بهینه سازی وب سایت

آماده‌سازی تصاویر برای استفاده در مقاله

زمانی که تصاویر مورد نظر خود را انتخاب کردید حال نوبت به بهینه‌سازی آن می‌رسد. برای این منظور باید نکات مهمی را رعایت کنید. در استفاده از تصاویر برای بهینه‌سازی وردپرس حتما به موارد زیر توجه کنید:

– نام درستی برای تصاویر خود در نظر بگیرید

 

زمان بارگذاری برای طراحی UX و بهینه‌سازی، فاکتور مهمی است. زمانی که وبسایتی سریع داشته باشد مطمئناً بازدید از صفحات نیز راحت‌تر خواهد بود. حقیقت این است که تصاویر تاثیر بسزایی بر روی سرعت بارگذاری وبسایت می‌گذارند مخصوصا وقتی که یک تصویر با حجم بالا را آپلود می‌کنید حتما دیده‌اید که مدت زمانی طول می‌کشد تا تصویر کامل ظاهر شود! پس باید اندازه مناسبی را در نظر بگیرید که هم تصاویر در آن به خوبی نمایش داده شود و هم زمان بارگذاری به حداقل برسد. جهت استفاده از تصاویر برای بهینه‌سازی وردپرس اندازه مهم است که البته در وردپرس چنین امکانی برای تغییر اندازه وجود دارد.

2- استفاده از تصاویر واکنش‌گرا

واکنش‌گرایی مسئله مهمی است که باید در وبسایت‌ها رعایت شود. برای این منظور باید تصاویر نیز در این امر سهیم باشند تا سئوی وردپرس بهبود یابد. البته این موضوع در وردپرس نسخه 4.4 به بالا به طور پیش‌فرض رعایت شده و نگرانی از این بابت نیست.

3- کاهش حجم تصاویر

مرحله بعدی که باید به آن دقت کنیم مقیاس‌پذیر بودن تصاویر است. اینکه بتوانیم آن‌ها را فشرده کرده تا حجم کمتری را به خود بگیرند مسئله ضروری و مهم در استفاده از تصاویر برای بهینه‌سازی وردپرس است. برای این منظور افزونه‌هایی در وردپرس مانند افزونه Gzip موجودند.

روش افزودن تصویر به نوشته

حال تصاویر خود را آماده کرده‌اید، در کدام بخش باید قرار دهید؟ مسلما در قسمت‌هایی که مرتبط با تصویرتان است باید جایگذاری شود. اما آیا می‌دانید در استفاده از تصاویر برای بهینه‌سازی تصاویر وردپرس باید فاکتورهای مهمی را رعایت کنید و تنها بارگذاری آن کافی نیست؟

توضیح تصویر یا Caption

در وردپرس می‌توانید برای تصاویر خود توضیح مختصری بنویسید تا کاربر با مشاهده آن توضیح را هم ببیند. چرا کپشن در بهینه‌سازی تصاویر مهم است؟ به دلیل اینکه کاربران در حین بررسی مقاله آن را مشاهده می‌کنند. در واقع کاربران اول تیترهای محتوا، تصاویر و توضیح تصویر را بررسی می‌کنند.

آیا افزودن توضیحات برای هر تصویری ضروری است؟ خیر! زیرا گاهی تصاویر هدف دیگری را دنبال می‌کنند. اول مخاطب خود را در نظر بگیرید و سپس تصمیم بگیرید که برای تصاویر خود کپشن بنویسید یا خیر.

متن و عنوان جایگزین

در استفاده از تصاویر برای بهینه‌سازی وردپرس متن جایگزین اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. در واقع متنی است که در صورت عدم نمایش تصویر به کاربران نشان داده می‌شود. پس به کار بردن اصولی آن مهم است. یادتان باشد که حتما ترکیبی از نام تصویر با کلمه کلیدی باشد.

جهت قرارگیری تصویر

حتما قرار نیست تصاویر خود را در وسط قرار دهید بلکه می‌توانید آن‌ها را در جهت راست یا چپ قرار دهید تا زیباتر نمایان شود. اما حواستان باشد اگر تصویر اول را در سمت چپ قرار دادید، تصویر بعدی را در سمت راست یا وسط قرار دهید. همچنین در میان خطوط به گونه‌ای قرار ندهید که یک پاراگراف را بشکند. سعی کنید به گونه‌ای در نظر بگیرید که در ابتدا یا انتهای پاراگراف باشد.
همه تصاویر را در یک جهت قرار ندهید تا اصول تصویرگذاری رعایت شود.

اگر بتوانید تمامی تصاویر را در یک اندازه مشخص استفاده کنید، بسیار عالی می‌شود و نظم بهتری برای مقاله خود ایجاد می‌کنید.

نقشه تصویری XML

چنانچه یک توسعه دهنده وب هستید، حتما باید نقشه تصویری XML را در نظر بگیرید. گوگل توضیح کاملی در مورد نقشه XML ارائه کرده:

برای دریافت اطلاعات گوگل در مورد تصاویر در وبسایتتان، نیازمند افزودن برچسب آن در نقشه سایت هستید. می‌توانید از یک نقشه مجزا برای تصاویر وبسایتتان استفاده کنید یا اطلاعات آن را در همان نقشه کلی سایت وارد کنید.

images 26

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!