images 52

سئو درون صفحه به هر کاری که شما درون وبسایت خود با کنترل کامل برای ارتقای رتبه آن انجام میدهید گفته می شود مانند عناوین صفحات،پیونددهی داخلی،تگ های متا،توضیحات متا و…

 انواع سئو درون صفحه:

1-عنوان صفحه عنوان صفحه مهمترین فاکتور سئو برای وبسایت است.هر کدام از صفحات و پست ها باید عنوان منحصر به فرد خود را داشته باشد،که حتما باید کلمات کلیدی آن صفحه در عناوین گنجانده شود. برای مثال فرض کنید شما میخواهید دستور پخت یک کیک شکلاتی را بعنوان پست قرار دهید،برای اینکه کلمه کلیدی را در عنوان صفحه خود قرار دهید میتوانید برای مثال از عنوان”دستور پخت کیک شکلاتی جدید” یا “دستور پخت آسان کیک شکلاتی” یا “چگونه یک کیک شکلاتی خوشمزه درست کنیم” استفاده کنید.همانطور که مشاهده میشود کلمات کلیدی دستور پخت،کیک،شکلاتی در تمامی عناوین هستند. به خاطر وجود این کلمات کلیدی شانس قرار گیری وبسایت شما در معرض دید موتورهای جستجو زمانی که کاربری جمله دستور پخت کیک شکلاتی را جستجو میکند،افزایش می یابد.

2-توضیحات متا توضیحات متا همان نوشته ای است که برای توضیح بیشتر در نتایج موتورها در زیر عناوین نوشته میشود،که اکثر مردم به اهمیت آن برای سئو پی نبرده اند و برخی هم حتی از نوشتن آن صرف نظر میکنند. این توضیحات میزان ارتباط محتوا،کلمات کلیدی و کلمات جستجو شده کاربر در موتورجستجو را نشان میدهد.زمانی که کاربر نتایج جستجوی را در صفحه نمایش مشاهده میکند،این توضیحات میتواند او را جذب وبسایت شما کند و او متوجه میشود که کدام لینک را انتخاب کند تا بیشترین ارتباط را با خواسته او داشته باشد. همان کیک شکلاتی را که با کلمات کلیدی “دستور پخت کیک شکلاتی” مثال زدیم را توضیح میدهیم.”دستور پخت آسان ومرحله به مرحله کیک شکلاتی بسیار خوشمزه که با ارزانترین قیمت و سریع ترین زمان تهیه میشود.” توضیح متای بالا یک توضیح خوب برای موضوع بالاست.باید توجه داشت که توضیح نباید خیلی بلند باشد و حتما باید کلمات کلیدی را در بربگیرد.

3-تگ های متا برای هر صفحه از وبسایت میتوان چندین کلمات کلیدی را در قالب تگهای متا قرار داد.تگهای متا، همان کلمات کلیدی هستند که مضمون و نوع محتوای موجود در صفحه را توصیف میکنند.بهتر است کلماتی که بسیار مرتبط با مطلب هستند که بیشتر هم مورد جستجو قرار میگیرند از قبل طبق تحقیق انتخاب شوند.

4-ساختار URL URL مناسب هم یکی دیگر از بخشهایی است که متخصصین سئو اهمیت زیادی به آن میدهند.اگرURLهم تناسب و ارتباط خوبی با محتوا داشته باشد،آن مطلب توسط خزنده های موتورهای جستجو راحت تر پیدا میشود.تجربه ثابت کرده است که URL کوتاهتر کارایی بهتر برای موتورهای جستجو دارد،هرچند این تنها عامل برای مناسب بودن این بخش برای موتورها نیست اما بسیار مهم است که آنرا تا حد امکان کوتاه نگه داریم. URLهمان نوشته ای است که در قسمت بالای مرورگر نمایش داده میشود که قسمت اول آن نام دامنه و وبسایت و در ادامه کلمات کلیدی در آن می آید.

5-تگ های متن(H1,H2,H3,… ) زمانی که مقاله نوشته میشود،محتوای نوشته باید به قسمتهای مختلف تقسیم شود و پاراگراف بندی رعایت شود تا مطالعه آن برای خوانندگان به سهولت انجام شود.هر کدام از این تگها برای قسمت های مختلف سایت نظیر سرتیتر،تیتر،لید و… کاربرد دارد. به صورت عمومی تگهای H1 برای عنوان اصلی صفحه رزرو هستند.موتورهای جستجو ازاین تگها برای تشخیص اهمیت محتوای متن شما استفاده میکنند،که به ترتیب شماره از اولویت اهمیت برخوردارند.برای همین است که عناوین اصلی از اهمیت زیادی برخوردارند.حتما سعی کنید درعناوین و تیترهای مطالب خود  براساس اولویتی که دارند از تگ های H1,H2,H3 استفاده کنید.به وسیله این تگ ها خزنده های موتور جستجو میتوانند میزان اهمیت هر قسمت از سایت بخصوص تیترها را بفهمند و عملیات تشخیص ارتباط متون با خواسته کاربران بهبود میابد.

6-تراکم کلمات کلیدی استفاده از کلمات کلیدی در طول محتوای وبسایت بسیار بسیار مهم است چرا که به موتورهای جستجو کمک میکند که موضوع نوشته راجع به چه موضوعی است.البته از تکرار غیر طبیعی و بیش از حد کلمات کلیدی باید پرهیز کرد چرا که روبات های موتورهای جستجو این دست از صفحات را هرزنامه تشخیص داده و امکان اینکه رتبه  وبسایت کاهش داشته باشد ویا حتی از حضور آن در موتور جستجو جلوگیری شود بسیار بالاست. برای اینکه از این اتفاق جلوگیری شود بهتر است تراکم کلمات کلیدی نسبت به متن 2 تا 5 درصد باشد.

7-بهینه سازی عکس استفاده از عکس جذابیت خاصی به صفحات شما میدهد و میتواند متون را از  حالت کسالت بار خود در بیاورد و بازدیدکننده حس بهتری داشته باشد.شما میتوانید از عکسها برای بهبود سئوی وبسایت خود استفاده کنید. تمامی عکسها در وبسایت مانند متن،عنوان دارند که اهمیت آن دقیقا مانند اهمیت عنوان متن برای موتورهای جستجوست.کلمات کلیدی مرتبط در عکسها به بازدیدکنندگان اینترنت کمک میکند تا عکسهای شمارا در Google Images راحت تر پیدا کنند.همچنین میتوان برای عکسها توضیحات نوشت تا در موتورهای جستجو از سئوی بهتری برخوردار بوده و بیشتر در معرض دید موتورها قرار بگیرند.

8-پیونددهی داخلی اغلب مردم گمان میکنند که فقط پیوند دهی به وبسایتهای خارجی مهم است و لینکهایی که به صفحات دیگر در داخل وبسایت وجود دارد چندان در بحث بهینه سازی مهم نیست؛این تصور کاملا غلط است. این کار2 مزیت مهم دارد:اول اینکه بازدیدکننده وبسایت میتواند به راحتی به صفحات مختلف که احتمال به موضوع جستجو شده آنان مرتبط است بروند،و برای پیدا کردن آن مطلب دچار صرف زمان بیشتر نشوند.دوم اینکه خزنده های موتورهای جستجو سریعتر و راحت میتوانند به صفحات مختلف وبسایت دسترسی داشته یاشند و این یک امتیاز مثبت برای وبسایت محسوب میشود.

download 43

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!