download 14

پیج آتوریتی Page Authority:

پیج آتوریتی یک معیار برای سنجش رتبه سایت است که بسته به معیارهایی نمره‌ای از صفر تا صد برای صفحه افراد مشخص می‌کند. حائز اهمیت است که نمره آتوریتی صفحه اصلی فرد با دیگر صفحات متمایز است.

دامین آتوریتی :

دامین آتوریتی دقیقا همانند پیج آتوریتی است؛ با این تفاوت که فقط اعتبار دامنه را ملاک قرار می‌دهد. دامین آتوریتی نیز نمره‌ای از صفر تا صد را شامل می‌شود، اغلب دامین آتوریتی از پیج آتوریتی نمره بیشتری را دارد.

معیار آتوریتی توسط سایت MOZ.com معین می‌شود. معیار آتوریتی نشان دهنده این است که یک وب سایت با صفحه مورد نظر خود می‌تواند جایگاه بهتری در موتورهای جستجو داشته باشد. برای مثال فردی یک صفحه در خصوص دیجیتال مارکتینگ دارد و شخصی در جستجوی این کلمه در صفحه اول لینک هشتم است، اگر بخواهد به جایگاه بالاتری برسد باید آتوریتی صفحه خود را نسبت به ۷ لینک بالاتر بهتر کند.

تاثیر دامین آتوریتی و پیج آتوریتی بر سئو :

پیج آتوریتی و دامین آتوریتی در واقع مانند کارنامه پایان ترمی می باشد که دانش آموزان دریافت کرده و نتیجه چند ماه خود را شاهد هستند. زمانیکه وب سایت شما به خوبی و با اصول درست سئو و مدیریت شده باشند نتیجه به دست آمده در نتایج جستجو موتورها نیز طبیعتا بهتر خواهد بود.
page authority کارنامه دریافتی همان صفحات وب سایت شما می باشد که نمایش داده می شوند و Domain Authority همان اعتبار و ارزش سایت شما می باشد. بنابراین هر چه سئو سایت خود را اصولی تر مدیریت کنید ارزش و اعتبار بهتر و بیشتری را در نتایج جستجو موتورها در گوگل بدست خواهید آورد و رتبه و جایگاهی را که شایسته وب سایت شما باشد در گوگل خواهید داشت.

تفاوت دامین آتوریتی و پیج آتوریتی:

Domain Authority که همان اعتبار دامنه نیز می باشد در حقیقت اعتبار یک وب سایت را نمایش می دهد برای مثال دامین آتوریتی را خانواده معروفی در منطقه خود فرض کنید که همه آنها را می شناسند در اینجا دامین آتوریتی همان خانواده است که اعتبار بسیاری در محله شما دارد. اما Page Authority که به آن اعتبار صفحه وب سایت می گویند در مثال فوق نقش اعضای خانواده را ایفا می کند مثلا اعتبار فرزند کوچک در خانواده نسبت به فرزند بزرگتر کمتر است و یا برعکس این اعتبار در حقیقت همان دامین آتوریتی می باشد. بنابراین تفاوت دامین آتوریتی و پیج آتوریتی در اعتبار و ارزش وب سایت ها می باشد هر چه اعتبار وب سایت بیشتر باشد ارزش صفحات آن وب سایت نیز بیشتر خواهد بود و برعکس با دامین آتوریتی پایین پیج آتوریتی آن سایت نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

 

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!