تولید محتوای مناسب در سئوسایت
تولید محتوای مناسب در سئوسایت
تولید محتوا شامل تولید محتوای ویدئویی، تولید محتوای گرافیکی و پادکست میباشد که هر کدام بر حسب کیفیت و جذابیت خود تاثیر به سزایی به افزایش ترافیک سایت و سئو وب سایت دارد. فکر میکنید چه هنگامی اهمیت تولید محتوا در سئو سایت نمایان میشود. زمانی که به دو فاکتور موتورهای جستجو و رضایت کاربران توجه کنید؟ زمانی که سایتی راه اندازی میکنید اما محتوای برای آن نداشته باشید بطور حتم موتورهای جستجو سایت شما را ایندکس نخواهند کرد و در نتایج موتورهای جستجو قرار نمی گیرد. اگر تولید محتوا برای سایت خودتان انجام میدهید باید محتوا براساس پرسونای مخاطبانتان ایجاد شود بدین صورت میتوانید مخاطبان را جذب کنید. از این رو افزایش مخاطبان بالاتر میرود و جایگاهی در موتورهای جستجو کسب می کنید.
تکنیک های سئو:
به کار بردن کلمات کلیدی مناسب در محتواهایی که انتشار می دهید اهمیت زیادی دارند زیرا ارتباط خوبی می توانند با مخاطبین شما برقرار کند. زمانیکه کاربران محتوای شما را می پسندد طبیعتا آن را به اشتراک می گذارند و همین باعث بالا رفتن ترافیک وب سایت شما می شود.
با انتشار مطالب جالب و خنده دار که در حیطه کاری شما باشد می توانید انگیزه اشتراک گذاری را برای کاربران خود بیشتر کنید. با حذف کردن مطالب و محتواهایی که ضعیف هستند به وب سایت خود جان تازه ای می دهید زیرا تا زمانیکه محتوای ضعیف در وب سایت خود دارید کیفیت وب سایت خود را نیز ضعیف می کنید. یکی از روش هایی که باعث بهینه شدن سئو سایت می شود بهینه سازی تصاویری است که شما در مطالب خود از آنها استفاده می کنید.
چرخه عمر محتوا:
هر محتوا یک چرخهی عمر دارد و از این چرخه برای بهبود استراتژی محتوایی استفاده میشود و شامل پنج مرحله میباشد.بررسی و آنالیز: این مرحله خارج از چارچوب تولید محتوا قرار دارد و با خود کسب و کار در ارتباط است. اینکه رقبای شما چه کسانی هستند. چه راههایی برای رساندن محتوا به مخاطبین دارید. با چه سایتهایی همکاری دارید؟ استراتژی برندینگ شما چیست؟ و مواردی از این دست که تعیین میکند چه محتوایی تولید کنید.
۱. استراتژی: در این مرحله منابع خود را تعیین میکنید و سعی میکنید لحن و ساختار مشخصی به محتوای خود ببخشید. نوع محتوا (متنی، صوتی، ویدیویی و …) و موضوعات نیز در این مرحله تعیین میشود.
۲. برنامهریزی: مدیریت محتوا و تدوین یک تقویم محتوایی برای منسجم کردن فعالیتهای بازاریابی محتوا در این مرحله انجام میشود.
۳. تولید محتوا: در این بخش محتوا تولید میشود و برای موتورهای جستجو و مخاطبین بهینهسازی میشود. ممکن است ساختار محتوا در این مرحله تغییراتی پیدا کند.
۴. انتشار: در نهایت محتوا منتشر میشود و آمار بازدید و اشتراکگذاری و تاثیرگذاری آن بررسی و رصد میشوند تا ایرادات آن برطرف شوند و در صورت نیاز تغییراتی در ساختار و یا نوع محتوا اعمال میشود.
تکنیک های تولید محتوا:
- ایده خوب برای تولید محتوا باعث موفقیت میشود
- نوشتن عنوان در تولید محتوای گیرا و جذاب بسیار موثر است
- محتوای وبسایتهای رقیب خود را چک کنید
- نیاز کاربر در تولید محتوا را در نظر بگیرید
- مقالات آموزشی تولید کنید
- مطالب طولانی بنویسید
- متا تگ ها عنوان را جدی بگیرید
- متا تگ توضیحات را فراموشژژ نکنید
- کلمات کلیدی را به درستی استفاده کنید
- از تکنیک های کلاه سیاهی در تولید محتوا اصلا استفاده نکنید
- ایجاد لینک های داخلی بین صفحات وب سایت
- شکل و زیرعنوان را فراموش نکنید
- محتوای شما باید در گوشی موبایل به درستی نشان داده شود
- مقالات مرتبط را بخش بندی کنید