سئو کار کیست

سئو کار کیست
سئو کار کیست

سئو کار کیست

سئو کار کیست

متخصص سئو شخصی است که به بهینه سازی موتورهای جستجو تسلط دارد. این شخص با استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها، کد نویسی، تولید محتوا و مهارت های بازاریابی، سایت ها یا صفحات وب را در موتورهای جستجوی اینترنتی مانند گوگل، بینگ یا یاهو بهینه سازی یا سئو می‌کند.

سئو کار می تواند با ایجاد لینک و بهبود تجربه کاربری، بهینه سازی محتوا، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، بهینه سازی ساختار سایت، رتبه سایت را در نتایج جستجو بهبود بخشند. در این مقاله به شما خواهیم گفت متخصص سئو کیست و در ادامه با ۱۱ مهارت ضروری آن آشنا خواهیم شد.

سئو یا بهینه سازی سایت چیست؟

سئو سایت یا بهینه سازی سایت (بهینه سازی موتورهای جستجو) مجموعه ای از فعالیت ها و تکنیک ها با هدف بهبود رتبه و جایگاه یک وب سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجوی اینترنتی مانند گوگل، بینگ و یاهو است.

هدف این کار جذب ترافیک ارگانیک و افزایش بازدیدکنندگان به صورت پایدار و بدون نیاز به تبلیغات پولی است. کارشناسان سئو برای رسیدن به این هدف از تکنیک های مختلفی مانند بهینه سازی محتوا، استفاده از کلمات کلیدی، بهینه سازی ساختار و طراحی سایت، افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب، بهبود تجربه کاربری و ایجاد لینک استفاده می کنند.

روایت یک موفقیت

برای موفق شدن در سئو و رسیدن به صفحه اول گوگل (نه رتبه اول) علاوه بر تسلط کامل بر روی ۳ فاکتور اصلی سئو شامل سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال باید توانایی بالایی در کار گروهی نیز داشته باشید.

تیم سئو وب رمز نیز تا به امروز تمام تلاش خود را کرده است تا در بالاترین نقطه ای که می تواند قرار بگیرد. (طبیعی است که در کنار سئو، باید کیفیت خدمات خود را نیز بالا ببرید وگرنه رتبه شما دوامی نخواهد داشت.) بیایید با چند مثال این موضوع را بگشاییم:

  • مثال اول: کلمه طراحی سایت

یکی از ۱۰ کلمه سخت سئو فارسی، کلمه طراحی سایت است. کسب رتبه و رسیدن به صفحه اول گوگل در این کلمه مانند صعود به نیمه نهایی جام جهانی است. مسلما بدون داشتن برنامه مشخص و تلاش خستگی ناپذیر، کسب رتبه غیر ممکن خواهد بود.

اگر تعارف را کنار بگذاریم باید بگوییم حدود ۲ سال تلاش مداوم با یک تیم چند نفره باعث شده است که مجموعه وب رمز با این کلمه بسیار سخت در رتبه های بالای گوگل قرار بگیرد.

  • مثال دوم: کلمات خرید دامنه و ثبت دامنه

خرید و ثبت دامنه همواره یکی از پررقابت ترین کلمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ هستند. کسب رتبه در این کلمه نیز (نه به سختی طراحی سایت) بسیار چالش برانگیز بوده است. تیم سئو وب رمز از این آزمایش نیز سربلند بیرون آمد و توانست با تلاشی حدود 1.5 ساله این کلمه و مشتقات آن را به صفحه اول گوگل برساند.

  • مثال سوم: کلمه خرید هاست

کلمه بعدی که میخواهیم راجع به آن صحبت کنیم، کلمه خرید هاست است. استراتژی وب رمز اگرچه در رابطه با این کلمه و انتخاب لندینگ پیج آن، بی نقص نبوده است اما کسب رتبه در این کلمه با وجود رقبایی که بسیاری از آنها خدماتش اختصاصا مربوط به خرید هاست و دامنه است، را می توان یک موفقیت قلمداد کرد.

اگر می خواهید وارد این حوزه شوید و یا تازه وارد این حوزه شده اید، (به عنوان شخصی که چندین سال تجربه در حوزه سئو و بهینه سازی سایت دارم) باید بدانید در سئو هیچ چیز مطلقی وجود ندارد.

بنابراین توصیه من به شما این است که برای حرفه ای شدن در این حوزه 3 مورد زیر را انجام دهید. قول می دهم در مدت زمان 3 سال بتوانید به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شوید. (البته با تلاش و دوری از ناامیدی)

  1. آموزش روزانه (روزی ۱ تا ۲ ساعت)
  2. ساخت وب سایت شخصی و سئو کردن آن
  3. بررسی دقیق کارهای انجام شده روی وب سایت و نتیجه گیری کردن

پیمایش به بالا