سئو با گوگل آنالیتیک

سئو با گوگل آنالیتیک

ابزارهایی که برای آنالیز گوگل مورد استفاده قرار می گیرند یکی از قدرتمندترین و محبوبتری ابزارهای تحلیل وب سایت در دنیا به شمار می آیند.

در این مقاله می خواهیم به معرفی یکی از این ابزار ها یعنی آموزش Google Analytics بپردازیم تا شما را برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل همراهی کند.

 

سئو با گوگل آنالیتیک

Google Analytics چیست؟

در حال حاضر برای اینکه کاربران بتوانند اطلاعات مهمی را که از وب سایت ها می خواهند جمع آوری کنند ابزارهای بسیاری وجود دارد که هر کدام از این ابزارها قابلیت های منحصر به فردی دارند.

یکی از مهم ترین و کامل ترین ابزارهای موجود Google Analytics است که توسط شرکت گوگل و بصورت رایگان در اختیار کاربران و صاحبان سایت گذاشته شده است.

 

Google Analytics برنامه ای است رایگان که اطلاعات آماری وب سایت را به شما نشان می دهد و همچنین با کمک آن می توانید میزان موفقیت کسب و کار خود را بسنجید و در مورد چگونگی بهبود سئو سایت خود دانش دیجیتالی خود را نیز افزایش دهید آموزش Google Analytics نیز کاملا عملی و با هر سطح از دانش قابل دستیابی است.

سئو با گوگل آنالیتیکنحوه ساختن Google Analytics

برای اینکه بتوانید از این ابزار رایگان گوگل استفاده کنید می بایست ابتدا آن را ساخته تا بتوانید از آن برای بدست آوردن اطلاعات آماری وب سایت خود استفاده کنید برای ساختن Google Analytics باید مراحل زیر را انجام دهید.

  1. وارد اکانت گوگل خود شوید.
  2. سپس وارد صفحه www.analytics.google.com شوید و بر روی دکمه Sign up کلیک کنید.
  3. صفحه ای برای شما باز می شود در این صفحه اطلاعاتی که از شما خواسته است مانند نام اکانت و نام وبسایت و آدرس url وب سایت را وارد کنید.
  4. در صورتیکه سایت شما از SSL استفاده می‌کند گزینه https را انتخاب کنید.
  5. از منوی Industry Category، موضوع وب سایت خود را انتخاب کنید.
  6. منطقه زمانی و جغرافیایی کشور خود را انتخاب کنید.
  7.  بر روی دکمه آبی رنگ Get Tracking ID کلیک کنید.
  8. پنجره ای برایتان باز می شود در این مرحله گزینه I Accept را انتخاب کنید.
  9. کدی برای شما نمایش داده می شود کد را کپی کرده در قالب وب سایت خود در بین تگ <HEAD> قرار دهید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!