سئو سایت فروشگاهی کوچک

سئو سایت فروشگاهی کوچک

بعد از طراحی سایت فروشگاهی، باید روی سئو سایت کار کنید و تمرکز باید روی فروش محصولات و جذب مشتری از طریق گوگل باشد. مشتریان احتمالی، سایت شما را از طریق سرچ گوگل پیدا می کنند به همین دلیل باید در گوگل رتبه بالایی داشته باشید تا بتوانید مشتری جذب کنید. برای فروش و سئو سایت فروشگاهی کوچک می توانید به این صورت عمل کنید؛

  1. استفاده از نظرات کاربران برای تولید محتوا
  2. راه اندازی کمپین های تبلیغاتی کلیکی
  3. ارائه کد های تخفیف
  4. بهینه سازی سرعت لود سایت
  5. فعالیت در شبکه های اجتماعی
  6. تدوین استراتژی سئو و تولید محتوا

اگر قصد دارید در مدت زمان کوتاه، رتبه ای مناسب در گوگل به دست آورید می توانید از طریق تبلیغات گوگل به اسم گوگل ادز  محصولات خود را به فروش برسانید. برای اینکه در گوگل دیده شوید باید رقبا را تحلیل کنید، به این صورت که نقاط ضعف و قوت رقیب را شناسایی کنید و طبق آن، استراتژی را بچینید.

برای سئو سایت فروشگاهی کوچک چه کار هایی باید انجام داد؟

بهینه سازی سایت یا سئو دو بخش دارد؛ سئوی داخلی(on_page)  و سئوی خارجی(off_page)

قبل از انجام سئو خارجی بهتر است روی سئو داخلی کار کنید، منظور از سئوی داخلی مجموعه فعالیت هایی است که فقط درون سایت انجام می شود. در ادامه استراتژی های سئو سایت فروشگاهی کوچک را با بررسی می کنیم؛

  1. بررسی و معماری اطلاعات

باید کار کردن با تمام قسمت های سایت شما راحت باشد، هنگامی که مخاطب وارد سایت شما شد با چند کلیک بتواند به محصول مورد نظر یا مقاله، دسترسی پیدا کند.

دسته بندی های سایت کاملا مشخص باشد تا کاربر سردرگم نشود تا بتواند از طریق دسته بندی ها به محصول مورد نظر برسد، اگر دسته بندی ها مبهم و غیر مرتبط باشد، مخاطب سریعا از سایت شما خارج می شود و از خرید منصرف می شود. به عنوان مثال اگر شما سایت لباس زنانه دارید، عنوان لباس دسته اصلی خواهد بود و لباس زنانه مجلسی، لباس زیر زنانه و لباس زنانه رسمی، زیر مجموعه های دسته اصلی خواهد بود.

پس رعایت دو نکته بسیار مهم است: آدرسurl کوتاه باشد و همینطور از دسته های اصلی و فرعی واضح استفاده شود.

  1. هر URL فقط برای یک کلمه کلیدی باشد.

به نکته دقت کنید که با هر آدرس url چندین کلمه کلیدی شما رتبه نداشته باشد، شما می توانید برای هر صفحه از سه کلمه کلیدی ورودی داشته باشید ولی بهتر است که کاربران فقط با یک کلمه کلیدی به صفحات سایت شما برسند.

  1. مدیریت کلمات کلیدی هر صفحه

در سایت های فروشگاهی غالبا یک دسته بندی اصلی چندین محصول را در زیر مجموعه دارد و کلمات کلیدی هر محصول هم مثل اسم محصول باشد بنابراین ممکن است کلمات کلیدی، به صورت تکراری استفاده شود. برای سئوی سایت فروشگاهی بهتر است که تمرکز خود را به روی دسته بندی قرار دهید. بهتر است لندینگ پیج بر روی صفحه محصولات باشد و اولویت بعدی دسته بندی محصولات خواهد بود.

سئو سایت فروشگاهی کوچک

کلمات کلیدی

  1. اصلاح دسته بندی ها و برچسب ها

در سئو سایت فروشگاهی کوچک، می توانید از دسته بندی یا برچسب استفاده کنید. از نظر گوگل تفاوتی بین برچسب و دسته بندی وجود ندارد، به این نکته توجه کنید که استفاده از کلمات کلیدی غیر مرتبط برای برچسب، باعث اسپم شدن می شود و روی سئوی سایت، تاثیر منفی خواهد داشت. به طور کلی پیشنهاد ما این است که برای سئو، از دسته بندی ها استفاده کنید.

  1. حتماً از وبلاگ استفاده کنید.

با استفاده از بازاریابی محتوایی و بخش وبلاگ می توانید ترافیک زیادی را از گوگل جذب کنید که منجر به فروش می شود. به روز کردن بخش وبلاگ و محتوای سایت برای گوگل اهمیت بسیاری دارد به همین باید در طی یک بازه زمانی معین محصولات و وبلاگ خود را به روز کنید.

  1. رقبای خود را آنالیز کنید.

تحلیل رقبا یکی از عوامل رشد و پیشرفت سئوی سایت می باشد، به همین دلیل سایت ها و ابزاری وجود دارد که با کمک آن ها می توانید تحلیل کمی از رقبا به دست آورید و طبق آن استراتژی سئوی سایت فروشگاهی را بچینید. دقت کنید که رقیب قوی و قدرتمند، باعث پیشرفت شما. هم می شود.

  1. از ویدئو حتماً استفاده کنید.

یکی از مهم ترین مؤلفه های گوگل برای رتبه دادن به سایت ها، زمان ماندگاری کاربر در سایت می باشد، هر چقدر ماندگاری در سایت بیشتر باشد این علامت را به گوگل می دهد که محتوا و سایت شما برای مخاطب مفید بوده است، به همین دلیل استفاده کردن از ویدئو باعث افزایش نرخ ماندگاری مخاطب در سایت می شود. جالب است بدانید 80 درصد از هزینه های اینترنت برای دیدن ویدئو مصرف می شود پس حتماً از ویدئو استفاده کنید.

  1. نوشتن توضیحات مناسب برای محصولات

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی، جذب مشتری و افزایش فروش می باشد به همین دلیل باید اطلاعات جامع و کاملی از محصولات خود ثبت کنید تا مشتری با آگاهی کامل، اقدام به خرید کند. تولید محتوای یونیک برای گوگل اهمیت زیادی دارد به همین دلیل سعی کنید با تکنیک های تولید محتوا، نیاز مخاطب را رفع کنید تا نزد گوگل به رتبه بهتری برسید.

سئو سایت فروشگاهی کوچک

نوشتن توضیحات برای محصولات

  1. برسی لینک های شکسته

منظور از لینک های شکسته همان URL یا آدرس صفحات سایت می باشد که نباید تغییر کند، با تغییر این آدرس گوگل به شما امتیاز منفی می دهد، با ایجاد لینک های شکسته، مخاطب به صفحات سایت فروشگاهی شما دسترسی پيدا نمی کند و با ارور 404 مواجه می شود.

  1. برند سازی برای افزایش فروش و کمک به سئو سایت فروشگاهی کوچک

برندینگ و برند سازی باعث بقای کسب و کار می شود، با برند سازی، مشتری معمولی به مشتری ثابت و وفادار تبدیل می شود. یکی از عواملی که در برندسازی نقش دارد استفاده از مقالاتی است که نیاز مخاطب را رفع می کند، یا به عبارتی یکی از اهداف بازاریابی محتوایی برندسازی است. با برندسازی، مشتری با سرچ اسم کسب و کار شما به سایت فروشگاهی شما دسترسی پیدا می کند.

استفاده از تبلیغات بنری در زمینه برندینگ می تواند کمک بسیاری به شما کند. همچنین بنرها اگر به صورت هدفمند اجرا شوند علاوه بر برندینگ کمک بسیاری هم در زمینه سئو سایت فروشگاهی کوچک به شما می کنند زیرا با افزایش ورودی گوگل را قانع می کنند که این صفحه مورد رضایت کاربران است و باید جایگاه بهتری در serp پیدا کند.

نکات مهم سئو سایت فروشگاهی

گوگل روی محتوای کپی بسیار حساس است، سعی کنید برای توضیحات محصول، از ویژگی ها،وجه تمایز، موارد استفاده و قیمت استفاده کنید و همچنین برای هر صفحه محصول توضیحات منحصر به فردی ایجاد کنید تا محتوای شما یونیک باشد.

لندینگ پیج ها یا صفحات فرود در سایت های فروشگاهی کوچک بسیار مهم هستند، به همین دلیل باید جذاب طراحی شوند، لندینگ پیج ها به طور مستقیم با فروش محصولات ارتباط دارند.

سئو سایت فروشگاهی کوچک

سئو سایت فروشگاهی

نتیجه گیری سئو سایت فروشگاهی کوچک

در مسیر سئو سایت فروشگاهی کوچک با چالش های زیادی رو به خواهیم شد. سخت و آسان بودن مسیر سئو به رقبای شما بستگی دارد، به طور کلی بازاریابی محتوایی در بلند مدت نتیجه می دهد و سئو هم از این قائده مستثنی نیست، با ممارست در انجام مراحل سئو می توانید به رتبه بالایی در گوگل برسید و فروش بالا را تجربه کنید.

سوالات متداول درباره سئو سایت فروشگاهی کوچک

  1. در سئو سایت فروشگاهی انتشار مقالات برای بهبود جایگاه کلمات کلیدی کافیست؟
    خیر در سایت های فروشگاهی تنها با انتشار محتوا نمی توانید رتبه سایت را افزایش دهید و نیاز است محصولات را مدام فرشنس کرده و جایگاه آنها را نیز ارتقا دهید.
  2. سایت های فروشگاهی کوچک که محصولات کمی دارند می توانند در سئو با سایت های بزرگ رقابت کنند؟
    بله اما باید علاوه بر انتشار منظم محتوا و سئو محصولات روی تبلیغات هم متمرکز شوند و در بازه های زمانی مناسب کمپین های تبلیغاتی ران کنند و از سئو خارجی غافل نشوند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!