نکات لازم برای موفقیت یک سایت تجارت الکترونیک چیست؟
خرید آنلاین هم برای فروشندگان و هم برای خریداران سودمند است. بر خلاف روش سنتی، فروشندگان می توانند تعداد زیادی از خریداران آینده نگر را داشته باشند و از سوی دیگر خریداران به طور بالقوه به طیف گسترده ای از فروشندگان، محصولات و خدمات دسترسی دارند.
خرید و فروش از طریق وب سایت تجارت الکترونیک یعنی مشتری در حالی که در خانه خود نشسته، محصولات و خدمات خود را سفارش می دهد و درب منزل تحویل می گیرد.
در زیر نکات لازم برای موفقیت یک سایت تجارت الکترونیک را در زیر مجموعه خدمات سئو مرور میکنیم:
1: سهولت جستجو
بازدیدکنندگان سایت باید در کوتاه ترین زمان ممکن با نگاه کردن به وب سایت حداکثر اطلاعات مورد نیاز را بدست آورند.
2: برجسته کردن NICHES
استراتژی تجارت الکترونیک باید این باشد که به جای برجسته کردن قیمت ها، تخفیفها را برجسته تر کند که به این صورت به دنبال به دست آوردن حداقل رقابت با حداکثر مشتریان باشد.
3: مزیت رقابتی
گام بعدی بررسی مزیت های رقابتی خود، شناسایی مخاطبان هدف، راه حل های خاص که محصولات و یا خدمات خود را به آنها می دهد و شناسایی رقبای خود در بازار است. اگر شما تفاوتی در ارائه خدمات به مشتریان داشته باشید، قطعا آنها شما را ترجیح خواهند داد.
4: ارتقاء خود
برای یافتن مشتری بیشتر و به منظور افزایش بازدید از فروشگاه تان، اتخاذ ابزارهای ردیابی مانند گوگل آنالیز و استفاده از کلید واژگانی برای پیدا کردن فروشگاه تان، ضروری به نظر می رسد. با آنالیز خودکاری که صورت می گیرد، شما می توانید استراتژی های بازاریابی خود را برای خدمت رسانی بهتر به مشریانتان و فروش محصولات بدست آورید.
5: استفاده از SEO (بهینه سازی سایت)
شما باید دانش خوبی از SEO داشته باشید به طوری که موتور های جستجو بیش از پیش موجب افزایش سئو سایت فروشگاهی تان شوند. افزون بر PPC، بازاریابی SEO نقش بسیار مهمی برای موفقیت در کسب و کار آنلاین دارد.
6: صفحه نمایش مناسب
صفحه شما باید یک توصیف خوبی از محصولات و یا خدمات تان را که شما واقعا به مشتریان برای فروش ارائه می دهید، داشته باشد. عکسهای محصولات باید کیفیتی بالا با پس زمینه خوب از نور و پویایی باشد تا خریداران را مجذوب خود کند. عکسها اطلاعات اولیه را به مشتریان می دهند. اینکه از چه جنس و کیفیتی تشکیل شده اند، نرخ محصول چقدر است و نظر مشتریان درباره آنها چیست.
7: رویکرد داستان گرا
می توانید تاریخچه ای از سابقه شرکت را با برجسته کردن مزیت های رقابتی، به خصوص اگر محصولات شما دارای خلاقیت، زیبایی شناسی و دست ساز است، تهیه کنید. برای کسب و کارهای کوچک آنلاین، مشتریان معمولا علاقه مند به دانستن نام صاحب فروشگاه به جای نام تجاری آن هستند.
8: صفحه آموزنده “درباره”
صفحه درباره می بایست آموزنده باشد و اطلاعاتی درباره کسب و کار آنلاین شما بیان نماید. این اطلاع رسانی باید مختصر ومفید باشد.علاوه بر این شما باید به صورت آنلاین در دیگر مشاغل مرتبط با نوع کسب وکارتان حضور داشته باشید.