سئوکار یعنی چی؟

سئوکار یعنی چی؟

سئوکار یعنی چی؟

سئوکار یعنی چی پرسشی است که پاسخ به آن برای افراد بسیاری اهمیت دارد. البته شاید بهتر باشد این سؤال به شکل سئوکار کیست مطرح شود. به دلیل این که سئوکار یک حرفه است که یک نفر می تواند به آن مشغول شود. همان طور که از نام آن پیداست، در این حرفه فرد با سئو و بهینه سازی وب سایت سر و کار دارد و به سایت ها خدمات سئو

یعنی، کارهایی که برای روی وب سایت انجام می شود تا برای موتورهای جست و جو بهینه شود و ترافیک آن بالا برود. می توان سئو را یک فن و مهارت و یک دانش و علم دانست. با استفاده صحیح از این دانش می توان کاربران بیشتری را به وب سایت دعوت کرد. سئو همه تلاش خود را می کند که محتوای وب سایت بیشتر و بیشتر دیده شود. سئو وقتی می تواند مؤثر واقع شود که موتورهای جست و جو به وب سایت رتبه بهتری بدهند و در جست و جوهای کاربران در انتخاب های اول به نمایش در آیند.

حال که می دانید سئو چیست باید از هدفی که دنبال می کند نیز آگاه شوید. همه هدفی که سئو به دنبال آن است دیده شدن محتوا به واسطه کلمات کلیدی است که برای وب سایت اهمیت دارد. بدون کلمات کلیدی و سئو هیچ کاربری از وجود یک وب سایت و محتوای خوب آن باخبر نمی شود. این سئو است که به کاربران کمک می کند که محتوای مورد نیاز خود را پیدا کنند.

درباره کارکرد سئو  

برای درک این که سئوکار یعنی چی و در این شغل دقیقاً چه فرآیندی اتفاق می افتد، باید درباره کارکرد سئو اطلاعات بیشتر کسب کرد. برای درک بهتر این مسئله باید درباره نحوه کار موتورهای جست و جو بدانید. این موتورها مجهز به ربات هایی هستند که کارشان خزیدن و چرخیدن در وب سایت ها و بررسی آنها است.

آنها برای بررسی و تجزیه و تحلیل وب سایت از عوامل متعددی استفاده می کنند. گوگل که یکی از پرکاربردترین موتورهای جست و جو به شمار می رود به طور معمول استانداردهای خود را آشکار نمی کند. یکی از کارهایی که سئوکارهای باید انجام دهند کشف این استانداردها است. با دست یافتن به آنها می توانند بر روی وب سایت در جهت درست کار کنند.

درباره رتبه بندی وب سایت ها

شاید در پاسخ به پرسش سئوکار یعنی چی و کار او چیست بتوان به این مورد اشاره کرد که چنین فردی باید به دنبال عوامل اثرگذار بر رتبه بندی وب سایت باشد. رتبه بندی را شاید بتوان قرار گرفتن در انتخاب های اول کاربران در زمان جست و جوی آنها دانست. موتورهای جست و جو برای رتبه بندی وب سایت ها سه مرحله را پشت سر می گذارند که عبارت اند از:

  • کراول کردن را می توان اولین مرحله به حساب آورد. زیرا موتورهای جست و جو و همچنین گوگل دارای ربات هایی هستند که کار اصلی آنها کراول کردن در صفحه های وب سایت ها است. کراول کردن به معنای اسکن کردن است که موجب می شود محتوای وب سایت در نتایج جست و جو گذاشته شوند.
  •  برای فهم بهتر تخصصی که سئوکار دارد و این که متوجه شوید سئوکار یعنی چی باید بدانید از ایندکس کردن که دومین مرحله از کار موتورهای جست و جو برای رتبه بندی است سر در بیاورید. در این مرحله است که وب سایت و همه صفحه های آن به فهرست نتایج موتورهای جست و جو اضافه می شوند. در صورتی که وب سایت نتواند به این فهرست راه پیدا کند، شانسی برای دیده شدن آن وجود ندارد.
  • رتبه بندی هم در مرحله آخر انجام می شود. وقتی که یک کاربر مطلبی را در نوار جست و جو می نویسد و به دنبال آن می گردد، موتورهای جست و جو همه تلاش خود را می کنند که مرتبط ترین صفحه ها با آن را برای کاربر به نمایش در آورند. موقعیت جغرافیایی، زبان و حتی تجربه از عوامل بسیار اثرگذار در نتایج هستند.

تعریفی از سئو  

برای این که بدانیم سئوکار یعنی چی و سئوکار کیست، باید درباره این کار اطلاعات بیشتری به دست آوریم و سئو را بهتر بشناسیم. سئوکار به طور معمول زیرمجموعه بخش فروش و بازاریابی در کسب و کارهای مختلف است. سئو به معنای بهینه سازی است.

سئوکار یعنی چی؟

پیمایش به بالا