سئوکار سایت وردپرسی

سئوکار سایت وردپرسی


سئوکار سایت وردپرسی

سئو یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای افزایش بازدید سایت، تبلیغات و از همه مهم‌تر فروش بیشتر سایت است. اگر از وردپرس برای سایت استفاده کردید، باید به شما بابت این انتخاب تبریک بگوییم؛ چون سئو سایت وردپرسی در مقابل سایر سیستم‌های سایت ساز و فروشگاه ساز ساده‌تر از چیزی است که تصورش را می‌کنید.

وردپرس به لطف افزونه‌های سئو، توابع موجود برای قالب و افزونه‌ها و راهکارهایی که در یک جامعه اپن سورس فراهم کرده این امکان را فراهم کرده که خود شما هم با گذاشتن وقت کافی با مهم‌ترین راه‌های افزایش سئو سایت وردپرس آشنا شده و آن را بهبود بخشید.

۷ گام از بهترین روش‌های سئو سایت وردپرسی

حال در ادامه به معرفی ۷ تا از بهترین راهکارهایی که برای افزایش سئو سایت های وردپرسی قرار دارد می‌پردازیم که یک سئوکار سایت وردپرسی به کمک آن میتواند رتبه سایت خود را در نتایج گوگل بالاتر ببرد. شما هم می توانید با انجام این هفت گام رتبه سایت خود را افزایش دهید در غیر این صورت پیشنهاد می شود سئو سایت خود را به سئوکاران سیروتا بسپارید.

سئوکار سایت وردپرسی
سئوکار سایت وردپرسی

گام اول: از هاست مناسب وردپرس استفاده کنید

انواع مختلفی از سرویس میزبانی وب همچون هاست اشتراکی، سرور مجازی یا سرور اختصاصی برای راه‌اندازی سایت وردپرسی وجود دارد. درواقع سرویس میزبانی سایت وردپرسی شما، زیرساخت سایت را تشکیل داده و مهم‌ترین مسئله‌ای است که در سئو سایت وردپرسی باید به آن توجه کنید.

با انتخاب بهترین نوع سرویس میزبانی هاست وردپرس می‌توانید امتیاز کافی را از نظر موتورهای جستجو برای مهم‌ترین نکاتی که در خصوص رعایت و بالا بردن سئو سایت وجود دارد را دریافت کنید. برخی از این موارد که در کنسول جستجوی گوگل با آنها مواجه هستیم، شامل موارد زیر است:

· جلوگیری از بروز خطاهای 5XX در گوگل سرچ کنسول، آپتایم بالا و در نتیجه دسترسی دائمی ربات‌های گوگل به سایت.

· تجربه سرعت بالا برای کاربران و بهبود بانس ریت سایت.

· عدم وجود اختلال و استفاده از جدیدترین نسخه‌های PHP، پایگاه داده و سایر موارد لازم که برای سرویس میزبانی هاست وردپرس وجود دارد.

سئوکار سایت وردپرسی
سئوکار سایت وردپرسی

گام دوم: از بهترین ساختار پیوند یکتا استفاده کنید

یکی از امکاناتی که وردپرس در اختیارتان قرار می‌دهد، امکان مدیریت و شخصی سازی پیوند یکتا است تا بتوانید آدرس صفحات سایت خود را هم کوتاه‌تر کنید و هم اینکه از URL های قابل درک برای موتورهای جستجو استفاده کنید.

استفاده از کلمات کلید صرفا محدود به عنوان و توضیحات متا نیست؛ بلکه شما می‌توانید از آنها در آدرس صفحات و حتی نام دامنه هم استفاده کنید تا سئو سایت وردپرسی شما به بهترین نحو ممکن برای موتورهای جستجو قابل درک باشد.

به عنوان مثال اگر در زمینه «سئو سایت» فعالیت دارید و نوشته‌ای با عنوان «افزایش سئو سایت وردپرسی» تهیه می‌کنید، شما می‌توانید پیوند یکتا خود را به شکل‌های مختلفی انتخاب کنید که دو مورد را مثال می‌زنم.

· site.com/how-increase-wordpress-seo/

· site.com/article/123456-QFvrH5/

مطمئنا موتورهای جستجو لینک اول را به این دلیل که در پیوند یکتا از عباراتی مثل wordpress و seo استفاده شده در مقابل لینک دوم که هیچ کلمه کلیدی وجود ندارند بهتر درک کرده و اعتبار بیشتری را به آن خواهند داد.

گام سوم: افزونه‌های سئو وردپرس را نصب کنید

افزونه‌های سئو وردپرس زیادی وجود دارند که امکان استفاده از راهکارهای متعددی که در چک لیست سئو وجود دارد را در اختیار شما قرار خواهند داد. سعی کنید بسته به قالبی که از آن استفاده می‌کنید لیستی از این افزونه‌ها تهیه کرده و با نصب آنها نسبت به پیاده‌سازی این ویژگی‌ها در سایت وردپرسی خود اقدام کنید.

در ادامه مهم‌ترین نکاتی که در طول این چند سال تجربه از صدها سایت وردپرسی دیدیم را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا بر اساس نوع سایت محتوایی، فروشگاهی یا خدماتی از آنها استفاده کنید.

الف) شخصی سازی عنوان و توضیحات متا

استفاده از افزونه‌های سئو نظیر یوست سئو و رنک مث، این امکان را می‌دهد تا بتوانید Title صفحات را متفاوت از چیزی که در عنوان نوشته استفاده می‌کنید بنویسید. منظور از تایتل صفحه در اینجا، همان عنوان صفحه است که در تب مرورگر نمایش داده می‌شود. علاوه بر این با لیست متغیرهایی که دارد این امکان را می‌دهد تا کاری کنید که عناوین بر اساس تاریخ به صورت خودکار آپدیت شوند.

به عنوان مثال استفاده از متغیری مثل %%currentmonth%% کمک می‌کند در تایتل صفحه نام ماه میلادی یا شمسی را درج کنید که همین موضوع در نتایج نشان خواهد داد این محتوا به‌روزتر است.

همچنین امکان شخصی سازی توضیحات متا را به شما خواهند داد تا با استفاده از کلمات کلیدی و همان نمونه متغیرهایی که وجود دارد کاری کنید که نرخ کلیک روی سایت شما افزایش پیدا کنید.

ب) استفاده از داده‌های اسکیما

داده‌های اسکیما خصوصا در موبایل کمک می‌کنند تا رتبه بهتری را به مرور زمان برای صفحات کسب کنید. به عنوان نمونه به مثال‌های زیر توجه کنید:

· نمایش امتیاز ستاره‌ای در نتایج گوگل: پیاده‌سازی این ویژگی کمک می‌کند تا سایت شما به این دلیل که در زیر نتایج یک امتیاز ۵ ستاره‌ای دارد متفاوت از سایرین نمایش داده شده و حتی اگر در رتبه سوم موتور جستجو باشد، نسبت به لینک اول کلیک بیشتری دریافت کند.

· نمایش FAQ برای صفحات مهم: پرسش و پاسخ در نتایج جستجو از سال ۲۰۲۰ برای زبان فارسی فعال شده است. گوگل هم به این نوع اسکیما توجه ویژه‌ای دارد. اگر اسکیما پرسش و پاسخ خوبی بنویسید باز به این دلیل که سایت شما در نتایج متفاوت نمایش داده می‌شود موجب افزایش نرخ کلیک و در نتیجه سئو بهتر خواهد شد.

· استفاده از اسکیما ووکامرس: داده‌های اسکیما در سایت‌های فروشگاهی شامل قیمت محصول، موجودی محصول، تصاویر محصول، برند و نقد و بررسی هستند. به کمک افزونه‌های سئو ووکامرس می‌توانید این داده‌ها را در نتایج نمایش داده و سئو سایت وردپرسی خود را بهبود دهید.

ج) بهبود کش وردپرس

افزونه‌های کش وردپرس هم کمک می‌کنند تا سرعت سایت و تجربه کاربری سایت را برای بازدیدکنندگانی که زیاد به سایت شما سر می‌زنند بهبود دهید. می‌توانید از راهکارهای مختلفی که برای کش کردن داده‌های تکراری در سایت وجود دارد استفاده کرده و سرعت سایت را افزایش دهید.

گام چهارم: سرعت و رابط کاربری سایت را بهبود دهید

همانطور که اشاره کردیم، سرعت مسئله مهمی است که بخش بزرگی از آن به سرویس هاست شما برمی‌گردد. اما در سایت‌های وردپرسی که مسئله سئو هم در آن به کمک ابزارهای مختلف به خوبی قابل پیاده‌سازی است باید موارد دیگری را هم در نظر بگیرید.

در راهکار قبلی توصیه کردیم از افزونه‌های سئو وردپرس استفاده کنید. اما نباید به صورت بی‌رویه هر افزونه‌ای را نصب کنید. یا در مورد انتخاب قالب، حتما باید مطالعه دقیقی روی قالب داشته باشید که موارد مهم در سئو همچون اسکیماها را به خوبی بتوانید با آن کنترل کنید.

افزونه‌های وردپرس و در کنار آن قالب وردپرس در نهایت موجب می‌شود خروجی کد htmlصفحات که توسط مرورگر رندر می‌شود، روند رو به افزایش داشته و با زیاد شدن کدها و داده‌هایی که شاید اصلا به آنها نیازی نباشد سرعت سایت شما کاهش پیدا کند. این نوع خطاها با نام DOM element شناخته می‌شوند.

از سوی دیگر این موضوع روی رابط کاربری سایت هم تاثیر خواهد داشت. شما ممکن است برای استفاده از یک دکمه در نوشته خود افزونه‌ای نصب کنید که جداگانه فایل‌های تکراری مثل فونت آیکون‌ها، فونت اختصاصی و… را داشته باشد. برخی از این موارد تکراری خواهند بود که موجب افزایش تعداد درخواست‌های HTTP می‌شوند. با در کنار هم قرار گرفتن این موارد نهایتا سرعت سایت شما به شدت افت کرده و نمی‌توان انتظار این را داشت که بهترین نتیجه را از سئو سایت این چنینی بگیرید.

سئوکار سایت وردپرسی
سئوکار سایت وردپرسی

گام پنجم: توجه به لینک سازی داخلی و خارجی

صفحاتی که مدام در حال بیشتر و بیشتر شدن در سایتتان هستند قرار نیست که بعد از انتشار دیگر فراموش شده و سراغی از آنها نگیرید. سعی کنید محتوایی که برای سایت خود می‌نویسید، هر محتوا حداقل ده‌ها محتوای مکمل را داشته باشد که درون آن به یکدیگر لینک شده باشند. در کنار این باید محتواها نیز به صورت دوره‌ای آپدیت و به‌روز شوند.

در کنار این محتواهای به هم لینک شده که همچون زنجیر با هم در ارتباط هستند، می‌توانید آدرس صفحات خدمات و محصولات خود را که صفحات مهم سایت شما را برای فروش محصولات، کالا یا خدمات دارند درج کنید تا از طریق لینک سازی داخلی اعتبار آنها را افزایش دهید.

بعد از لینک سازی داخلی باید به لینک سازی خارجی توجه کرده و از سایت‌های مختلف لینک بگیرید. این لینک سازی می‌تواند شامل خرید رپورتاژ در سایت‌های مرتبط، ترغیب کردن خوانندگان سایت برای اشتراک گذاری لینک‌ها و ساخت لینک در سایت‌هایی که امکان درج لینک در نظرات یا پروفایل را فراهم کرده‌اند است.

گام ششم: از سوشال مدیا و شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید

در کنار لینک سازی استفاده از سوشال مدیا و شبکه‌های اجتماعی کمک بسیار زیادی می‌کند تا سئو سایت وردپرسی و دامنه خود را بهبود دهید.

بعد از ساخت هر صفحه جدید سعی کنید حتما لینک آن را در شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر، فیسبوک، تلگرام و… به اشتراک بگذارید. از دیگران نیز بخواهید که آنها را بازنشر کرده و محتوای به اشتراک گذاشته شده را طوری بنویسید که کاربران را درگیر آن کنید تا به بحث و گفتگو بپردازند.

هرچه تعداد لینک‌های صفحات شما در سوشال مدیا بیشتر توسط پروفایل‌های کاربری مختلف به اشتراک گذاشته شود ارزش و بهایی که به دامنه و صفحه مورد نظر داده می‌شود بیشتر شده و علاوه بر این به برندینگ شما هم کمک بسیاری خواهد کرد.

گام هفتم: محتوای خود را بهبود دهید

بعد از اینکه همه مراحل قبلی را به خوبی پیاده‌سازی کرده و به شکل درستی از آنها استفاده کردید، حالا نوبت به انتشار و توزیع محتوا است. باید سعی کنید محتوایی همیشه سبز تولید کنید که کاربران همیشه به آنها علاقه مند هستند.

در هر حیطه‌ای که سایت شما فعالیت داشته باشد، مطمئنا موضوعاتی وجود دارد که جنبه رفع مشکل، آموزش یا معرفی داشته باشد که روزانه صدها جستجو را به خود اختصاص داده است. بنابراین باید سعی کنید چنین محتواهایی تولید کرده و به صورت دوره‌ای نیز آنها را آپدیت کنید.

آپدیت کردن در کنار نوشتن محتوایی که کاربران را ترغیب کنید هر روز برای آن نظرات و دیدگاه‌هایی ارسال کنند سبب می‌شود که گوگل به محتوای شما بهای بیشتری داده و در رتبه‌بندی اهمیت بیشتری به آن بدهد. برای درک این موضوع کافی است سایت‌های مختلف را در حوزه کاری خود بررسی کنید که رقیب شما هستند. مطمئنا صفحات وبلاگ و نوشته‌هایی که در رتبه‌های بالای گوگل قرار دارند، می‌بینید که نظرات زیادی هم برای آنها ارسال شده است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!