الکسا

digiro 1554

درباره نمایش رتبه الکسا

 

یکی از محبوب ترین ابزارهای سئو سایت که کارآمد در نمایش موقعیت فعلی وب سایت های مختلف و متعدد در سیستم رتبه بندی الکسا است، ابزار رایگان چک و بررسی رتبه سایت الکسا نام داشته که در اینجا به اختصار به معرفی و اهمیت کارکرد آن می پردازیم.

عملکرد بررسی رتبه سایت در الکسا

این ابزار رایگان با عملکردی ساده، شما را در یافتن موقعیت سایت خود و تجزیه و تحلیل موقعیت رقبای خود در سایت معتبر الکسا یاری نموده و با لیست کردن آمار و اطلاعاتی نظیر رتبه جهانی، رتبه کشوری و بهترین رتبه کشوری، تعداد بک لینک و لینک های ورودی به سایت نامبرده و نیز نمایش نمودارهای آماری برای رتبه جهانی و ترافیک موتور جستجو روند پیشرفت صعودی و یا افت نزولی آن را نمایش داده استو

و اینگونه ابزاری مفید و کاربردی برای وبمسترها و متخصصان سئو بوده و آنها با استفاده از این آمار قادر به ارائه گزارش سفارشی تحویلی از سایت و پروژه های در دست بهینه سازی به مشتریان، خواهند بود. برای کار با این ابزار کافی است تا دامنه یا url سایت مد نظر را در کادر مربوطه وارد نموده و پس از وارد نمودن کد ضد ربات ( من ربات نیستم ) و کلیک بر روی دکمه آنالیز منتظر دریافت نتایج نامبرده شد.

نکته قابل توجه در نتایج اعلامی در سایت الکسا، بر این منوال است که جایگاه ویژه و بهترین رتبه بندی سایت ها مختص رتبه های عددی پایین تر می باشد.

بدین معنی که هر چه رتبه جهانی یا کشوری سایتی دارای رقم و مرتبه پایین تری باشد، از دید سایت الکسا دارای جایگاه و موقعیت بهتری به نسبت سایر سایت های با رتبه عددی بالاتر است.

رتبه الکسا چیست؟

Alexa Rank یا رتبه الکسا یک اندازه گیری کلی از محبوبیت یک وب سایت است، الکسا آمار ترافیک سه ماه گذشته میلیون ها وب سایت را در اختیار دارد، متریک رتبه الکسا حاصل ، چگونگی مقایسه یک وب سایت با دیگر سایت ها می باشد، هرچه این عدد کمتر باشد ، سایت محبوب تر است.

وب سایتی با رتبه الکسا 1 از بیشترین میزان ترافیک و درگیری با سایر سایت های موجود برخوردار است.

از آنجا که رتبه الکسا یک اقدام مقایسه ای است ، برای محک و معیار رقابتی مفید است.

چگونه رتبه الکسا ​​محاسبه می شود؟

دو ورودی اصلی بر رتبه الکسا یک وب سایت تأثیر می گذارد: بازدیدکنندگان منحصر به فرد و بازدید های صفحه؛ الگوریتم های الکسا با نگاه کردن به داده های ترافیک از نمونه جهانی الکسا از میلیون ها کاربر اینترنت در طی دوره سه ماهه قبلی ، رتبه الکسا را ​​محاسبه می کنند.

میزان ترافیک برخی سایت ها براساس نمونه ای از ترافیک وب جهانی تخمین زده می شود البته در مورد چگونگی عملکرد رتبه الکسا سوء تفاهم زیادی وجود دارد.

Alexa Rank فقط یک متریک است ، اما این یک روش مفید برای بررسی عملکرد وب سایت در هنگام دسترسی به تجزیه و تحلیل وب سایت نیست.

همچنین این یک معیار قابل اطمینان است که دیگران می توانند به دنبال اثبات ارزش باشند ، زیرا هر کسی می تواند از طریق ابزار تحلیلی وب سایت رایگان الکسا به آن دسترسی پیدا کند.

download 7اهمیت رتبه بندی سایت الکسا

سیستم رتبه بندی سایت الکسا یک سیستم رتبه بندی منحصربفرد بوده و اساسا با آدرس alexa.com تنظیم شده است. تعداد بازدیدکنندگان سایت به طور دقیق و صحیح محاسبه و تعیین شده و توسط الکسا عمومی می گردد.

نتایج اعلامی توسط سایت الکسا به طور مستقیم و یا با واسطه از طریق ابزارهای بررسی رتبه سایت الکسا همگی از پارامترهای مهم در بهینه سازی وب سایت و تعیین  موقعیت و جایگاه سایت در نتایج موتورهای جستجو به شمار می رود.

البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که به دلیل برخی ترفندها و شیوه های سئو کلاه سیاه نظیر پاپ آپ می توان آمار بازید سایت را به صورت غیرواقعی افزایش داد و اینگونه آمار اعلامی توسط الکسا برای سایت مزبور صحت واقعی نداشته و ملاک معتبری برای ارزیابی سایت و جایگاهش در جهان و یا کشور نخواهد بود.

رنک الکسا چیست؟

 رنک الکسا عددی متغیر است که سایت الکسا بر اساس ترافیک ورودی سایت ها به آنها اختصاص می دهد ، این عدد نمایانگر محبوبیت سایت در بین مردم شناخته شده است، در واقع این عدد هر چه ارقام کمتری داشته باشد نشانگر ترافیک بیشتر سایت و محبوبیت بیشتر نزد کاربران می باشد.

رتبه جهانی در سایت الکسا چیست؟

Global Rank یا رتبه جهانی عددی علاوه بر عدد رتبه منطقه ای است که رنک سایت را در بین سایت های جهانی نشان می دهد.

رتبه منطقه ای چیست؟

رتبه منطقه ای عددی جدا از عدد رتبه جهانی می باشد که نشانگر محبوبیت سایت در کشوری خاص می باشد

امکانات سایت الکسا چیست؟

الکسا علاوه بر امکان تجزیه و تحلیل رقابتی و ترافیک وب سایت می تواند به شما اطلاعات بیشتری از فرصت های کلیدی سئو، از جمله کلمات کلیدی که باعث ترافیک سایت های رقیب می شوند را به شما نشان دهد.

از دیگر امکانات سایت الکسا می توان به مقایسه سایت شما با رقبای دیگر اشاره کرد.

چگونه می توانم از اطلاعات الکسا استفاده کنم؟

اگر سئوکار یا متخصص سئو هستید یا میخواهید سایتتان را سئو کنید ، جای درست آمدید ، الکسا اطلاعات کاربردی از وضعیت سئو سایت ، رتبه فعلی و بی نهایت اطلاعات درباره رقبای شما ارائه می کند ، اگر کمی کنجکاوی کنید می توانید بیشترین بهره را از آن ببرید.

الکسا چگونه رنک سایت ها را تعیین می کند؟

الکسا برای مشخص کردن رنک سایت ها و نمایش عدد به علم تخمین متکی است ، اما اگر عضو سایت الکسا شوید می توانید سایت خود را در الکسا ثبت و آمار ترافیک سایت خود را جایگزین تخمین الکسا کنید.

کاربردهای رنک الکسا

برخی وب سایت های تبلیغ کننده که ادعا می کنند وبسایتشان پر ترافیک است با ابزار رایگان الکسا می توانند ادعای خود را ثابت کنند ، برای تأیید عملکرد آنها می توانید از Alexa Rank استفاده کنید.

اندازه گیری بی طرف رتبه الکسا می تواند به شما در ارزیابی سایت ها قبل از هر اقدامی کمک کند.

معرفی سایت به الکسا چگونه است؟

در واقع شما لازم نیست کار خاصی انجام دهید ، الکسا بزودی رتبه سایت شما را بر اساس تعداد بازدید کننده یکتا و تعداد نمایش صفحات آنالیز و رتبه الکسا سایت شما را ارائه می کند؛ این زمان بستگی به مقدار ترافیک سایت شما و عمر دامنه دارد.

به زبان ساده رنک الکسا یا رتبه الکسا میزان محبوبیت یک وب سایت را مشخص می کند. شاید برایتان سوال باشد که منظور از محبوبیت یک وب سایت دقیقا چه چیزی است؟ تیم سازنده الکسا بیان کرده اند که برای اندازه گیری میزان محبوبیت یک وب سایت، ترافیک سایت را تخمین زده و تعداد بازدیدکنندگان وب سایت در طی سه ماه اخیر را بررسی می کنند و از این طریق رتبه الکسا هر وب سایت را مشخص می کنند.

images 14

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!