بررسی تاثیر محتوا در سئو

بررسی تاثیر محتوا در سئو
بررسی تاثیر محتوا در سئو

بررسی تاثیر محتوا در سئو

بررسی تاثیر محتوا در سئو

منظور از محتوا در سئو یا سئو نویسی نوشتن محتوا به گونه ایست که قابلیت کسب رتبه در کلمات کلیدی  مرتبط را داشته باشد. شما از این کلمات کلیدی به طور عمومی در عنوان صفحه و بدنه متن محتوا استفاده می نمایید.

به صورت ایده آل یک محتوا بایستی به صورت طبیعی برای این کلمات کلیدی بهینه سازی شود.

ویژگی محتوا سئو چیست؟ گرچه صرفا محتوا همه چیز سئو نیست، اما تاثیر محتوا در سئو را نمی توان نادیده گرفت مهمترین تاثیر را در کسب رتبه دارد.

اگر محتوایی وجود نداشته باشد،صفحه ای نیز برای کسب رتبه وجود نخواهد داشت.

تاثیر محتوا در سئو در واقع محتوا نقش زیادی بر بهینه سازی وب سایت دارد زیرا موتورهای جستجو بر کیفیت محتوا تأکید زیادی دارند. بنابراین اگر طراحان و مدیران سایت ‎ها‎ اصول بیان شده در راهنمای سئو را دنبال کنند به هیچ عنوان اصالت و کیفیت محتوای آنها توسط موتورهای جستجو زیر سوال نمی رود.

یاد یک موضوع افتادم که خیلی مطرح کردنش اینجا برای کسایی که مقالات سئو ایران رو پیگیری می کنن قطعا جالبه: یکی از دلایل و سناریو هایی که در اروپا مطرح می کنن برای سایت هایی که از گوگل ادورد یا s.e.m استفاده می کنن و میگن این سایت ها در سئو موفق نمیشن اینه که خود گوگل میگه پس حتما این سایت ها محتوا ندارن (محتوای خوب ندارن) پس برای همین دلیلی نداره توی نتایج بیان بالا.

سالهاست گوگل پادشاه موتورهای جستجوست و روزانه به 3.5 میلیارد جستجو پاسخ می دهد. وقتی ما صحبت از بهینه سازی می کنیم، در واقع هدفمان ارائه پاسخ های خوب به سوالات کاربران در جستجوها است و این موضوع برای هر کسب و کاری جذابه.

Larry Page و Sergey Brin، بنیان گذاران گوگل در سال 1998 ماموریت خود را اینطور توصیف کردند:

ماموریت ما سازمان دهی به اطلاعات وب در دنیا و در دسترس قرار دادن آنها برای کاربران است

الگوریتم های گوگل همواره در حال بروزرسانی با هدف ارائه اطلاعات مرتبط هستند. نتایج مفید و مرتبط، محتواهایی هستند که گوگل در تلاش برای نمایش آنهاست.تاثیر محتوا در سئو را میتوان با فاکتورهایی مشخص کرد که عبارتند از :

  1. وجود اطلاعات ارزشمند بیشتر نسبت به دیگر سایت ها
  2. قابل اعتماد بودن محتوا
  3. کیفیت بالای محتوا
  4. جذابیت محتو
  5. استفاده نکردن از محتوای تکراری

اگر این فاکتورها برای محتوا در کنار هم واقع شوند، پتانسیل ارزش محتوا در سئو افزایش خواهد یافت و این برای سئو سایت بسیار مفید و مهم است.

بسیاری از سئوکاران بازاریابان محتوا را یک استراتژی جدا و کاملا متفاوت با سئو می‌دانند، اما بر خلاف این باور، سئو و بازاریابی محتوا بسیار به هم مرتبط هستند و مکمل یکدیگر می‌باشند به طوری که تاثیر تولید محتوا در سئو سایت می‌تواند تتیجه شگفت انگیزی داشته باشد.

به طور کلی بدون محتوای با کیفیت بالا افراد نمی توانند به مزایای کامل سئو پی ببرند؛ محتوای مرتبط و مفید در وب سایت به بازدیدکنندگان انگیزه می دهد که برای مدت طولانی تری در وب سایت شما بمانند و این می تواند تأثیر مثبتی بر رتبه بندی جستجوی شما داشته باشد.

باید توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید جستجوی ارگانیک، رتبه‌بندی و ترافیک بالایی را مشاهده کنید، باید به تولید محتوا هفتگی و یا روزانه در وب سایت خود بپردازید، در ادامه قصد داریم تا به بررسی این موضوع به طور کامل بپردازیم.

چرا محتوا برای سئو مهم است؟

گوگل روزانه بیش از 6.7 میلیارد جستجو را پردازش می کند الگوریتم‌های گوگل دائماً در تلاش برای ارائه نتایج مفید و مرتبط در کسری از ثانیه هستند، نتایج مفید و مرتبط که گوگل در تلاش است ارائه دهد معمولا محتوایی است که در سرتاسر وب در دسترس می‌باشد.

تولید محتوا بر اساس ترتیب مفید بودن و ارتباط آنها با کاربری که جستجو را انجام می دهد رتبه بندی می‌شود، توجه داشته باشید که برای داشتن محتوایی مفید بهتر است به سئوی محتوا اهمیت بسیار زیادی دهید تا بتوانید در نتایج بالای جستجوی گوگل قرار بگیرید زیرا تاثیر محتوا در سئو بسیار زیاد است.

بهتر است بدایند که ایجاد تولید محتوا با کیفیت دارای مزایا و فواید بسیار زیادی می‌باشد که در ادامه مطلب به برسی چند مورد از مزایای ایجاد تولید محتوا با کیفیت بر روی وب سایت پرداخته ایم:

  1. محتوای به شما در ایجاد بک لینک کمک می کند.
  2. محتوای با کیفیت باعث افزایش نرخ CTR وب سایت می‌شود.
  3. تولید محتوای یک تجربه کاربری عالی به کاربران ارائه می دهد.

نکات ضروری برای ارتقا تاثیر محتوا در سئو

برای داشتن محتوای خوب باید یک سری نکات را به خاطر بسپارید که در این بخش به مرور آنها میپردازیم.

محتوای اختصاصی تولید کنید نه محتوای تکراری

کمی فکر کنید متوجه میشوید که هیچ دلیلی وجود ندارد که گوگل با نشر محتوای تکراری  در فضای وب مشکلی نداشته باشد و به جای نمایش مطالب معتبر و تازه، محتوای کپی شده را در نتایج بالای SERP نمایش دهد.

حتما محتوای وبسایت خود را تولید کنید و هرگز از سایت های دیگر کپی نکنید شما می توانید با مراجعه به وبسایت CopyScape از کپی بودن محتوای خود مطلع شوید.

وجود محتوای تکراری یا همان Duplicate content در مقالات شما نیز چه کم چه زیاد، توسط موتورهای جستجو تشخیص داده می شوند و راه سخت رسیدن به نتایج بالای SERP را ناهموارتر می کنند و جریمه سایت برای محتوای تکراری نیز سنگین است.

 

پیمایش به بالا