learning content marketing

5 راه موثر ترکیب بازاریابی محتوا و سئو


آموزش بازاریابی محتوا

مساله ای است که امروزه بیشتر شرکت های طراحی سایت و سئو در تلاش هستند ک بتوانند در آن جایگاهی بین کاربران پیدا کنند و با ارائه جزوات منحصر به فرد و بیان تکنیک های خاص، به دنبال این هستند که خود در زمینه آموزش بازاریابی محتوا نسبت به بقیه عالی نشان دهند.

گوگل در چند سال اخیر به تولید محتوا غیر کپی اهمیت زیادی داده است.

فقط تولید محتوا ناب باعث افزایش رتبه شما نمی شود، باید نکات دیگر رعایت اصول سئو در آن، در نظر گرفتن مخاطبین، همخوانی داشتن محتوا با هدف سایت شما و غیره را نیز در نظر گرفت.

آموزش بازاریابی محتوا با ده قانون

مخاطبان خود را بشناسید:

شما به عنوان مدیر یا تولید کننده محتوا، باید کاربران و هدف سایت خود تعیین کنید.

فرقی نمی کند که شما در سایت مطلب خود را قرار می دهید یا شبکه های اجتماعی، محتوای باید مطابق با سلیقه کاربران سایتتان باشد

برای مثال ما در سئوکار اگر مطلبی در خصوص مسکن بنویسیم، نه تنها نمی توانیم هیچ کاربری جذب این مطلب کنیم بلکه باعث کاهش اعتبار سایتمان خواهد گردید، زیرا اکثر افرادی که وارد این سایت می گردند به دنبال مطالی در خصوص اموزش سیو یا آموزش بازاریابی محتوا می باشند.

با خودتان در خصوص کاربرانتان صادق باشید:

شما ممکن است که بهترین ایده در خصوص کسب وکارتان و محتوا داشته باشید، اما اگر کاربرانتان نتوانند با مطالب و ایده شما ارتباط برقرار کنند و نیاز خود را در آن پیدا کنند، هیچ کارایی آن محتوا و ایده شما نخواهد داشت.

سعی نکنید در مورد همه چیز ننویسید:

محتوای شما باید فقط برروی یک موضوع تاکید کند.

شما نمی توانید کل حوزه یک موضوع را در یک مطلب مورد پوشش قرار دهید. این مساله نه تنها باعث خیلی طولانی شدن محتوا می گردد بلکه کاربر را دچار سردرگمی می کند که موضوع اصلی شما چیست و همچنین از نظر سئو چون روی چند کلمه کلیدی تمرکز می شود، نمی تواند تاثیر زیادی بهینه سازی سایت شما داشته باشد.

برروی یک کلمه کلیدی و یک موضوع در هر محتوایی که تولید می کنید، تمرکز داشته باشید.

قانون سوم را رعایت کنید:

ک سوم محتوای شما باید اصلی و ناب باشد، یک سوم براساس اصول سئو باشد و یک سوم بقیه براساس کاربر نوشته شود.

در واقع محتوای شما باید ترکیبی از سه حالت باشد.

محتوای کاربرپسند باعث به اشتراک گذاری مطالب توسط آن ها می شود و همچنین اگرهم براساس اصول سئو نوشته شده باشد، در گوگل می تواند رتبه بالاتری نسبت به بقیه می گیرد.

از تکنولوژی غافل نشوید:

شما با این ابزارها علاوه براینکه می توانید کلمات کلیدی پرجستجو توسط کاربران را پیدا کنید، محتوای کاربران را مورد بررسی قرار داده و همچنین میزان اثر گذاری و کلیک شدن آن بررسی کنید.

از نرم افزارهای مناسب استفاده کنید:

نرم افزارهای زیادی برای تولید محتوا وجود دارد.

اصولا بیشتر افراد از CMS های آماده برای این کار استفاده می کنند که مطلب خود را به حالتی که مورد پسندتان است، ویرایش کنید.

همچنین می توانید از نرم افزارهای مناسب برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب کسب و کار خود که بیشترین جستجو توسط کاربران می شود را استفاده کنید

 

شما اولین دیدگاه این مطلب را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *