سئو سایت فروشگاهی خود را چگونه بهبود دهیم؟

سئو سایت فروشگاهی خود را چگونه بهبود دهیم؟

برای اینکه امروز به عنوان یک تجارت محلی رونق بگیرید، باید جایی باشید که مصرف کنندگان هستند و آن فضای آنلاین است. حتی اگر شما حتی یک فروشگاه ابزارآلات صنعتی هستید، مشتریان فعلی شما فقط می توانند بدون استفاده از ابزارهای آنلاین شما را همراهی کنند.

ضروری است که شما یک حضور فعال آنلاین داشته باشید و در آن مشتریان جدید بتوانند کسب و کار شما و آنچه را که ارائه می دهید پیدا کنند که برای رسیدن به این مهم باید اقدام به بهبود سئو سایت فروشگاهی کنید.

امروزه شما به یک وب سایت و حضور فعال نیاز دارید. و باید اقدامات خاصی انجام دهید تا محصولات شما در نتایج جستجو نشان داده شوند به این کار سئو یا بهینه سازی موتور جستجو می گویند.

این اصطلاح ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد، اما در واقع فقط ایجاد اعتماد از طریق محتوای با کیفیت است. این پست نحوه بهبود سئو سایت فروشگاهی را توضیح می‌دهد تا کسب‌ وکار شما برای جستجوهای مرتبط نشان داده شود، از رقبا در گوگل پیشی بگیرد و دید محلی به دست بیاورد.

چگونه میتوانیم در سایت های فروشگاهی سئو قوی تری داشته باشیم؟

از آنجایی که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای به گوگل و سایر موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات، محصولات و خدمات مورد نیاز خود متکی هستند، برای کسب و کارها از همیشه مهم تر است که استراتژی SEO خود را بهبود بخشند. سئو شامل اقدامات مختلفی است که یک کسب و کار می تواند برای بهبود سئو سایت فروشگاهی خود در موتورهای جستجو انجام دهد.

سه راه اصلی برای بهبود سئو سایت فروشگاهی شما از طریق سئو محصولات، محتوا و ثبت آدرس فروشگاهتان در گوگل مپ می باشد.

سئو داخلی سایت فروشگاهی

منظور از سئو داخلی سایت فروشگاهی این است که شما علاوه بر لینک سازی صحیح از مقالات به سراغ محصولات بروید آنها را فرشنس کرده و از آنها به دسته بندی ها یا تارگت های اصلی خود لینک دهید.

محصولات در سایت های فروشگاهی برای سئو یک امتیاز بسیار بزرگ به شمار می روند اما اگر از آن به درستی استفاده نکنید به یک مشکل بزرگ تبدیل می شوند.

سئو سایت فروشگاهی خود را چگونه بهبود دهیم؟

سئو داخلی فروشگاه

برای بهبود سئو داخلی سایت فروشگاهی باید به علاوه بر بررسی موارد ابتدایی مانند پشت نویسی تصاویر، بردکرامب، بررسی چگالی کلمه کلیدی، متادیسکریپشن و…

باید یک نظم در انتشار محتوا ایجاد کرده و سپس به سراغ سرچ کنسول بروید و محصولاتی که ایمپرشن خوبی دارند را لیست کرده و آنها را فرشنس کنید. مشکلات سئویی را در صفحات محصول رفع و به محصولات مهم به چشم یک لندینگ ارزشمند نگاه کنید.

 سئو محتوا سایت فروشگاهی

علاوه بر اینکه به هیچ عنوان نباید از محتوای کپی استفاده کنید بلکه انواع طولانی تری از محتوا وجود دارد که باید برای کمک به ایجاد اعتبار، اعتماد و اعتبار دامنه خود در موتورهای جستجو منتشر کنید. ضمن اینکه توجه داشته باشید محتوا صرفا یک متن طولانی و خشک نیست.

حتما از انواع ویدیو ها، عکس ها و پادکست ها در سئو سایت فروشگاهی خود استفاده کنید تا بهترین نتیجه را از گوگل دریافت کنید!

بهبود سئو سایت فروشگاهی از طریق ثبت آدرس فروشگاه در گوگل مپ

طبق آدرس فروشگاه در گوگل مپ بر سئوی شما تأثیر به سزایی می‌گذارد، بنابراین اطمینان از دقیق، کامل و سازگار بودن آن‌ روی نقشه ضروری است. به وفور دیده شده است که شما در یک محل محصولی را سرچ میکنید و نتایج آن در محلی دیگر متفاوت با نتیجه قبلی بوده است!

هرچه آدرس شما کامل تر و دقیق تر از سایرین در منطقه شما باشد، احتمال اینکه کسب و کار شما در نتایج برتر قرار بگیرد بیشتر است و به بهبود بیشتر سئوی محلی شما کمک می کند.

روش های بهبود سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی خود را چگونه بهبود دهیم؟

بهبود سئو سایت فروشگاهی

در زیر روش‌هایی را برای بهینه‌سازی هر صفحه از سایت فروشگاهی شما برای افزایش شانس توسط گوگل و نشان دادن در جستجوهای مرتبط به شما آموزش خواهیم داد.

  1. عناوین صفحات سایت فروشگاهی را بهینه کنید.
    مهمترین اصل عنوان محصول صفحه شما است که در نتایج جستجو نشان داده می شود. عناوین برای رتبه بندی سئو مهم هستند زیرا اولین چیزی هستند که کاربران هنگام اسکن صفحه نتایج به آن نگاه می کنند تا ببینند روی کدام نتیجه کلیک کنند.
  1. توضیحات متا صفحات سایت فروشگاهی را بهینه کنید.
    توضیحات متا یا توضیحات سئو برای یک صفحه وب عبارت کوچکی است که در زیر عنوان در نتایج جستجو ظاهر می شود. توضیحات متا به کاربران یک عکس فوری از آنچه صفحه شما در مورد آن است می دهد و به آنها کمک می کند تا به سرعت تصمیم بگیرند که آیا صفحه شما حاوی اطلاعاتی است که به دنبال آن هستند یا خیر (و بنابراین از صفحه نتایج موتور جستجو روی آن کلیک کنند یا خیر).
  1. تصاویر سایت فروشگاهی را با متن جایگزین بهینه کنید
    افزودن تصاویر پشتیبان به صفحات وب سایت شما، تجربه کاربری آن صفحه را افزایش می دهد و از نظر گوگل مورد پسند بیشتری قرار می گیرد. با این حال، گوگل نمی تواند تصاویر را ببیند. به یک متن جایگزین برای آن تصویر نیاز دارد تا بتواند آن را تشخیص دهد و بفهمد چه چیزی را نشان می دهد (از این رو اصطلاح “متن جایگزین” یا “برچسب جایگزین”).
    برای بهبود سئوی وب سایت خود از طریق تصاویر، مطمئن شوید که هر تصویری را که در وب سایت خود آپلود می کنید با یک تگ alt / متن جایگزین برچسب گذاری کنید. به این ترتیب، گوگل می‌تواند تصویر را بخواند، شواهد بیشتری از مرتبط بودن صفحه شما جمع‌آوری کند، و همچنین تصویر را برای جستجوهای فقط تصویر فهرست کند. 

    سئو سایت فروشگاهی خود را چگونه بهبود دهیم؟

    بهینه سازی تصاویر سایت فروشگاهی

    درست مانند تگ‌های عنوان و توضیحات متا، متن جایگزین باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط با آن صفحه باشد که کاربران در جعبه‌های جستجو تایپ می‌کنند.

  1. لینک سازی داخلی بین محصولات و دست بندی های سایت فروشگاهی
    پیوندهای داخلی، پیوندهایی در صفحات وب سایت شما هستند که به سایر صفحات وب سایت شما منتهی می شوند. گوگل از وب‌سایت‌هایی که صفحات آن‌ها به صورت داخلی پیوند داده شده‌اند، حمایت می‌کند، زیرا این یک شبکه منسجم ایجاد می‌کند که می‌تواند راحت‌تر بخزد.
    گوگل همچنین پیوندهای داخلی را دوست دارد زیرا تجربه بهتری را برای کاربران خود ایجاد می کند. هنگامی که کاربران می توانند به راحتی در سایت شما حرکت کنند، زمان بیشتری را در آنجا می گذرانند، بیشتر درگیر می شوند و احتمال بازگشت آنها بیشتر است. سیگنال هایی را به گوگل ارسال می کنند که صفحه شما ارزشمند است، که سئوی شما را بهبود می بخشد.
  1. URL های مناسب و کوتاه برای سایت فروشگاهی ایجاد کنید
    URL های شما آدرس هر یک از صفحات سایت فروشگاهی شما هستند. URL ها در زیر عنوان در نتایج جستجو ظاهر می شوند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید که آنها کوتاه هستند و برای جستجوگران امن به نظر می رسند.

سخن پایانی درباره بهبود سئو سایت فروشگاهی

اصول و راه کارهای بسیاری برای بهبود سئو سایت فروشگاهی وجود دارد که ما در این مقاله به چندین مورد آن اشاره کردیم. فراموش نکنید که مهمترین اصل در سئو سایت فروشگاهی ارتباط و لینک سازی داخلی صحیح بین محصولات، دسته بندی ها و مقالات می باشد به طوری که در انتهای فرآیند منجر به خرید شود.

سوالات متداول درباره بهبود سئو سایت فروشگاهی

  1. چگونه سئو سایت فروشگاهی خود را بهبود دهیم؟
    برای بهبود سئو سایت فروشگاهی دسته بندی ها را بررسی کرده و مشکلات سئویی آنها را رفع کنید سپس به سراغ محصولات بروید و سئو آنها را بهبود دهید و حتما سایت فروشگاهی خود را در گوگل مپ ثبت کنید.
  2. آیا سایت های فروشگاهی باید اینماد داشته باشند؟
    اینماد مستقیما با اعتماد کاربر در ارتباط است و سایت هایی که دارای اینماد هستند کاربران راحت تر از آنها خرید می کنند و گوگل هم در رتبه بندی خوب امتیاز ویژه ای برای سایت های دارای اینماد قائل می شود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!