آیا تبادل لینک هنوز هم در سئو و رتبه سایت تاثیر می گذارد؟

آیا تبادل لینک هنوز هم در سئو و رتبه سایت تاثیر می گذارد؟

تاثیر تبادل لینک روی سئو سایت، یکی از سوالات پرتکرار سئوکاران می باشد، که لازم است به صورت کامل برای آن توضیحاتی به همراه آموزش بخش هایی از لینک سازی داده شود. یکی از اهداف مهم هر کسب و کار دیجیتال، افزایش ترافیک و ورودی وبسایت می باشد.

برای این که بتوان به افزایش بازدید و افزایش رتبه وبسایت دست یافت؛ لازم است از تبادل لینک با سایر سایت ها استفاده نمود، چرا که ارزش لینک ها یکی از پارامتر های رتبه بندی سایت ها برای موتور های جستجو میباشد.

روش های مختلفی برای تبادل لینک وجود دارد که برای استفاده از آن ها باید شناخت کافی از تبادل لینک و روش های آن داشته باشید. در این مقاله به صورت کامل به تاثیر لینک ها در سئو و رتبه سایت و روش های استفاده ی بهتر از لینک ها می پردازیم.

تبادل لینک چیست؟

ابتدا باید بدانید بک لینک چیست؟ بک لینک به معنای ایجاد پیوند از یک صفحه در سایت به صفحه ای در یک سایت دیگر است.

حالا تبادل لینک چیست؟

آیا تبادل لینک هنوز هم در سئو و رتبه سایت تاثیر می گذارد؟

نمونه ای از تبادل لینک

منظور از تبادل لینک موافقت دو سایت اینترنتی برای لینک دادن به یکدیگر است و گاهی به آن لینک متقابل هم میگوییم.

تبادل لینک یا تبادل بک لینک به معنای مبادله ی لینک مابین دو سایت است. (گاها چندین سایت این کار را انجام میدهند) در تبادل بک لینک مدیران دو سایت متقابلا به سایت یکدیگر لینک می دهند به این صورت که سایت A به سایت B و همچنین سایت B به سایت A لینک میدهند.

در نتیجه هردو سایت از یکدیگر لینک یا همان بک لینک گرفته اند. توجه کنید که بک لینک هنوز هم یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی در گوگل و سایر موتور های جستجو است.

آیا تبادل لینک هنوز هم در سئو و رتبه سایت تاثیر می گذارد؟

اگر تبادل لینک به صورت صحیح انجام شود، بله / در غیر اینصورت تبادل لینک به شدت آسیب زننده خواهد بود. چرا که اگر هرکدام از سایت ها، لینک سایت مقابل را بردارد. سایت طرف مقابل به شدت از این موضوع آسیب خواهد دید.

اگر می خواهید که قدرت دامنه (دامین آتوریتی) و سپس رتبه وبسایت خود را افزایش دهید، می توانید از تکنیک ها و استراتژی های کم ریسک برای جلوگیری از جریمه شدن توسط موتوهای جستجو استفاده کنید.

درواقع روش های لینک سازی اصولی شما می تواند منجر به افزایش رضایت کاربر شود. ایجاد بک لینک صحیح با روش هایی که در ادامه گفته می شود؛ می تواند تاثیر مثبتی در رتبه و ورودی سایت شما بگذارد.

 

 آشنایی با انواع روش تبادل بک لینک

انواع مختلف تبادل بک لینک وجود دارد که هرکدام تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در ادامه با روش های مختلف بک لینک و تبادل با سایر سایت ها، بیشتر آشنا می شوید.

  • تبادل بک لینک رایگان

در این روش بک لینک، توافق صاحبان سایت با یکدیگر به صورت متفابل بوده که بین دو سایت انجام می شود. در صورتی که بین دو سایت انجام شود؛ تبادل دو طرفه و اگر بین سه تا سایت انجام شود تبادل بک لینک سه طرفه گفته می شود.

  • تبادل لینک غیر رایگان

در این تبادل، خرید بک لینک انجام می شود. درواقع سایت مبدا با قرار دادن لینک وبسایت شما در وبلاگ خود، هزینه ایی دریافت خواهد کرد که به اصطلاح رپورتاژ آگهی گفته می شود. رپورتاژ در حقیقت متن تبلیغاتی بوده که براساس کلمه کلیدی هدف، نوشته و در سایت های خبری یا وبسایت های با اعتبار و قدرت بسیار بالا منتشر می شود.

  • تبادل بک لینک دستی

در این روش، مدیران وبسایت ها با یکدیگر توافق کرده اند که به صورت دستی لینک های وب سایت خود را در سایت های یکدیگر قرار دهند.

  • تبادل بک لینک اتوماتیک

در این نوع تبادل بک لینک، صاحبان سایت دخالتی در ایجاد پیوند نداشته و از طریق اسکریپت لینک پیش نوشته شده، انجام می شود.

توجه داشته باشید که تبادل لینک در موارد زیر نیز کاربرد و جای بررسی دارد:

تبادل لینک در ایتا
تبادل لینک وبلاگ
تبادل لینک در اینستاگرام
تبادل لینک تلگرام
تبادل لینک واتساپ

در ادامه نمونه ای از 2 مدل تبادل لینک را مشاهده میکنید

آیا تبادل لینک هنوز هم در سئو و رتبه سایت تاثیر می گذارد؟

روش تبادل لینک عادی

اما روش فوق به این دلیل که به سادگی توسط الگوریتم های گوگل تشخیص داده میشود، اصلا توصیه نمیگردد. (خصوصا در پروژه های مهم)

روش حرفه ای تر لینک سازی تبادلی را در زیر مشاهده مینمایید.

آیا تبادل لینک هنوز هم در سئو و رتبه سایت تاثیر می گذارد؟

روش تبادل لینک حرفه ای

سئوکار های حرفه ای و با تجربه تر، از این روش برای لینک سازی استفاده میکنند که به آن pbn نیز گفته میشود. (pbn چیست؟)

فواید و تاثیرات تبادل بک لینک

استفاده از تکنیک های بک لینک باید به گونه ایی باشد که گوگل این فرآیند را غیر طبیعی تشخیص نداده و وبسایت شما را جریمه نکند. استفاده اصولی و صحبیح از بک لینک ها فواید بسیاری دارد که در ادامه با برخی از آن ها آشنا می شوید:

  • افزایش اعتبار: دریافت بک لینک از وبسایت های مختلف و دارای اعتبار در گوگل، به منزله تایید بر اعتبار محتوای شما خواهد بود.
  • بهبود ترافیک سایت: هرچه تعداد بک لینک ها بیشتر و با کیفیت بالایی باشد، افراد بیشتری به وبسایت شما مراجعه می کنند.
  • بالارفتن آتوریتی پیج: از مهم ترین فواید تبادل بک لینک، افزایش قدرت دامنه در موتورهای جستجو بوده که منجر به نمایش وبسایت در صفحه نتایج می شود.
  • افزایش ترافیک سایت: افزایش فروش و ورودی به وبسایت شما، از دیگر فواید ایجاد بک لینک اصولی می باشد.

مضرات تبادل لینک:

کافی است الگوریتم پنگوئن گوگل کار تشخیص لینک سازی های اشتباه و غبر ارگانیک را بر عهده دارد، متوجه لینک سازی تبادلی سایت شود، آنوقت میباشد که به شدت رتبه سایت در نتایج افت خواهد کرد. این بزرگ ترین آسیب لینک های تبادلی است.

پیشنهاد میکنیم برای موفقیت در سئو سایت، حتما با الگوریتم های گوگل آشنا شوید.

جمع بندی

در این مقاله به سوال آیا تبادل لینک هنوز هم در سئو و رتبه سایت تاثیر می گذارد؟ پاسخ داده شد. همانطور که گفته شد، ایجاد حتی یک لینک اصولی می تواند فواید بسیاری برای وبسایت شما داشته باشد، که موجب بهبود رتبه سئو سایت شما میگردد.

شما می توانید برای ایجاد بک لینک اصولی، با متخصص این زمینه ارتباط بگیرید تا با ایجاد بک لینک های درست به رشد وبسایت و کسب و کار شما کمک کند.

سوالات متداول درباره آیا تبادل لینک هنوز هم در سئو و رتبه سایت تاثیر می گذارد؟

  1. رپورتاژ اگهی به چه هدفی استفاده می شود؟
    رپورتاژ در حقیقت متن تبلیغاتی بوده که براساس کلمه کلیدی هدف، نوشته و در سایت های خبری یا وبسایت های با اعتبار و قدرت بسیار بالا منتشر می شود.
  2. بک لینک تبادلی به چه معنی می باشد؟
    بک لینک به معنای ایجاد پیوند از یک صفحه در سایت به صفحه ای در یک سایت دیگر است. حال تبادل بک لینک به معنای مبادله ی لینک مابین دو یا چند سایت است.
  3. مهم ترین نکته در استفاده از بک لینک ها چه می باشد؟
    استفاده از تکنیک های بک لینک باید به گونه ایی باشد که گوگل این فرآیند را غیر طبیعی تشخیص نداده و وبسایت شما را جریمه نکند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!