images 18

سئو تکنیکال :

سئو تکنیکال شامل تحلیل سایت توسط ربات های گوگل یا Crawl، ایندکس شدن صفحات توسط گوگل و پردازش این موارد برای بررسی تاثیر آنها بر رتبه سایت است. با سئوی تکنیکال، به موتورهای جستجو کمک میکنید تا وب سایت تان را بدون هیچ مشکلی crawl، تفسیر و ایندکس کنند. به این دلیل تکنیکال گفته می شود که به محتوای وب سایت و یا ارتقا سایت تان مرتبط نیست. هدف اصلی سئوی تکنیکال، بهینه سازی زیر ساخت سایت تان است. همانطور که در مقالات قبل گفته شد، سئوی داخلی، خارجی و تکنیکال سه رکن اصلی سئو هستند که با همدیگر به بهینه سازی سایت کمک می کنند؛ سئوی داخلی، سئوی خارجی برای ارتقا سایت از طریق لینک سازی و سئوی تکنیکال خزیدن (crawling) و ایندکس کردن سایت در گوگل است.

هدف اصلی فرایند پردردسر سئو تکنیکال را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد‌:

  • ایندکس‌شدن کامل پروژه
  • ربات‌های موتورهای جستجو توانایی درک کامل ساختار سایت را داشته باشند.
  • کاربران به‌آسانی بتوانند چیزی را که به دنبال آن هستند، بیابند.
  • الگوریتم‌های موتورهای جستجو به‌درستی بتوانند صفحات سایت را رتبه‌بندی کنند.

متا تگ ها در سئو تکنیکال

متا تگ ها تکه کدهای یک خطی هستند که بین تگ head صفحه قرار می‌گیرند. این تگ‌ها با عبارت meta شروع می‌شوند. اطلاعاتی که در متا تگ ها وارد می‌کنید، برای کاربران قابل دید نیست. یکی از وظایف آن‌ها ارتباط برقرار کردن با ربات‌های موتورهای جستجو است. وظیفه دیگر متا تگ ها نمایش ریز اطلاعات مطلب در شبکه‌های اجتماعی است. کاربرد دیگر آن‌ها نمایش اطلاعات در صفحه نتایج موتورهای جستجو است.

وجود بعضی متا تگ ها برای یک سایت خیلی مهم است و کار ربات‌های گوگل را بسیار راحت می‌کند. البته همه آن‌ها ها مفید نیستند. بعضی بود و نبودشان تفاوتی نمی‌کند. بعضی هم مضر هستند. اگر از این ابزار درست استفاده شود به بهینه سازی سایت کمک زیادی می‌کند.

متا تگ های کاربردی در سئو تکنیکال:

این متا تگ ها باید در هر صفحه‌ای باشند. همین حالا به یکی از صفحات سایتتان بروید و دکمه CTRL+U را بزنید تا کدهای صفحه را ببینید. اگر هر کدام از این‌ها نبودند، بلافاصله اضافه کنید.

تگ Meta Content Type : این تگ به ربات‌ها اطلاع می‌دهد که اطلاعات صفحه از چه ساختار متنی است. اگر این اطلاعات در دسترس نباشند ربات‌ها برای رندر کردن یا پردازش گرافیکی صفحه دچار مشکل می‌شوند. ساختارهای معروف UTF-8 و ISO-8859-1 می‌باشد.

Meta Description:یکی از تک محتویات این متا تگ در توضیحات زیر عنوان در نتایج جستجوی گوگل نقش می‌بندد. این تگ حداکثر باید 160 حرف داشته باشد، مثلاً 32 کلمه 5 حرفی. در این تگ حتماً باید عبارت کلیدی شما دو بار تکرار شده باشد. درون این تگ دو جمله بنویسید که کلمه کلیدی در هر یک از آن‌ها وجود داشته باشد. جملات را سعی کنید از مزایای مقاله خود بنویسید. یعنی کاربر با خواندن مقاله شما چه سودی را حاصل می‌کند.

Viewport – این متا تگ به مرورگر فرمان می‌دهد تا حالت واکنشگرا Responsive داشته باشد. برای اینکه از این تگ در سایت استفاده کنید، سایت شما باید از پایه واکنشگرا طراحی شده باشد. در حالت واکنشگرا، سایت برای اندازه‌های صفحه نمایش کامپیوتر، تبلت و موبایل نمایش‌های بهینه شده‌ای برای کاربر دارد. اگر سایت شما واکنشگرا طراحی شده باشد ولی این تگ را نداشته باشد در همه دستگاه‌ها به یک حالت نمایش داده می‌شود که مطلوب نیست.

متا تگ های شبکه اجتماعی – وجود این متا تگ ها برای سایت ضروری نیست اما با فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی برای سایت لازم است از این متا تگ ها هم استفاده کند. این متا تگ ها یک فرصت هستند.

حتماً تا به حال دیده‌اید وقتی یک لینکhttps://www.seowork.ir/ را در تلگرام قرار می‌دهیم تا برای کسی بفرستیم، در زیر لینک اطلاعات صفحه لینک نمایان می‌شود. این اطلاعات از متا های شبکه اجتماعی خوانده‌شده و در صفحه قرار می‌گیرد.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!