بازار کار سئو در ایران

بازار کار سئو در ایران
بازار کار سئو در ایران

بازار کار سئو در ایران

بازار کار سئو در ایران

فضای دیجیتال مارکتینگ در ایران همچنان جوان و نوپا است. بنابراین فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در این فضا وجود دارد که بازار کار سئو را هم شامل می‌شود.

رقابت در فضای کسب‌وکار آنلاین داغ است و همین تقاضای زیادی را از سوی شرکت‌ها برای استخدام سئوکاران ایجاد کرده است.

اگر رزومه قوی در این شغل نداشته باشید، شانس اینکه بتوانید در یکی از موقعیت‌های شغلی موجود موفق شوید، بسیار کم است.

پس تکلیف آن کسانی که به تازگی وارد این فضای کار شده‌اند چه می‌شود؟ کارآموزی، می‌تواند بهترین مسیری باشد که این افراد را آماده ورود به بازار کار سئو کرده و رزومه‌ای را برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

امنیت شغلی کارشناسان و مدیران سئو

اما سوال مشترک بسیاری از علاقه‌مندان به شغل سئو کار، این است که آیا می‌توان روی امنیت شغلی آن حساب کرد یا مثل بسیاری از فعالیت‌ها، یک موج گذرا است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که موتورهای جستجوگر تا سال‌های سال بهترین مسیر برای رفع نیازهای هر مخاطبی هستند. بنابراین امنیت شغلی سئو موضوعی نیست که بخواهد باعث نگرانی شما شود.

امروزه با توجه به گرایش هر چه بیشتر کسب‌وکارها به فضای دیجیتال مارکتینگ (به خصوص پس از شیوع کروناویروس) بازار کار سئو داغ‌تر از هر زمان دیگری شده و درآمد سئوکارها نیز بهتر از گذشته شده است.

سئو آینده شغلی درخشانی دارد و فضای رشد زیادی را در پیش روی شما می‌گذارد که می‌توانید با همکاری دیگر اعضای سازمان و استفاده از دوره‌های مختلف آموزشی، خود را به کارشناس زبده‌ای تبدیل کنید که هر شرکتی آرزوی داشتن او را دارد.

شاخه‌های مختلف شغل سئو کار

فرقی نمی‌کند سایت متعلق به چه کسب‌وکاری است. چه آن یک وبلاگ خبری یا یک فروشگاه اینترنتی باشد، ترافیک ورودی مهم‌ترین نیاز سایت است. شغل سئو شاخه‌های مختلفی دارد که شما می‌توانید به آن حوزه ورود کنید.

۱. تولیدکننده محتوای سئو شده

در بازاریابی دیجیتال «محتوا پادشاه است». بنابراین یک تولیدکننده محتوا باید تسلط کاملی روی اصول سئو داشته باشد و سئو محتوا را سرلوحه کارش قرار دهد. این فرد باید متن را به گونه‌ای جلو ببرد که در راستای استراتژی محتوای تعیین شده برای سایت است و از کلمات کلیدی مهم برای سایت در محتوای خود استفاده کند.

۲. استراتژیست بازاریابی موتورهای جستجو

متخصصان استراتژی بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM، استراتژی‌های مختلفی را با استفاده از روش‌های پولی مثل بهینه‌سازی تبلیغات و تعیین بودجه برای انجام تبلیغات مختلف گوگل ادز تعیین می‌کنند.

بازاریابی جستجوی پولی و پرداخت به ازای کلیک، از حیطه‌های فعالیت این فرد است.

۳. تحلیلگر سئو

یک تحلیلگر سئو (SEO Analyst) مسئول مستقیم حفظ سلامت سایت است. او باید به بهینه‌سازی سایت از نظر داخلی و خارجی کمک کند، در مورد کلمات کلیدی سایت تحقیق کرده و ارتباطات سایت را زیر نظر بگیرد.

تجزیه و تحلیل داده‌های سایت و ترسیم چشم‌انداز موفقیت آن، از دیگر وظایفی تحلیلگر سئو است.

۴. مدیر سئو

مدیر سئو، مهم‌ترین مسئولیت را در حوزه سئو برعهده دارد و به تبع آن بیشترین درآمد را هم خواهد داشت. یک مدیر وظیفه دارد روی فرآیند دیگر اعضای تیم سئو نظارت کند، در صورت لزوم به آن‌ها آموزش‌های لازم را بدهد، استراتژی‌های محتوا را بررسی کند و تصمیم آخر را در موضوعات مهم بگیرد. همچنین مدیر سئو باید با دیگر بخش‌های یک سازمان مثل تیم تولید محتوا و تیم تبلیغات نیز ارتباط برقرار کند.

۵. لینک ساز

بک لینک‌سازی یکی از مهم‌ترین مراحل سئو سایت است. یک متخصص لینک ساز با تمرکز روی بک لینک‌سازی سایت، باعث افزایش ترافیک و هدایت آن‌ها به یک صفحه خاص از سایت می‌شود. وظیفه او ایجاد ارتباط با شبکه‌ای از سایت‌ها و وبلاگ‌های معتبر و حرفه‌ای است که لینک سازی در کنار آن‌ها می‌تواند باعث افزایش رتبه سایت در گوگل شود.

پیمایش به بالا