سئوکار فروشگاه

سئوکار فروشگاه


سئوکار فروشگاه

افزایش فروش آنلاین چگونه اتفاق می‌افتد؟

مراحل مختلفی برای جذب مخاطب و تشویق او به خرید وجود دارد. اینکه شما در کدام مرحله از خرید بتوانید مخاطب خود را به سمت سایت هدایت کنید، کلید طلایی افزایش میزان فروش سایت است. تیم سئوکار سیروتا با توجه به زمینه کاری شما، ساختار سایت و پارامترهای موثر در افزایش نرخ تبدیل برنامه‌ریزی تخصصی برای سایت شما خواهد داشت.

سئوکار فروشگاه
سئوکار فروشگاه

سئو فروشگاه اینترنتی

شکی نیست که رتبه بالاتر در گوگل برای یک فروشگاه اینترنتی حیاتی است. اگر شما نتوانید کاربران گوگل را به کلیک کردن روی لینک سایت خود ترغیب کنید، فروش سایت شما به شدت افت خواهد کرد.

با توجه به تغییراتی که در گوگل مشاهده می‌شود دیگر به دست آوردن رتبه در صفحه اول کافی نیست، سایت شما باید رتبه اول گوگل را از آن خود کند تا بتواند بیشترین کاربر را به سمت سایت جذب نماید. هر چه رتبه سایت شما در گوگل بهتر باشد، کلیک بیشتری نیز دریافت خواهید کرد و افزایش ترافیک سایت در یک فروشگاه اینترنتی به‌راحتی می‌تواند نرخ فروش  سایت شما را افزایش دهد.

برای بازایابی کالاهای یک فروشگاه اینترنتی راهکارهای مختلفی وجود دارد و سئو کردن سایت توسط یک سئوکار فروشگاه یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی برای خود سایت و محصولات ارائه شده در آن است.

بخش اول: تحقیق کلمات کلیدی

قبل از آنکه سئو سایت را آغاز کنید و حتی پیش از آنکه محتوای سایت را وارد کنید باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید. شما ممکن است کالای خود را با نامی بشناسید که برای کاربران ناآشنا باشد. مثلاً فروش ماهی سالمون توسط کاربران به‌صورت فروش ماهی قزل آلا یا فروش ماهی قزل جستجو خواهد شد. بنابراین پیش از ورود اطلاعات به سایت مطمئن شوید که کاربران از چه کلید واژه‌ای برای کالا و خدمات شما استفاده می‌کنند.

تحقیق کلمات کلیدی برای یک فروشگاه اینترنتی شامل یافتن واژه مناسب برای کالاهای فروشگاه، دسته‌بندی اصلی کالاها، دسته‌بندی فرعی کالاها، یافتن کلمات کلیدی برای خدمات فروشگاه مانند فروش کالای دست دوم، ارسال رایگان کالا به منزل و …. می‌شود.

در مرحله تحقیق کلمات کلیدی شما باید لیستی از کلمات کلیدی اصلی، کلمات کلیدی طولانی Longtail و کلمات کلیدی LSI را تهیه و به این کلمات براساس سختی کلمه و میزان جستجو توسط کاربران رتبه‌ای بدهید.

بخش دوم: تحلیل رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین عوامل در سئو فروشگاه اینترنتی است. شما تمام موارد سئو را رعایت می‌کنید و رتبه خوبی نیز در گوگل به‌دست می‌آورید ولی بدون تحلیل رقبا نمی‌توانید از رقبای اصلی خود پیش افتاده و آنها را پشت سر بگذارید و رتبه اول گوگل را از آن خود کنید.

در تحلیل رقبا شما باید موارد بسیاری را مانند کلمات کلیدی استفاده شده توسط رقبا، تعداد بک لینک دریافتی، نوع بک لینک دریافتی (کلمه کلیدی، کلمه کلیدی طولانی، کلمات عمومی و …) سایت‌های ارائه‌دهنده بک لینک (تعداد لینک خروجی، میزان ارتباط محتوای سایت با سایت رقیب و …) را تحلیل و بر اساس این تحلیل‌ها برنامه و استراتژی خود را برای پیش افتادن از رقبا تنظیم کنید.

برای تحلیل رقبا می‌توان از ابزارهای رایگانی مانند گوگل و Keyword planner یا گوگل ترندز google trends استفاده کرد.

هنگام تحلیل سایت رقبا به این موارد توجه ویژه داشته باشید:

  • نام کالاها در سایت (عنوان صفحه)
  • دسته بندی محصولات
  • محصولاتی که به عنوان محصولات برتر معرفی می‌شوند.
  • محصولاتی که با محصولات اصلی سایت مرتبط بوده و به عنوان کالای جانبی در سایت عرضه شده‌اند.

بخش سوم: یافتن مشکلات فعلی سایت

برخی از سئوکاران فروشگاه تمام تلاش خود را می‌کنند که سایت هیچ گونه پیام خطا و مشکلی نداشته باشد. برخی دیگر اصلاً به خطاهای سایت توجهی نمی‌کنند. خطاهای سایت امروزه بر روی سئو تاثیر زیادی می‌گذارند. با توجه به اینکه سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل به نمایش در می‌آیند به شدت به رعایت کلیه توصیه‌های گوگل توجه دارند. عدم دقت در برطرف کردن خطاهای سایت می‌تواند منجر به دریافت رتبه پایین‌تر نسبت به رقبا شود.

برای اجتناب از بروز خطا در سایت در کدنویسی سایت دقت لازم را انجام داده و قبل از آنکه برای سایت تبلیغات کنید، مطمئن باشید که هیچ خطایی در کدنویسی سایت وجود ندارد. حتی برخی از مشکلات ممکن است از چشم متخصص‌ترین سئوکاران هم دور بماند.

هنگام بررسی خطاهای سایت به این نکات توجه کنید:

  • خطای ۴۰۴ در سایت را اصلاح کنید.
  • 302 redirects را به 301 redirects تبدیل کنید
  • محتوای تکراری را در سایت خود یافته و ویرایش کنید.

نکته : رابط کاربری و سهولت در دسترسی به بخش‌ها و محصولات مختلف در سایت تاثیر بسیار خوبی در سئو دارد. گوگل به سایت‌هایی که تجربه کاربری خوبی دارند، اهمیت بالایی می‌دهد.

بخش چهارم: افزایش سرعت سایت

CMS یا نرم افزار مدیریت محتوا روی سرعت سایت تاثیر زیادی دارد. صفحات سایت باید در کمتر از ۳ ثانیه بارگذاری شود. این ۳ ثانیه برای سایت‌های ایرانی باید براساس حداقل سرعت اینترنت محاسبه شود. سایت‌هایی مانند Gtmetrix برای بررسی علل پایین بودن سرعت به شما کمک خواهند کرد.

نکته : استفاده از فریم ورک AMP می‌تواند تاثیر بسیار بالایی در سرعت سایت داشته باشد و پیشنهاد می‌شود حتما از آن استفاده کنید.

بخش پنجم: سئو داخلی فروشگاه اینترنتی

یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند دارای تعداد انبوهی کالا باشد. تعداد زیاد کالا باعث می‌شود که شما ناچار باشید برای هر کالا محتوایی برای توضیح کالا و موارد این چنینی ایجاد کنید و این موضوع باعث می‌شود که تعداد صفحات سایت به شدت بالا رود. بدون توجه کافی به سئو داخلی افزایش تعداد صفحات سایت در نهایت می‌تواند به ضرر سایت تمام شود. برای جلوگیری از این موضوع و ارتقاء رتبه سایت و صفحات همزمان با افزودن بر تعداد صفحات سایت به نکات زیر توجه کنید:

  • در هر صفحه (صفحه محصول، صفحه توضیحات، صفحه مقایسه کالاها و …) از کلمات کلیدی به صورت بهینه شده استفاده کنید.
  • ساختار سایت را به صورتی ایجاد کنید که کاربر به‌راحتی از صفحه اصلی سایت به صفحه محصول مورد نظر منتقل شود.
  • سعی کنید به صفحات سایت لینک داخلی مرتبط ایجاد کنید.
  • کاربری سایت را تا جای ممکن ساده کنید (کاربر در لحظه تصمیم به خرید در حداقل زمان و با حداکثر سه کلیک محصول را خریداری کند)
  • طراحی سایت به‌صورت ریسپانسیو (برای امکان نمایش در موبایل تبلت و تلویزیون هوشمند)
  • امکان نمایش نظرات مخاطبان سایت
  • استفاده از Rich Snippets مخصوصاً برای صفحه اصلی سایت و محصولات کلیدی فروشگاه
  • افزودن امکان ارتباط با شبکه‌های اجتماعی در سایت

بخش ششم: تست سئو سایت فروشگاه

ابزارهایی مانند گوگل وبمستر به سادگی و به‌صورت کاملاً رایگان به شما امکان می‌دهد که میزان کلیک بر روی صفحات مختلف سایت را به صورت تفکیک شده بر اساس کلیدواژه جستجو شده، بررسی کنید.

برای دستیابی به بهترین نتیجه شما همواره باید کلیدواژه‌هایی را که بیشترین فروش برای سایت را فراهم می‌آورند، شناسایی کنید. گاهی عدم فروش کالا در یک کلید واژه به‌دلیل عدم تبلیغ مناسب و گاهی به دلیل عدم به کارگیری سئو به‌صورت اصولی است. با یافتن نرخ تبدیل هر کدام از کلید واژه‌های اصلی سایت می‌توان برای اصلاح و ویرایش صفحات سایت برنامه‌ریزی کرد. سایت گوگل آنالیتیکس می‌تواند برای این منظور به شما کمک کند.

سئوکار فروشگاه
سئوکار فروشگاه

بخش هفتم: افزودن محتوای بلاگ

آیا سایت فروشگاهی به بلاگ نیاز دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید ببینیم نقش بلاگ در یک سایت چیست. هنگامی که بخواهیم در سایت به صورت مداوم محتوای جذاب ایجاد کنیم، ایجاد بلاگ یک راهکار مناسب برای این کار است. با توجه به اینکه تعداد کالاهای یک فروشگاه محدود است، می‌توان با افزودن بلاگ به سایت به‌صورت مداوم به سایت محتوای مرتبط جذاب اضافه کرد. بلاگ‌ها می‌توانند با عناوین مختلفی به سایت اضافه شوند. اخبار صنعت، بلاگ، مقالات و عباراتی مانند این‌ها.

بخش هشتم: تولید بک لینک

با توجه به میزان بالای کالا در یک فروشگاه استراتژی تولید بک لینک برای یک فروشگاه اینترنتی باید بسیار بادقت انتخاب شود. برای این منظور می‌توان یک زمانبندی برای تولید بک لینک ایجاد کرد و برای صفحات مختلف بر اساس اهمیت آنها یک اولویت قرار داد.

نکته: امروزه تولید بک لینک در سایت‌های بی کیفیت به جز ضرر برای سایت چیزی به همراه نخواهد داشت. بنابراین از تولید لینک در کامنت سایت‌ها و سایت‌هایی که صرفاً برای ارائه بک لینک ایجاد شده‌اند جداً بپرهیزید. الگوریتم‌هایی مانند گوگل پنگوئن روز به روز پیچیده‌تر شده و می‌تواند به‌راحتی منجر به حذف سایت شما از گوگل شود.

در هنگام تولید بک لینک از موارد زیر اجتناب کنید:

  • استفاده از یک عبارت برای انکر تکست anchor text در تمام بک لینک‌ها
  • تمام بک لینک‌های دریافتی به یک صفحه از سایت اشاره داشته باشند.
  • دریافت لینک از سایت‌های بی کیفیت

بخش نهم: تجارت محلی و نکته های سئو در آن

ثبت سایت در نقشه گوگل بسیار ساده است ولی همین کار ساده می‌تواند به‌راحتی به افزایش فروش سایت شما بیانجامد. شما می‌توانید با سئو کردن سایت بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با موقعیت جغرافیایی فروشگاه خود به تعداد مشتریان خود بیافزایید.

تجارت محلی در سئو موبایل اهمیت بسیاری دارد و شما می‌توانید برای فروشگاه خود از این تکنیک استفاده کرده و از رقبا پیشی بگیرید. برای ایجاد برتری در تجارت محلی، آدرس و تلفن خود را در صفحه اول سایت درج کنید.

خدمات سئو فروشگاه اینترنتی از سیروتا

چنان چه تخصص و تجربه لازم برای پیاده‌سازی و اجرای بهینه سازی سایت فروشگاه اینترنتی خود را ندارید می‌توانید از ما مشاوره بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان سیروتا تماس بگیرید.

خدمات سئو فروشگاه اینترنتی شامل چه مواردی می‌شود؟

برخی از خدمات عبارتند از:

  1. تحقیق کلمات کلیدی (یافتن پرکاربردترین کلمات برای کالاهای سایت شما)
  2. بررسی کلمات کلیدی بر اساس میزان جستجوی صوتی، جستجو از موبایل و …
  3. دسته‌بندی کالاها به‌صورت تخصصی و استفاده از پنل تخصصی فروشگاه اینترنتی که امکان طبقه‌بندی حرفه‌ای کالاها بدون نیاز به دانش فنی را فراهم می‌آورد.
  4. ارتقاء رتبه سایت در گوگل در کمترین زمان با بیشترین کلمه کلیدی
  5. ارتقاء رتبه صفحات سایت و ایجاد برتری نسبت به رقبا
  6. مشاوره و اجرای افزودن مزیت رقابتی به محتوا برای برتری نسبت به رقبا
  7. استفاده از Rich snippet اصولی و ماندگار برای برجسته کردن سایت در گوگل
  8. افزایش اعتبار سایت در بین مخاطبین
  9. رصد رفتار کاربران و ارائه بهترین راهکار برای افزایش فروش سایت

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!