چگونه صفحه کسب و کار در گوگل پلاس بسازیم؟
چگونه صفحه کسب و کار در گوگل پلاس بسازیم؟
صفحات گوگل پلاس یک راه عالی جهت در معرض قرارگیری برند شما در سایت شبکه اجتماعی گوگل پلاس میباشد. مانند همه شبکههای اجتماعی، گوگل پلاس فرصتی را برای ارتباط با جامعهای از مشتریان و هواداران فراهم کرده است. برخلاف دیگر شبکههای اجتماعی گوگل پلاس دارای تأثیرات زیادی بر سئو و حجم ترافیک جستجو دارد؛ به این دلیل که جزئی از گوگل میباشد. گوگل پلاس اخیرا ویژگی جدیدی برای برندها و کسب و کارها راهاندازی کرده که شبیه به صفحات فیسبوک است. صفحات گوگل پلاس برای کسب و کار در حال حاضر از طریق Google My Business مدیریت میشوند که دارای پلتفرمی است که یافتن و ارتباط با شرکت شما را برای مشتریان آسان میکند؛ به عنوان مثال وقتی «کافیشاپ» را جستجو کنیم لیستهای گوگل پلاس هستند در بالای جستجو با همه اطلاعات مرتبط ظاهر میشوند. گوگل پلاس یک بخش کلیدی در رتبهبندی جستجوی ارگانیک و قابلیت دیدن نام تجاری میباشد.
ایجاد صفحه گوگل پلاس برای کسب و کار یا سازمان به دلایل بسیاری مهم است. نه تنها گوگل پلاس میتواند راهی برای ارتباط مشتریان در پلتفرم شبکه اجتماعی باشد بلکه میتواند نتایج جستجوی گوگل شما را ارتقا دهد. گوگل پلاس صفحات برند را برای کسب و کار ارائه میکند. بنابراین میتوانید یک صفحه برند برای ایجاد ارائه آنلاینی از محصول، سازمان یا اجتماع بسازید. برای ایجاد صفحه کسب و کار گوگل پلاس نیاز دارید یک پروفایل شخصی در آن داشته باشید. اگر شما این صفحه را ندارید با کلیک بر sign up ابتدا یک پروفایل شخصی در گوگل پلاس بسازید. تنها زمانی میتوانید صفحه کسب و کار ایجاد کنید که قبلا پروفایل خود را ایجاد کرده باشید. اگر دارای پروفایل شخصی در گوگل پلاس هستید مراحل زیر را برای ایجاد یک صفحه جدید در گوگل پلاس برای کسب و کار دنبال کنید.
به Create page در گوگل پلاس رفته و نوع کسب و کار خود را انتخاب کنید. اگر در حال ایجاد صفحه گوگل پلاس برای وبلاگ خود هستید شما باید گزینه brand را انتخاب کنید.
زمانیکه شما یک دستهبندی را انتخاب کردید در صفحه بعدی نام صفحه را وارد کنید، وبسایت خود و نوع صفحه را دوباره انتخاب کنید.
بر روی Create page کلیک کرده و به طور دوستانه گوگل پلاس کمک خواهد کرد که همه اطلاعات لازم برای کسب و کار خود را پر کنید. بر روی Edit کلیک کرده و همه اطلاعات را در مورد وبسایت/محصولات خود در صفحه برند گوگل پلاس خود را وارد کنید. پیشنهاد میشود که همه اطلاعات ضروری در مورد برند خود را ارائه کنید به طوریکه با یک بار بازدید کاربر، علاقه مند به دنبال کردن صفحه برند شما در گوگل پلاس شود.
باید توصیفی در مورد برند خود وارد کنید و تصویر برند را آپلود کنید. در اینجا ابعاد تصویر برای کاور برند گوگل پلاس و تصویر پروفایل ذکر شده است:
- حداکثر اندازه تصویر کاور میتواند ۲۱۲۰×۱۱۹۲ پیکسل باشد
- حداکثر اندازه تصویر کاور باید بیشتر از ۴۸۰×۲۷۰ پیکسل باشد
- اندازه تصویر پروفایل ۲۵۰×۲۵۰ میباشد.
تیم گوگل پلاس یک ویرایشگر تصویر خوب برای افزایش نمایه پروفایل گوگل پلاس ایجاد کرده است. هنگامی که صفحه گوگل پلاس برای برند ایجاد شد باید صفحه خود را در پروفایل گوگل پلاس و دیگر پروفایلهای شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید. این اولین گام برای جذب فالور صفحات برند گوگل پلاس شما میباشد. اگر دارای صفحات مختلف هستید میتوانید با استفاده از پایین آوردن صفحه در قسمت چپ بین آنها سوییچ کنید. همچنین در گوگل پلاس میتوانید پاتقی را با هواداران خود ایجاد کنید یا صفحه خود را بر روی دیوار خود در سمت راست به اشتراک بگذارید. همچنین صفحات برند گوگل پلاس دارای تب تصاویر و ویدئو است که بسیار مفید برای تعامل با کاربران است.
صفحه شخصی خود را با شیوه ی جدید در گوگل پلاس ثبت کنید
آدرس سایت باید کوتاه باشد, به راحتی به خاطر سپرده شود و مستقیم شما را به صفحه ی هدف برساند.
مثلا برای دسترسی به صفحه ی یوتیوب در گوگل پلاس به سادگی می توان از ادرس google.com/+YouTube به جای ادرس پیچیده و طولانی استفاده کرد.
اگر شرایط لازم را داشته باشید می توانید ادرس مورد نظر خود را برای اکانت یا صفحه گوگل پلاس خود انتخاب کنید. یعنی یکی از ادرس هایی که از قبل گوگل برای صفحه ی گوگل پلاس شما پیش بینی کرده است را انتخاب کنید. بسته به ادرس از پیش تعیین شده شما می توانید عدد یا حرفی به ان اضافه کنید که به این ترتیب ان را تنها به خود اختصاص خواهید داد.