دوران کپی کردن در اینترنت به سر آمده است
گوگل با آخرین آپدیت های خود در خصوص شناسایی و تنبیه محتوای تکراری در اینترنت (که به الگوریتم پاندا شهرت دارد)، همه صفحاتی در اینترنت که دارای متن یا عکس کپی شده از صفحات دیگر هستند را به شدت مجازات کرده و آنها را در نتایج جستجو نمایش نمی دهد.
پس اگر شما متن یا عکس آگهی خود را از سایتی و یا حتی سایت خودتان کپی کنید، صفحه مربوط به آگهی شما از نظر موتورهای جستجو، صفحه ای متقلب شناخته شده و رتبه ای در نتایج جستجو پیدا نخواهد کرد.
برای رفع مشکل کپی کردن در اینترنت و نتایج بهتر چه باید کرد؟
بهترین کار برای اینکه مطمئن باشید صفحه آگهی شما رتبه خوبی در نتایج جستجو به دست خواهد آورد این است که متن آن را مجددا بنویسید بدون اینکه از جایی کپی نمایید. همچنین از عکس هایی جدید که خودتان از محصولات یا خدماتتان تهیه کرده اید استفاده نموده و از بر داشتن عکس از سایت های دیگر جدا خودداری کنید.
با انجام این کار خواهید دید که آگهی شما به سرعت رتبه خوبی در نتایج جستجو پیدا خواهد کرد.
سئوکار حرفه ای در رشت
بازنویسی متن آگهی
اگر فرصت ندارید که کل متن آگهی خود را دوباره بنویسید، می توانید متنی که دارید را با تکنیک هایی که در زیر اشاره می شود بازنویسی کنید. البته توجه داشته باشید که بازنویسی متن به هیچ وجه تاثیر نوشتن یک متن کاملا جدید را نخواهد داشت ولی خیلی از استفاده از متن کپی شده بهتر است.
در زیر به چند تکنیک برای بازنویسی متن آگهی اشاره می شود.
توجه: موتورهای جستجو انجام تغییرات جزئی در متن را تشخیص می دهند لذا باید از همه تکنیک های زیر به طور همزمان استفاده کنید تا یک متن بازنویسی شده خوب را داشته باشید.
1- استفاده از کلمات هم معنی
سعی کنید به جای بعضی از کلمات متن فعلی، از کلمات هم معنی آنها استفاده نمایید.
مثال:
متن اصلی:
میز یکطرفه آزمایشگاهی به ابعاد :ارتفاع 90 ، عرض 75 و 80 سانتیمتر طول طبق نقشه اجرایی
متن بازنویسی شده:
میز یکطرفه آزمایشگاهی به اندازه های :ارتفاع 90 ، عرض 75 و 80 سانتیمتر طول طبق طرح اجرایی
2- اضافه کردن کلمات انگلیسی هم معنی
به متن خود، کلمات انگلیسی در جای مناسب اضافه کنید.
مثال:
متن اصلی:
فروش اصیلترین نژاد راتوایلر، ژرمن شیپرد وکن کورسو
متن بازنویسی شده:
فروش اصیلترین نژاد راتوایلر Rottweiler ، ژرمن شیپرد که در زبان انگلیسی به آن german shepherd گفته می شود و کن کورسو – cane corso –
3- اضافه کردن کلمات پینگیلیش هم معنی
در جای لازم، می توانید کلمات پینگیلیش به متن اضافه کنید.
مثال:
متن اصلی:
فروش همه نوع MDF ترک، اتریشی و ایرانی
متن بازنویسی شده:
فروش همه نوع MDF ( ام دی اف ) ترک، اتریشی و ایرانی
4- استفاده از منابع خارج از متن جهت غنی کردن متن
در مورد کلمات فنی استفاده شده در متن، توضیحی کوتاه بنویسید و به متن اضافه کنید. توجه کنید که این توضیح را از جایی کپی نکنید.
مثال:
متن اصلی:
فروش اصیلترین نژاد راتوایلر
متن بازنویسی شده:
فروش اصیلترین نژاد راتوایلر. راتوایلر نژادی از سگ است که در اغلب نقاط جهان به عنوان سگ پلیس مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل ویژگی های خود اعم از داشتن گردنی قوی و گوشهای کوچک و فرزی و چابکی مثال زدنی، برای مقاصد نگهبانی و حفاظت بسیار مناسب است.
5- تغییر ساختار جمله ها
تا جایی که امکان دارد ساختار جمله های متن را تغییر دهید تا همان معنی را با ساختاری جدید به مخاطب منتقل کند.
مثال:
متن اصلی:
این دستگاه بنا به سفارش مشتری دارای چیلر مستقل ( چیلر سرخود) بوده و نیاز به نصب به چیلر را ندارد.
متن بازنویسی شده:
این دستگاه هیچ گونه احتیاجی به متصل شدن به چیلر را ندارد چرا که در صورت درخواست مشتری، دارای چیلر سرخود می باشد.
6- تغییر جمله های معلوم به مجهول و برعکس
متن اصلی:
محصولات شرکت اندیشه سبز، به عنوان بزرگترین سازنده دستگاه های هواساز در کشور، برای اولین بار به سه کشور جمهوری آذربایجان ، ارمنستان ، و عراق صادر شده است .
متن بازنویسی شده:
شرکت اندیشه سبز، به عنوان بزرگترین سازنده دستگاه های هواساز در کشور برای اولین بار محصولات خود را به سه کشور جمهوری آذربایجان ، ارمنستان ، و عراق صادر نموده است.
7- تغییر نحوه نوشتن اعداد، درصد ها، واحدها و فرمول ها
مثال: تبدیل 80% به : 80 درصد یا هشتاد درصد
مثال: تبدیل cm 230 به: 230 سانتیمتر
مثال: تبدیل E=mc2 به: E برابر است با mc2
8- تبدیل یک جمله طولانی به چند جمله کوتاه و برعکس
جملات طولانی که یک فعل در انتها دارند را به جملاتی کوتاه تر با افعال جداگانه بشکنید.
بر عکس این کار را هم می توانید انجام دهید. یعنی چند جمله کوتاه را تبدیل به یک جمله طولانی تر نمایید.
9- جابه جا کردن موضوعات در متن
اگر در متن شما به چند موضوع مختلف اشاره شده می توانید ترتیب موضوعات در متن را جابه جا کنید.
10- استفاده از تصاویر جدید برای آگهی
تجربه نشان داده که حتی اگر متن آگهی جدید باشد، با وجود تصاویر کپی شده از اینترنت، آگهی رتبه خوبی پیدا نمی کند.
پس حتما خودتان از محصولات و خدمات خود عکس بگیرید و در آگهی خود استفاده کنید و به هیچ وجه از تصاویر موجود در اینترنت استفاده ننمایید.