سئو چقدر زمان می برد؟

سئو چقدر زمان می برد؟سئو چقدر زمان می برد؟

سئو چقدر زمان می برد؟

درست است که سئوی سایت می‌تواند راه حل مناسبی برای رشد و دیده شدن کسب و کارها باشد، اما برای گرفتن نتیجه درست باید صبور باشید. به طور کلی نتیجه گرفتن سایت از طریق سئو به عواملی مانند مدت زمانی که وب سایت خود را تاسیس کردید، میزان سئویی که قبلا روی آن انجام شده‌است، شکل ظاهری وب سایت، میزان محتوای موجود در آن و فاکتورهای دیگری که در حوزه بهینه سازی و بهبود وضعیت سایت هستند بستگی دارد.

به طور کلی بعنوان نمونه‌ای از استراتژی سئو می‌توان ۶ ماه اولی که سئو روی سایت شما انجام می‌شود را در مراحل زیر تقسیم بندی کرد:

ماه

اقدامات لازم

ماه  اول

در ماه اولی که استراتژی سئو را روی سایت خود پیاده می‌کنید باید بخش اصلی زمان خود را صرف سرچ کردن در مورد حوزه کاری سایت، استراتژی کلمات کلیدی و برنامه‌ریزی برای آن کنید. اگر این مرحله را هرچه سریع‌تر انجام دهید می‌توانید تغییرات تکنیکال سایت را نیز شروع کنید. اما به صورت نرمال ماه اول صرف انجام جست و جو برای کلمات کلیدی می‌شود.

ماه دوم

بعد از پشت سر گذاشتن تمام اقداماتی که برای برنامه ریزی و استراتژی سایت کردید، می‌توانید تغییرات تکنیکال سایت را شروع کنید. در برخی مواقع سایت نیاز به تغییرات اساسی تکنیکال دارد که ممکن است ماه‌ها زمان ببرد. اما سایر تغییراتی که سایت نیاز دارد از جمله تولید محتوا و لینک سازی را می‌توان به صورت موازی با تغییرات تکنیکال پیش برد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که شما بعد از اتمام اصلاحات تکنیکال سایت می‌توانید اثرات آن را متوجه شوید. پس باید تا پایان کار صبوری کنید.

ماه سوم

در ماه سوم می‌توانید تمرکز خود را به صورت کامل روی تولید محتوا بگذارید. مطالب بخش وبلاگ، ایجاد بخش سوالات متداول، مقالات و… پایه و اساس محتوای هر سایتی را تشکیل می‌دهند. البته اصراری نیست که استراتژی محتوا را در ماه سوم بچینید، می‌توانید از همان ابتدای شروع سئو سایت شروع کنید، اما بهتر است که تمام ایرادهای تکنیکال سایت خود را برطرف کرده و سپس محتوای متناسب ایجاد کنید. این اطمینان را داشته باشید سایتی که از نظر تکنیکال سالم باشد و محتواهای روی برنامه و مرغوب داشته باشد، می‌تواند جایگاه خود را در صفحه نتایج جست و جوی گوگل ارتقا دهد. برای سایت‌های فروشگاهی، محتوای خوب می‌تواند منجر به ایجاد سرنخ‌های جدید شود.

ماه چهارم

ادامه تولید محتوا، بهینه سازی فنی وب سایت و توسعه پروفایل لینک سالم (که شامل پاکسازی لینک‌های با کیفیت پایین می‌شود)، اقداماتی است که در این بازه زمانی انجام می‌دهید. تا این ماه می‌توانید انتظار افزایش قابل توجهی در رتبه‌بندی، ترافیک و تولید سرنخ داشته باشید. البته این افزایش ترافیک به اندازه هدف نهایی افزایش فروش سایت در یک سال آینده نیست، اما باید رشد آن را اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید سئو به درستی انجام می‌شود.

ماه پنجم

حالا زمان آن رسیده تا در بخش رسانه‌های اجتماعی نیز فعالیت خود را شروع کنید تا بتوانید ترافیک بیشتری به سمت سایت خود روانه کنید. با تولید محتوای با کیفیت و انتشار آن در سوشال مدیا مانند اینستاگرام، می‌توانید سرنخ‌های جدیدی برای خود ایجاد کنید که راغب شوند به سایت شما مراجعه کرده و از خدمات شما دیدن کنند. به موازات فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، باید محتوای سایت خود را نیز ارتقا دهید تا سرنخ‌هایی که به سایت شما مراجعه می‌کنند با سایت کامل و قوی مواجه شوند. در نتیجه، احتمال تبدیل آنها به مشتری بیشتر می‌شود.

ماه ششم

اگر استراتژی‌های مربوط به سئو به صورت کامل و درست انجام شده باشد، شما تا این زمان حداقل ۵۰۰۰ بازدید کننده در ماه دریافت می‌کنید و می‌توانید انتظار افزایش نرخ تبدیل سرنخ‌ها به مشتری را داشته باشید. از این مرحله به بعد، تمرکز شما باید روی تولید، به‌روزرسانی و ترویج محتوا باشد.

به طور کلی، ۴ تا ۶ ماه طول می کشد تا شاهد شروع نتیجه استراتژی‌های سئو پیاده شده روی سایت باشید. اما چیزی که اهمیت بیشتری دارد، حفظ مشتری‌های مراجعه کننده به سایت است. قطعا نتیجه‌ای که در ۶ ماه اول می‌بینید با نتیجه یک سال قابل مقایسه نیست. داشتن استراتژی درست و حساب شده و تداوم پیاده سازی آن، می‌تواند سایت شما را همیشه در نتایج اول جست و جوی گوگل قرار دهد.

موارد منسوخ شده سئو

با توجه به اینکه تکنیک‌های سئو و الگوریتم‌های گوگل رفته رفته پیشرفت می‌کنند و در حال تغییر هستند، مواردی هم وجود دارند که در زمان‌های گذشته به رتبه بهتر سایت کمک می‌کردند، اما در حال حاضر منسوخ شدند. از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده بیش از حد کلمات کلیدی
  • لینک‌های غیر مرتبط و نامعتبر
  • کامنت‌های اسپم در وبلاگ‌ها
  • تمرکز محض روی بک لینک و محتوا
  • ایجاد صفحات بیشتر در سایت برای دریافت ترافیک بیشتر
  • افزایش رتبه برای جذب ترافیک بیشتر
  • استفاده بیش از حد از تصاویر
  • تولید بک لینک بیشتر برای افزایش رتبه
  • استفاده از محتوای نامرتبط
پیمایش به بالا