحوی پیش رفته است که حتی شناسایی این حمله ها هم دشوار تر از قبل شده است.

امنیت سایت یکی از فاکتورهایی است که برای گوگل اهمیت زیادی داشته و در نهایت همین موضوع سبب می شود تا سئو سایت نیز تحت تاثیر آن قرار بگیرد. بسیاری از افراد تمامی اصول سئو را در روند فعالیت های خود پیاده سازی می کنند و تصور می کنند که همین موضوع برای کسب رنک های برتر کافی است.

آمارها نشان می دهد که تعداد بسیار زیادی از سایت ها با وجود اینکه روند سئو سایت مناسبی داشته اند، اما باز هم افت رنک شدیدی را برای صفحات خود مشاهده کردند؛ این موضوع نشان دهنده این است که اهمیت امنیت وب سایت برای بسیاری از افراد، ثابت نشده است و آن ها نیاز دارند تا از یک مقاله آموزش امنیت سایت استفاده کنند.

اگر شما بخواهید افزایش ترافیک مناسب و رنک بالایی داشته باشید، باید بدانید که تولید محتوای ارزشمند و ایجاد لینک های قوی، به تنهایی نمی توانند شما را به هدفتان برسانند. با توجه به الگوریتم رتبه بندی گوگل متوجه می شویم که امنیت سایت یکی از فاکتورهای رنکینگ به شمار می رود. گوگل چیزی بیشتر از 200 فاکتور برای رتبه بندی صفحات سایت های مختلف دارد و یکی از آن ها امنیت سایت می باشد. به گفته گوگل، امنیت وب سایت جزو اولویت های اصلی این شرکت است و آن ها تمام تلاش خود انجام داده و سرمایه گذاری های زیادی را انجام می دهند تا همه خدمات گوگل از امنیت بالایی برخودار باشد و در نهایت اینترنت به یک فضای امن تبدیل شود.

در وب سایت ها که اکثر آنها کسب و کارهای آنلاین می باشد در طی سه مرحله اساسی راه اندازی، مدیریت و توسعه همواره نیازمند امنیت می باشد . در حقیقت در زمان راه اندازی سایت می بایست به این موضوع دقت کرد که لازم است برای تامین زیرساخت امن بعمل آید.

پس از راه اندازی سایت باید اقدامات لازم جهت تامین امنیت سرور یا هاست و همچنین سیستم مدیریت محتوای مورد استفاده انجام شود. مواردی نظیر تصحیح و محدودسازی سطح دسترسی ها، بهره گیری از ابزارهای کنترل و احراز دو مرحله ای و …که همگی در کنار هم شرایط ایده آلی را از نظر امنیتی برای سایت تامین می نمایند.

در حالت کلی پیشنهاد می کنیم به موارد زیر برای تامین امنیت وب سایت خود دقت لازم را داشته باشید :

1 . از امنیت هاست خود اطمینان حاصل نماید . بهتر می باشد هاست را از شرکت های معتبر تهیه نمایید.
2 . از سیستم مدیریت محتوای مناسب و معتبر و امن استفاده نماید . برای مثال وردپرس، جوملا و …
3 . در هیچ شرایطی از قالب، افزونه و کدهای نامعتبر و غیرقانونی و نال شده استفاده نکنید.
4 . در خصوص تامین امنیت وب سایت خود همواره مطالعه و پژوهش داشته باشید.
5 . همواره ابزارهای مورد استفاده در سایت خود را بروزرسانی کنید.

جمع بندی تاثیر امنیت سایت بر سئو:

حتما هر وب سایتی به بازدیدکنندها نیاز خواهد داشت و بدون آن با هر سطح کیفی ارزش چندانی ندارد. در واقع این کاربران و بازدیدکنندگان سایت می باشند که تا حد زیادی به سایت اعتبار و ارزش می دهند .

یکی از اصلی ترین راه های دستیابی به این موضوع توجه به سئو می باشد. همانطور که گفته شد عوامل زیادی در سئو بصورت مستقیم و غیر مستقیم وجود دارند که یکی از آنها تامین امنیت بخصوص برای کاربران می باشد . اگر قصد دارید کسب و کار آنلاین خود را توسعه دهید پیشنهاد می شود همواره به تامین امنیت وب سایت خود توجه خاصی داشته باشید.

seo website securityافزایش امنیت سایت و بهبود سئو :

در حقیقت، SSL نیاز بیشتر به برقراری ارتباط میان سرور ها دارد. از این جهت میتواند تا حدودی در کاهش سرعت صفحات ( بخصوص برای صفحات سنگین ) تاثیرگذار باشد. البته در صورتی که حجم صفحات خود را طبق اصول سئو بهینه سازی کرده باشید، میتوانید با خیال راحت از مزیت های پروتکل HTTPS بهره مند شوید.

امنیت وبسایت و یا کمبود امنیت در وبسایت، می تواند به صورت مستقیم بر روی عملکرد سئو وب سایت شما تاثیر داشته باشد.

متخصصین جستجو ممکن است اندکی این موضوع را نادیده بگیرند. بازاریاب ها هم معمولا به بررسی سئو در وضعیت فعلی می پردازند و خیلی نسبت به این موضوع که سئو در حالت ایده آل باید چگونه باشد، دقیق نمی شوند.

اما یکی از موضوعاتی که همیشه در این صنعت مطرح می شود، تاثیر دائمی هک شدن وبسایت بر روی عملکرد ارگانیک آن می باشد.

بسیاری از افراد نیز این سوال برایشان ایجاد شده است که آیا معیار های امنیتی و پیشگیری از مشکلات امنیتی در وبسایت ممکن است در ارزیابی گوگل نسبت به یک دامنه تاثیر داشته باشد یا خیر.

خوشبختانه به لطف معرفی GDPR و مقررات همراه با آن، دوباره سوالات امنیت سایبری و حریم اطلاعاتی خودشان را مطرح کرده اند.

حقیقت این است که، بسیاری از کسب و کار ها هنوز اهمیت تامین امنیت دارایی های دیجیتال خودشان را درک نکرده اند. تا کنون، ایجاد کردن محافظت های امنیتی نسبت به آسیب پذیری های سایت به عنوان مجموعه مهارتی متفاوت نسبت به سئو در نظر گرفته شده است در حالی که نباید این گونه باشد. یعنی سئو و تامین امنیت سایت باید همراه با یکدیگر در نظر گرفته شوند.

امنیت سئو معمولا در طرح های بازاریابی دیجیتال بلند مدت، نادیده گرفته می شوند. اما در حقیقت، امنیت سایت ها می تواند نشانه ای باشد که منجر به تمایز بین شما و رقبای شما شود.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!