download 18

۱- جستجوی صوتی Voice Search از مهمترین ترندهای سئو مارکتینگ است.

همانطور که می دانیم جستجوی صوتی جزو ترندهای اساسی در حوزه دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing است ولی این موضوع در ارزشگذاری سئو وبلاگ یا وبسایت شما نیز بسیار ارزشمند است.
جستجوی صوتی و استفاده از دستیار صوتی به شدت در حال رشد هستند و این موضوع سبب شده است که وب سایتهایی که تنظیمات درستی در این حوزه دارند موفق تر باشند و بیشتر مورد بازدید قرار بگیرند.
در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۰ درصد از جستجوهای انجام شده از طریق جستجوی صوتی انجام شده است و تا سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی می‌شود میزان جستجوی صوتی به ۵۰ درصد برسد.

گوگل گزارش داده است که در هنگام کار با اپلیکیشن گوگل، ۵۵ درصد از نوجوانان و ۴۰ درصد از بزرگسالان به صورت روزانه از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند
سرویس‌های جستجوی صوتی مانند دستیار گوگل Google Assistant ، اپل سیری Apple Siri، آمازون الکسا Amazon Alexa، مایکروسافت کورتانا Microsoft Cortanaa، سامسونگ بیکسبی Samsung Bixby و یاندکس آلیس Yandex Alice را حتما مورد توجه قرار دهید.

در صورتی که قصد بهینه سازی موقعیت وب سایت خود در نتایج موتورهای جستجو را دارید، می‌توانید از خدمات سئو سایت که توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ لاوان ارائه می‌شود استفاده کنید.

در حال حاضر موتورهای جستجوی صوتی از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند اما به زودی این ترند مهم در حوزه سئو به سراغ سایت‌های فارسی می آید پس بهتر است برای آن آماده باشید.

۲- تحقیق در مورد کلمات کلیدی مرتبط با ویدئو

ویدئو نیز همچنان یکی از مهمترین ترندهای بهینه سازی موتور جستجو Search Engine Optimization خواهد بود پس آن را جدی بگیرید.
سرویس‌های ویدئویی مانند یوتیوب Youtube، فلیکر Flickr ، دیلی موشن DailyMotion ، ویمئو Vimeo ، وو Vevo از بازیگردان اصلی این حوزه هستند و البته در ایران بی‌شک وب سایت آپارات Aparat مهمترین سرویس استریم ویدئو است. البته سرویس لنز ایرانسل و چند سرویس استریم آنلاین ویدئو دیگر نیز در حال فعالیت هستند.
تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۷۵ درصد از حجم ترافیک وب متعلق به ویدئو Video خواهد بود و شما باید بدانید که قرار است چه میزان از جستجوی این حجم ترافیک را به خود اختصاص دهید.
با توجه به آمار و ارقام اعلام شده، شما باید روی جستجوی ویدئوی تمرکز کنید و ببینید مخاطبان شما به چه نوع ویدئوهایی علاقه‌مند هستند و با چه کلماتی به جستجو برای یافتن آنها اقدام می‌کنند.

۳- نسخه موبایل شما ارزشمندتر از نسخه دسکتاپ است

بگذارید با آمار و ارقام شروع کنیم؛ در سال ۲۰۱۸، ۸۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی حداقل یک تلفن هوشمند دارند.
الگوریتم جدید گوگل تغییرات مهمی در این بخش داشته است که رتبه‌بندی برتر در نتایج را به همراه خواهد داشت Mobile-First Index اهمین این موضوع را نشان می‌دهد.
پس اگر می‌خواهید سئو سایت شما بهتر باشد باید به نسخه موبایل خود توجه فراوانی کنید. در مورد سرعت بارگزاری نسخه موبایل خود بسیار متمرکز باشید این مورد در سئو از ریسپانسیو بودن وبسایت شما هم مهمتر است.

۴- به تولید محتوای ارزشمند بپردازید

این موضوع بسیار مهم است که دست از تولید محتواهای بی‌ارزش بردارید و تمرکز خود را روی کلمات کلید خاص و کلمات کلیدی ترکیبی بگذارید. دیگر زمان آن گذشته است که تلاش کنید که به ازای هر کلمه در صفحه اول گوگل شما را پیدا کنند. مخاطب آنقدر باهوش است که برای پیدا کردن موضوع مورد نظر خود از چند کلمه همزمان و به شکل ترکیبی استفاده کند؛ پس مبنای نگارش محتوای خود را بر این اساس قرار دهید.

۶۱ درصد از بازاریابان می‌گویند که سئو اورگانیک مهمترین برنامه در اولویت‌های بازاریابی درونگرا Inbound Marketing آنها است.
۸۴ درصد از مردم از برندها توقع دارند تا محتوای آموزشی و درگیر کننده تولید کنند.

۵- از پروتکل امنیتی SSL برای سایت خود استفاده کنید.

یکی از عوامل موفقیت در سئو مارکتینگ بالا بردن میزان امنیت سایت است. برای همین موضوع پیشنهاد می‌شود تا از پروتکل SSL در سایت خود استفاده کنید. این موضوع باعث خواهد شد در نتایج جستجو در جایگاه بهتری برای کاربران نمایش داده شوید.

۸۲ درصد از مراجعین وب‌سایت ها می‌گویند سایت‌هایی که به نظرشان امنیت کافی ندارد را سریعا ترک می‌کنند.

۶- طراحی تجربه کاربری UX را در طراحی وب سایت جدی بگیرید.

اگر به دنبال این هستید که بازدید‌کننده زیادی به سایت شما مراجعه کنند حتما به این نکته توجه کنید که صرف مراجعه وضعیت نمایش سایت شما در نتایج تغییر چندانی نخواهد کرد. طراحی تجربه کاربری و رابط کاربری وب سایت شما باید به گونه‌ای باشد که میزان ریزش مراجعه‌کنندگان یا بانس ریت شما کاهش پیدا کند و مخاطبین سایت زمان بیشتری را در سایت شما صرف کنند. این عامل باعث خواهد شد تا وضعیت نمایش شما در نتایج صفحات جستجو SERP به وضعیت مناسب‌تری ارتقا پیدا کند.

پس در طراحی وب سایت خود حتما از تگ‌های هدر H و منوی دست‌یافتنی و با کاربری آسان استفاده کنید و CTA های قابل دسترسی را در صفحه‌هات فرود خود در نظر بگیرید تا مشتری را به جایی که می‌خواهید بتوانید هدایت کنید.

۷- از اینفلوئنسر مارکتینگ در سئو مارکتینگ استفاده کنید

اثرگذاری اینفلوئنسر بر ذهن مخاطب برکسی پوشیده نیست پس بهتر است تا از آنها برای معرفی شما و پیشنهاد دادن شما به مخاطبانشان استفاده کنید و سعی کنید از آنها بک‌لینک Backlink داشته باشید. از اینفلوئنسرها برای تولید محتوای خلاقانه و همچنین تارگت کردن روی کلمات کلیدی مورد علاقه مخاطبین خود استفاده کنید.
۶۷ درصد از بازاریابان اعتقاد دارند که اینفلوئنسر مارکتینگ به آنها کمک می‌کند
* اینفلوئنسر در حوزه سئو مارکتینگ مورد بحث ما هستند و نه اینفلوئنسر مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی

۸- از محتوای ارزشمند طولانی در بازاریابی محتوا استفاده کنید

این جمله به معنی آن نیست که تلاش کنید تا جملات خود را کش بدهید تا به یک مقاله طولانی برسید، برعکس سعی کنید محتوا آنقدر ارزشمند و مفید باشد که بتوان مطالب طولانی‌تری برای آن تهیه کنید. همچنین علاوه بر استفاده محتوای تصویری در مقاله تلاش کنید با فرمت دادن درست به مقاله خود برای مخاطب انگیزه مطالعه مقاله را بالا ببرید.

با استفاده از تاکتیک‌های بازاریابی درونگرا Inbound Marketing نسبت به تبلیغات می‌توان ۵۴ درصد Lead موثرتری ایجاد کرد.
۷۰ درصد از بازاریابان فاقد یک برنامه بازاریابی یکپارچه هستند.

۹- هوش مصنوعی سئو مارکتینگ را تغییر خواهد داد AI

از تولید محتوای بی‌ارزش حتما خودداری کنید و از تکنیک‌های کلاه سیاه Black Hat در سئو سایت خود استفاده نکنید، الگوریتم‌های موتور جستجو هر روز در حال باهوش‌تر شدن هستند و با یافتن این تکنیک‌ها در سئو مارکتینگ شما، رتبه نمایش سایت را به شدت کاهش می‌دهند.

download 19

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!