2017 09 02 1537723008

Trickwala:Top 10 most popular search engines in the World


هدف یک موتور جستجو استخراج اطلاعات مورد درخواست از بانک اطلاعاتی عظیم در دسترس روی اینترنت است. آنها به یک ابزار مهمّ روزمره تبدیل شده اند که بوسیله آنها می توانیم به اطلاعاتی که نمی دانیم دقیقاً کجا ذخیره شده اند دسترسی یابیم. برای اینکه اطلاعات مورد نظر خود را بدست آورید، موتورهای جستجوی مختلفی وجود دارد. بدلیل وجود موتورهای جستجویی مانند گوگل، بینگ و یاهو، استفاده از اینترنت در سالهای اخیر افزایش چشمگیری داشته‌است.

انواع موتورهای جستجو عبارتند از:

1. گوگل

گوگل نیازی به معرفی ندارد. اولین و پراستفاده‌ترین موتور جستجو است.

بر اساس آخرین گزارش‌هایی که در فوریه 2016 منتشر شد، مقدار جستجو در گوگل 65 درصد و در بینگ که رتبه دوم است، 21.4 درصد است.

2. بینگ

تلاش شرکت بینگ در اول این بود که بتواند گوی رقابت را در جستجوی محلی به دست بگیرد ولی نتوانست. البته بعد از یاهو، بیشترین میزان استفاده را بین کاربران دارد.

3. یاهو

یاهو هم یک دایرکتوری معروف است امروزه توسط بینگ مدیریت می‌شود. سرویس ایمیل آن هنوز هم یکی از پراستفاده‌ترین سرویس‌های ارسال نامه است. فقط چند سال پیش، سرویس یاهو چت، خدمات‌رسانی خود را متوقف کرد.

4. Ask.com

اسک توانسته است امروزه 3 درصد جستجوی کل را دربگیرد. پایه و اساس سایت اسک بر اساس پرسش و پاسخ است که توسط کاربران سؤالات پرسیده و جواب داده می‌شود.

5. AOL.com

این سایت توانسته است امروزه سهم جستجوی 0.6 درصدی را نیز به دست بیاورد. شبکه AOL چندین وب‌سایت معروف را برای جستجو اطلاعات تحت پوشش قرار می‌دهد مانند engadget.com،techchrunch.com و the huffingtonpost.com.

6. Baidu

این سایت در سال 2000 تأسیس شد و محبوب‌ترین موتور جستجو در چین است. با توجه به جمعیت بالای چین، یکی از انواع موتور جستجو است که میلیاردی در آن کوئری مورد جستجو قرار می‌گیرد و ازاین‌رو رتبه 4  الکسا را دارد.

7. Wolframapha

این موتور جستجو با دیگر نوع‌ها کمی متفاوت است. درواقع یک موتور محاسباتی است و به شما اطلاعات، داده‌ها و فرمول‌ها را برای موضوعات محاسباتی و عددی می‌دهد.

8. DuckDuckGo

این موتور جستجو مزیت‌های بسیاری نسبت به بقیه دارد. داشتن رابط کاربری ساده، اطلاعات و مسیر جستجوی کاربران را ذخیره نمی‌کند و پشتیبانی نکردن از آگهی‌های تبلیغاتی از نمونه مزیت‌های این سایت است. مطمئناً اگر این سایت بین کاربران معروف شود، می‌تواند رقابت تنگاتنگی را نیز با گوگل انجام دهد.

9. Internet Archive

Archive.org آرشیوی از اطلاعات و تاریخچه تمامی سایت‌ها و دامنه‌ها است.

10. Yandex.ru

بر اساس الکسا، این سایت در سی تای اول سایت‌های محبوب و رتبه چهار روسیه است که به نمایش و معرفی محصولات و خدمات می‌پردازد. 65 درصد جستجوی کل کشور روسیه این سایت تشکیل می‌دهد.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!