تیتربندی در سئو

<yoastmark class=

تیتربندی در سئو

 

تیتربندی و استفاده صحیح از  تگ H1 , H2 ,H3 ,H4, H5 ,H6جهت تاثیر محتوا در سئو

تیتر شما اولین بخش تاثیر محتوا است که در نتایج جستجو به چشم کاربر می خورد، هر چه تیتر جذاب تر و مفید تر باشد شانس بالا بردن نرخ کلیک  CTR نیز بالاتر می رود.

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام تولید محتوا باید به آن توجه داشته باشید استفاده از هدینگ‌های H1 ،H2 ،H3 ، H4، H5 ،H6 در صفحه می‌باشد

برای استفاده از هدینگ ها در محتوا باید به نکات بسیار زیادی توجه داشته باشید که این نکات شامل استفاده به اندازه از هدینگ‌ها، اولویت بندی کردن آن‌ها، استفاده از تیترهای جذاب و کوتاه، استفاده از هدینگ 1 تنها یک بار در کل محتوا، حذف کاراکترهای اضافه و علائم نگارشی در تیتر و… می‌باشد.

اصول استفاده از تگ H برای  تاثیر محتوا در سئو بهینه

  1. ساختار مطلب خود را با استفاده از تیترها بسازید
  2. از کلمات کلیدی در تیترها استفاده کنید. ( زیاده روی در این عمل نتیجه عکس می دهد )
  3. تنها از یک H1 استفاده کنید.
  4. کلمه کلیدی خود را بیشتر از دو بار در H1 تکرار نکنید.تیترهای جذاب بنویسید.
  5. تیتر مقاله شما در بهترین حالت 40 کاراکتر بدون محاسبه فاصله ها است.
  6. سعی کنید آدرس URL مطلب شما با محتوای شما مرتبط باشد.
  7. از H1 گرفته تا H6 را در جای مناسب خود استفاده کنید.
  8. بهترین قالب H1 : کلمه کلیدی اصلی ، کلمه کلیدی فرعی
  9. علاوه بر ویرگول “،” کاراکترهای “/ و – و | و + و .”  نیز برای گوگل قابل درک هستند از کاراکترهایی که کمتر رایج هستند مانند #، %، &، * و … در تیتر استفاده نکنید.

meta description محتوای خود را جذاب بنویسید

توضیحات متا یا همان meta description در زمینه رتبه‌بندی ممکن است به اندازه عنوان نباشد اما باز هم یکی از نکات کلیدی سئو درتاثیر محتوا به شمار می‌‌رود این کار ممکن است باعث بالا رفتن نرخ کلیک شود.

یک تاثیر مجتوا در سئو میتواند همین meta description  باشد که علاوه بر اثبات صفحه شما برای  موتورهای جستجو ،نظر کاربر را نیز بتواند جلب کند تا در نتایج جستجو روی لینک شما کلیک کند.

از مهم ترین بخش های هر محتوا برای وب سایت می‌توان به عنوان و متا دیسکریپشن آن اشاره کرد، هنگامی که کاربر جستجویی را انجام می دهد، برچسب عنوان اولین چیزی است که کاربران را به خود جذب می‌کند.

برای بهینه سازی کردن عنوان سایت مهم ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید قرار ندادن چندین کلمه کلیدی را در عنوان، قرار دادن کلمه کلیدی در ابتدای عنوان و داشتن 60 کاراکتر در عنوان محتوا است.

در حالی که گوگل گفته است که توضیحات متا تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی ندارند، اما بر روی کلیک کاربر روی صفحه شما تاثیر می گذارند.

برای بهینه سازی کردن متا صفحه باید به نکاتی همچون توجه داشتن  به کاراکترهای متا (160 کاراکتر)،  کلمات کلیدی مرتبط را اضافه کنید، توصیف مناسب و کوتاه در متا و … داشته باشید.

 

 حداکثر 160 کاراکتر در meta description بنویسید

 

  • برای تاثیر محتوا در سئو توضیحاتی خلاصه از کل مطلب را بصورت جذاب بنویسید. استفاده کردن از کلماتی چون “کامل” ، “گام به گام” ، “جامع” ،
  • “بهترین” و … به جذب مخاطب کمک می کند.
  • برای تاثیر محتوا درسئو کلمه کلیدی خود را حتما در اوایل meta description خود استفاده کنید.
  • بیشتر از 3 بار از کلمه کلیدی در توضیحات متا استفاده نکنید.
  • توضیحات خود را به صورت یک جمله با مفهوم در meta description بنویسید و از تکرار بی هدف کلمات کلیدی محتوای خود اجتناب کنید.

اینفوگرافی

 

تاثیر محتوا در سئو صرفا به متن طولانی بر نمیگردد، اینفوگرافی یک مثال واضح از استفاده متن و تصویر به صورت همزمان است.

مقدار کمی متن در اینفوگرافی طبیعی است. به ویژه وقتی از پاراگراف‌های کوچک استفاده می‌کنید اما اگر قرار باشد حجم زیادی متن به کار ببرید

اگر می‌بینید چاره‌ای جز استفاده از متن زیاد در اینفوگرافیک نیست، بهتر است آن را با صفحات HTML جایگزین کنید و در آن صفحات از متن و تصاویر مناسب هم‌زمان استفاده کنید.

یک محتوای بلند بهتر است و می‌تواند برای کسب رتبه و ترافیک بهینه‌سازی شود، کاری که با یک تصویر اینفوگرافیک نمی‌شود انجام داد.

لینک سازی یکی از مهمترین نکات تاثیر محتوا در سئو

این یک مورد مهم در چک لیست سئو است که ممکن است نادیده گرفته شود. دو نوع لینک‌سازی داخلی وجود دارد که باید در هنگام انجام سئو در نظر بگیرید

لینک دادن به صفحات اصلی

در مطلب خود هر جا احساس کردید که لازم است درباره موضوعی توضیح بیشتری داده شود و پیشتر مقاله ای کامل درباره آن داشتید لینک سازی کنید. اگر در آینده در مقاله ای کامل عباراتی از متون قبلی را هم  توضیح دادید، لینک سازی را فراموش نکنید.

هم چنین، در صورت نیاز به ارجاع به وبسایتی دیگر حتما لینک سازی کنید و کاربر را به صفحه ای که باید به آن برسد هدایت کنید. لینک دادن به وبسایت های معتبر ارزش محتوای شما را نیز بالاتر می برد.

لینک سازی داخلی  نشان دهنده قدرت وبسایت شما در زمینه ای بخصوص است که هم چنین ارتباطی معنادار بین مقالات وبسایت شما نیز محسوب می شود.

نه تنها به گردش بیشتر کاربر در وب سایت شما کمک می کنند بلکه درک کلمات کلیدی، ارتباط مقالات و صفحات وب سایت را برای موتورهای جستجو آسان تر می کنند.

نکته: توجه کنید در صورتی که تمایل دارید به وبسایت دیگری لینک دهید برای حفظ ارزش محتوای سئو صفحه خود، می توانید از لینک   No-follow  استفاده کنید.

لینک سازی داخلی خود را همیشه به صورت follow انجام دهید.

نکته : لینک سازی بیش از حد در lشما می تواند دقیقا تاثیر عکس بر سئوی محتوای تولید شده بگذارد. دقت کنید که هر لینک به جا و در راستای ارائه توضیحات بیشتر و کامل تری و مرتبط با انکرتکست لینک شده باشد.

تگ‌ کنونیکال canonical

یکی از نکات کلیدی سئو در تولید محتوا استفاده از تگ‌‌ کنونیکال است. اگر از یک سیستم مدیریت محتوای خوب که به درستی راه‌اندازی شده استفاده می‌کنید، این مورد به خودی خود حل می‌شود.

اگر از زبان‌های برنامه‌نویسی یا قالب‌های شخصی استفاده می‌کنید، ممکن است مشکل ایجاد شود. نداشتن تگ‌های کانونیکال آخر دنیا نیست اما باید بررسی کنید و ببینید آن‌ها در دسترس هستند، به درستی استفاده شده‌اند و به URL صحیح اشاره دارند.

  • Http در مقابل Https
  • داشتن www یا نداشتن آن

موارد بالا ممکن است باعث شوند گوگل چند آدرس مختلف را برای یک تاثیر محتوا شناسایی کند.

پیمایش به بالا