images 67

سئوسایت و امنیت آن

امنیت سایت :

امنیت سایت به معنای انجام هرگونه اقدامی برای محافظت از سایت خود در برابر هکرها و دیگر حملات سایبری است.

این اقدامات می‌توانند شامل نصب نرم‌افزارهای امنیتی روی وب‌سایت، استفاده از پسوردهای قوی و آگاهی کامل از خطراتی مثل ایمیل‌های فیشینگ باشد.

البته حفظ امنیت سایت، تنها در برابر اقدامات خرابکارانه‌ی دیگر افراد صورت نمی‌گیرد، بلکه می‌تواند از حذف تصادفی فایل‌های مهم کسب‌وکار ما روی سایت جلوگیری کند.

رعایت امنیت سایت، ما را از چه مواردی در امان نگه می‌دارد؟

امنیت کامل و بی‌نقض یک سایت، آن را از تهدیدات زیر محافظت می‌کند:

بدافزار (Malware): این واژه، ترکیب عبارت «Malicious Software» است. بدافزارها می‌توانند به شکل‌های مختلف تبدیل شوند و البته به‌سختی قابل‌شناسایی خواهند بود. حملات شایعی از جمله «رمزگشایی» در سال ۲۰۱۷ روی سایت رسمی سرویس سلامت همگانی (NHS) تأثیر گذاشت. شکل دیگری از این‌گونه بدافزارها می‌تواند مدت‌ها به‌صورت ناشناخته در یک سایت باقی‌مانده و اطلاعات بازدیدکنندگان آن را بدزدند یا حتی از طریق بدافزار، روی دستگاه‌های آن‌ها نفوذ کنند.

حملات دیداس (DDoS): حملات DDoS، پیچیده به نظر می‌آیند؛ اما ایده‌ی کلی آن ساده است. افرادی با ارسال درخواست و ترافیک بیش از حد سمت یک سایت، آن را از دسترس کاربران اصلی خارج می‌کنند. گاهی این افراد خرابکار، برای برداشتن این ترافیک و در دسترس قرار دادن مجدد سایت مورد نظر، از صاحب وب‌سایت درخواست پول می‌کنند.

وندالیسم یا خرابکاری (Vandalism): اگر هکری بتواند به سایت شما دسترسی پیدا کند، قادر به ایجاد تغییراتی در آن خواهد بود. گاهی اوقات این تغییرات در قالب تزریق بدافزار به سایت است که می‌تواند به‌صورت پیامی روی سایت به نمایش درآید. گاهی نیز ایجاد این تغییرات خرابکارانه موجب اخلال در عملکرد سایت مورد نظر می‌شود.

از دست دادن ناگهانی دیتا: گاهی اوقات حتی ممکن است سایت شما در معرض فعالیت‌های خرابکارانه و بدافزارها قرار نگیرد ولی همچنان با خسارت‌هایی مواجه شود. از دست دادن ناگهانی اطلاعات سایت می‌تواند همانند حملات سایبری موجب اختلال در عملکرد آن شود. پس امنیت بالای یک سایت می‌تواند از بروز هرگونه از این احتمالات و خطرات جلوگیری کند

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!