download 2019 12 23T221702.681

یکی از مهمترین به روز رسانی های الگوریتم گوگل که موجب به وجود آمدن سر و صدای زیادی شد، مربوط به الگوریتم پنگوئن (Penguin Algorithm) بود.

الگوریتم پنگوئن چیست؟

الگوریتم پنگوئن گوگل به منظور کشف وب سایت های اسپم و غیرمفید تمرکز دارد. لینک سایت و خرید بک لینک انبوه، وب سایت های بدون محتوای با کیفیت با پیج رنک بالا و لینک بلدینگ از سایت های بی کیفیت چند رویکرد این الگوریتم است. الگوریتم گوگل پنگوئن با شناسایی و جریمه وب سایت هایی که از روش های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند، سعی می کند وب سایت های باکیفیت را در صدر موتورجستجوی گوگل قرار دهد. دیگر سئو به راحتی سال های قبل نیست و یک مشاور سئو می تواند با دیدی دقیقتر و عمیق تر راهگشا در فرایند سئو باشد.

کارشناسان مستقل بازاریابی سعی می کنند که آخرین جزئیات در مورد الگوریتم پنگوئن را به دست آورده و در اختیار شما قرار دهند، این در حالی است که گوگل هیچ چیزی در این باره به شما نمی گوید. گوگل به جز رونمایی در یک معرفی مطبوعاتی هیچگونه اطلاعات دیگری را در مورد به روز رسانی الگوریتم گوگل پنگوئن 4 منتشر نکرده است. آن ها حتی در مورد کوچک ترین جزئیات این الگوریتم مانند، الگوریتم پنگوئن چیست؟ یا الگوریتم پنگوئن چگونه بر موتور جستجوی گوگل تاثیر می گذارد؟ سکوت اختیار کرده اند.

وظیفه اصلی الگوریتم پنگوئن چیست؟

الگوریتم پنگوئن پاسخ گوگل برای افزایش استفاده از روش‌های سئو کلاه سیاه و لینک‌سازی‌های غیرطبیعی است.Matt Cutts  در جریان کنفرانس SMX  سال 2012 در این مورد گفته بود:

“ما به این فکر کردیم که چطور با محتوای بی کیفیت مبارزه کنیم و برای حل این موضوع الگوریتم پاندا را معرفی کردیم. اما بعد از معرفی این الگوریتم متوجه شدیم که این شروع کار است و هنوز وبسایت های اسپم زیادی وجود دارند. سپس برای حل این مشکل الگوریتم پنگوئن را طراحی کردیم.”

هدف این الگوریتم به طور دقیق، کاهش تاثیرگذاری روش‌های کلاه سیاه و به دست گرفتن کنترل اوضاع توسط گوگل بود. با درک بهترِ فرآیند دریافت لینک، پنگوئن توانست وبسایت‌هایی که اقدام به دریافت لینک‌های طبیعی و معتبر کرده بودند را ارتقاء دهد و وبسایت‌هایی که لینک‌های اسپم و ساختگی دریافت کرده بودند را  از رتبه‌های بالا به قعر نتایج بکشاند.

در ابتدای کار، گوگل در این الگوریتم برای جریمه کردن سایت‌های خاطی، تمرکز خود را تنها بر لینک‌های دریافتی قرار داده بود و به هیچ وجه توجهی به لینک‌های خروجی وبسایت‌ها نداشت.

راه های جلوگیری از جریمه الگوریتم پنگوئن

از آنجایی که Penguin Algorithm یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل محسوب می شود و حساسیت خاصی بر روی وب سایت ها دارد برای اینکه بتوانید سئو سایت خود را بدرستی انجام دهید که توسط الگوریتم پنگوئن جریمه نشوید می بایست یک سری کارها را انجام دهید تا از این تنبیه گوگل در امان باشید. راههای جلوگیری از جریمه الگوریتم پنگوئن عبارتند از:

  • از بک لینک های بی کیفیت و ضعیف از وب سایت های نامعتبر و پولی استفاده نکنید.
  • استفاده از بک لینک فالو و نوفالو در کنار هم برای اینکه پروفایل بک لینک شما طبیعی جلوه کند.
  • از نام دامنه و یا برند به جای کلمات کلیدی در انکر تکست بک لینک استفاده کنید.
  • وب سایت هایی که در حوزه کاری به شما مربوط می شوند و دارای ترافیک بالایی هستند را پیدا کنید و از آنها بک لینک بگیرید.
  • از ابزار Monitor Backlinks برای آنالیز پروفایل بک لینک استفاده کنید تا آن را طبیعی نگه دارید.

    چگونه بفهمیم که توسط الگوریتم پنگوئن جریمه شده ایم؟

     زمانی که شما قصد دارید با استفاده از روش های غیر استاندارد رتبه سایت خود را افزایش دهیدالگوریتم پنگوئن شروع به جریمه کردن سایتتان می کند و رتبه سایت شما را در کلمه مورد نظرتان به صورت چشم گیری پایین می آورد. در واقع الگوریتم پنگوئن گوگل زمانی که سایت ها را جریمه می کند، جریمه آن در اکثر مواقع بر روی صفحه اصلی تاثیر گذار است. و تجربه نشان داده است که گاها حتی صفحات دیگر سایت با همان رتبه باقی می مانند

کاربرد الگوریتم پنگوئن

وقتی در وب سایت خود مطلبی را انتشار می دهید نسبت به ایندکس شدن مطلب می بایست مطمئن شوید. زیرا آن صفحه حتما باید توسط گوگل و Penguin Algorithm مورد بررسی قرار گرفته باشد و در صورتیکه توسط آنها مورد قبول نباشد صفحه شما در نتایج گوگل کاهش پیدا می کند و یا بطور کامل حذف خواهید شد. پس با توجه به این موضوع که الگوریتم پنگوئن از کاربردی ترین الگوریتم های گوگل برای شناسایی وب سایت های متلقب که از روش های غیرقانونی برای افزایش رتبه در سایتشان استفاده می­کنند، است که در فواصل زمانی ماهانه آپدیت می شود و بررسی های بهتر و دقیق تری را انجام می دهد.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!