افزایش ورودی گوگل

افزایش ورودی گوگل به چه معناست؟

مغازه‌داران ویترین خود را زیبا می‌چینند و مبالغ هنگفتی برای دکوراسیون هزینه می‌کنند تا مردمی که در حال عبور از جلوی ویترین هستند، اندکی درنگ کنند و جلوی مغازه‌شان شلوغ شود. شلوغ بودن ورودی مغازه به معنی رونق داشتن کسب و کار است و خودش تبلیغی برای مغازه محسوب می شود.

کسب و کارهای اینترنتی هم از این قاعده مستثنا نیستند؛ دوست دارند همیشه افزایش ورودی گوگل داشته باشند و کاربران برای وارد شدن به سایتشان صف بکشند.
این مثال، به خوبی نشان دهنده تاثیر «افزایش ورودی گوگل » است که در اصطلاح «ترافیک» نیز نامیده می شود. امروزه مشتری ها در صفحات جستجوی گوگل به دنبال مغازه ها می‌گردند و صاحبان سایت‌ها و کسب و کارها برای بالا بردن ورودی گوگل، با همدیگر رقابت می‌کنند تا قاپ کاربران را بربایند. در این مقاله با روش های مختلف افزایش ورودی گوگل آشنا می‌شویم.

افزایش ورودی گوگل

چرا افزایش ورودی گوگل اهمیت دارد؟

حدود ۸۵ درصد جستجوهای اینترنتی از طریق موتور جستجوگر گوگل انجام می‌شود و اغلب کاربران اینترنتی، گوگل را مرجع اینترنتی پاسخ به سوالات خود می‌دانند؛ به همین خاطر، اهمیت افزایش ورودی از طریق گوگل معنادار است.

گوگل برای پیشنهاد دادن سایت های مختلف به کاربران، سیستم امتیازدهی ویژه ای دارد. معیارهای گوگل برای رتبه بندی سایت ها متفاوت است و حدود ده ها ربات به صورت روزانه در میان صفحات اینترنتی می‌گردند تا اطلاعات را ایندکس کنند.

ربات های گوگل به موضوعات مختلفی می‌پردازند؛ مانند کنترل کیفیت مطالب تولیدشده به صورتی که مطالب کپی نباشند، مطالب مرتبط با موضوع باشند و در مدت زمان های مشخص، آپدیت شوند.

همچنین کیفیت طراحی سایت و اجرای صحیح کدها از دیگر فاکتورهای مد نظر گوگل برای امتیازدهی است. در صورتی که هر کدام از این موارد از استانداردهای گوگل پایین تر باشد، گوگل سایت شما را معتبر تلقی نکرده و در نتایج جستجو ظاهر نمی‌کند.
علت حساسیت زیاد گوگل، میزان اهمیت کاربر است. گوگل دوست ندارد وقت کاربر در میان جستجوهای اینترنتی هدر برود و دوست دارد بهترین پاسخ را به کاربر بدهد. به همین خاطر، میزان «ورودی» سایت ها را معیاری برای معتبر بودن سایت در نظر می‌گیرد.

زمانی که کاربران با سرچ کردن کلمات کلیدی مشخصی وارد یک سایت می شوند و محتوای موردنیاز خود را از ان سایت دریافت می‌کنند، از نظر گوگل «ورودی» اتفاق افتاده است.

افزایش ورودی گوگل به معنای آن است که گوگل آن سایت را معتبر ارزیابی می‌کند و لینک سایت را به باقی کاربرها نیز نشان می‌دهد؛ بدین ترتیب بالا رفتن ورودی گوگل اتفاق می‌افتد.
افزایش ورودی گوگل بر رتبه سایت شما در سایت الکسا نیز تاثیر می‌گذارد. الکسا قدیمی ترین و معروف ترین سایت رده بندی سایت های جهان و بررسی آمار بازدید سایت شناخته می شود. داشتن رتبه خوب در گوگل و رسیدن به صفحه اول گوگل ، در رتبه الکسای شما نیز موثر خواهد بود.

افزایش ورودی گوگل

تاثیر سئو در افزایش ورودی گوگل چیست؟

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، تمام فعالیت هایی را در بر می‌گیرد که موجب بالا رفتن رتبه سایت شما در موتور جستجوی گوگل می‌شود. سئو به سایت شما کمک می‌کند تا به صدر نتایج جستجو برسید که در این صورت، به هدف خود یعنی افزایش ورودی به سایت تان دست یافته‌اید.
1.    برای آنکه سایت شما در صدر نتایج جستجو گوگل قرار بگیرد، باید تولید محتوا را به صورت جدی آغاز کنید. تولید محتوا باید به صورت اختصاصی برای کسب و کار شما انجام شود و از مطالب کپی استفاده نکنید.

برای آنکه بتوانید از طریق محتوا بر روی سئو سایت تاثیر بگذارید، باید کلمات کلیدی مرتبط را استخراج کنید و سپس آن‌ها را به گونه‌ای در متن استفاده کنید که توسط موتورهای جستجو تشخیص داده شوند و شما را در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار دهند.

تولید محتوا سئوشده بی‌تردید موجب افزایش ورودی گوگل سایت شما می‌شود اما از خاطر مبرید که محتوا تنها شامل متن نیست و تصاویر، ویدیوها، اینفوگرافی‌ها و پادکست‌ها را نیز در برمی‌گیرد.

2.    برای تولید ویدیو، تصویر و اینفوگرافی می‌توانید از موضوعات جذاب و داغ روز استفاده کنید و ویروسی شوید. اهمیت وایرال شدن محتوای تولید شده شما آن است که با افزایش تعداد کلیک بر روی آدرس سایت شما، موجب افزایش ورودی سایت تان می شود و به بهبود رتبه سایت شما کمک می‌کند.
3.    تبادل لینک در سئو موضوع مهمی است که می‌تواند ترافیک سایت شما را زیاد کند. با انتشار مطالب خود در سایت های مرتبط و دریافت لینک، خوانندگان سایت های پربازدید را به سایت خود دعوت می‌کنید؛ این کار موجب افزایش ورودی به سایت شما خواهد شد.

در صورتی که سایت شما محتوای جذاب برای کاربران داشته باشد، شما می‌توانید رتبه بازدید سایت خود را هم افزایش دهید.
4.    ایجاد وبلاگ و انتشار مطالب آموزشی، سرگرمی متناسب با مخاطب، بهترین راه افزایش ورودی است. عناوین جذاب متن های اموزشی و سرگرمی، کاربرانی را که در حال جستجوی مطلب هستند، قانع می‌کند تا وارد سایت شما شوند و ترافیک سایت شما را افزایش دهند.

در صورتی که امکان به اشتراک گذاشتن مطلب را برای کاربران فراهم کرده باشید، مطالب مفید به  اشتراک گذاشته می‌شود و باز هم به افزایش ورودی به سایت شما منتهی می‌شود.

صاحب هر کسب و کاری که هستید، در ایجاد وبلاگ درنگ نکنید و مطمئن باشید وقتی مطالب ارزشمند را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهید، حس اعتماد را در آن‌ها برمی‌انگیزید و نه تنها میزان ورودی به سایت خود، بلکه میزان فروش خود را نیز افزایش می‌دهید.
5.    انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های پربازدید خبری مانند سایت های ایسنا و ایرنا می‌تواند ضمن معرفی کسب و کار شما، مخاطب را به ورود به سایت شما ترغیب کند. رپورتاژ آگهی (رپورتاژ آگهی چیست؟) گزارشی است که هوشمندانه نوشته می‌شود و نوعی تبلیغ غیرمستقیم است.

رپورتاژ آگهی یکی از عواملی است که موجب افزایش ورودی سایت به سایت شما می‌شود.

افزایش ورودی گوگل

 

 

6.    بازاریابی محتوا یکی از روش‌هایی است که بر روی سئو سایت شما تاثیر می گذارد. در این روش، شما پس از بررسی استراتژی محتوا، بر اساس استانداردهایی که برای محصول خود در نظر گرفته‌اید، تولید محتوا سئو شده انجام می‌دهید و در شبکه های اجتماعی و سایت های پربازدید منتشر می‌کنید. بدین ترتیب، نرخ کلیک سایت شما بالا می‌رود.

محتوای خوب و بازاریابی هوشمندانه مانند قلابی عمل می‌کند که مخاطب را به دام می‌اندازد تا وارد سایت شما گردد و باعث افزایش ورودی تان شود.
7.    شبکه های اجتماعی از سریع ترین رسانه های عصر حاضر هستند که در کسری از ثانیه قابلیت آن را دارند تا محتوای شما را وایرال کنند و به تمام نقاط جهان برسانند. انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام، توییتر، تلگرام، لینکدین، اپارات، یوتیوب و… ورودی های سایت تان را بالا می برد. هر نوع کسب و کاری با شبکه های اجتماعی خاصی متناسب است.

مثلا کسب و کارهای جدی‌تر بهتر است روی لینکدین سرمایه‌گذاری کنند؛ اما کسب و کارهای معمولی که مخاطبانشان گستره وسیعی از مردم را تشکیل می‌دهند، می‌توانند بر روی تلگرام و اینستاگرام و توییتر سرمایه گذاری کنند.

دلایل رایج کاهش ورودی گوگل چیست؟

1.    سقوط رتبه سایت :

یکی از علل رایج کاهش ورودی سایت، سقوط رتبه های شماست که می‌تواند به دلایل مختلف رخ داده باشد. در چنین مواقعی، می‌توانید از سرویس آپ تایم استفاده کنید تا متوجه شوید منشا مشکل از کجاست.

2.    ایراد در اجرا کد سایت :

ممکن است سایت شما دچار مشکل فنی شده باشد. بهتر است با ابزار گوگل وبمستر، سایت خود را آنالیز کنید؛ شاید مانع افزایش ورودی گوگل، مشخص شود.

3.    تغییر رفتار جستجوی کاربران :

بعضی محتواها به صورت دوره‌ای روی بورس هستند و مانند موجی می‌آیند و می‌روند. بهتر است همواره کلمات کلیدی را جستجو کنید و هر از چند گاهی، از کلمات کلیدی جدید استفاده کنید.

4.    رسپانسیو نبودن طراحی سایت :

یکی از مشکلات رایج، طراحی سایت است. امروزه اغلب جستجوها توسط کاربران از طریق گوشی های همراه انجام می‌شود؛ بنابراین بهتر است طراحی سایت شما به شیوه رسپانسیو باشد و نسخه های مطابق با دستگاه های مختلف داشته باشید تا صفحه سایت شما از دستگاه های مختلف قابل دسترسی باشد.

5.    پایین بودن سرعت لود صفحات :

یکی از دلایلی که مانع از افزایش ورودی به سایت شما می‌شود، سرعت پایین لود صفحات است که موجب بالا رفتن نرخ پرش کاربران نیز می‌شود. ممکن است حجم عکس های سایت شما زیاد باشد که با استانداردکردن سایز عکس‌ها و حجم آن‌ها، این مشکل برطرف می‌شود.

6.    عدم استفاده از عناوین جذاب و مرتبط :

هنگاهی که کاربران موضوعی را در نوار جستجوی گوگل سرچ می‌کنند، با گزینه های متعددی رو‌به‌رو می‌شوند. عنوانی که می‌تواند کاربران را جذب کند، نباید کلیشه ای باشد و بهتر است کمی خلاقانه باشد.

عنوان‌ها قلاب هایی هستند که کاربران را به سایت می‌کشانند و باعث افزایش ورودی سایت می‌شوند. این موضوع در تولید محتوا اهمیت زیادی دارد. رقابت در تولید محتوا زیاد است و محتوا همچون ماهی ای است که باید به صورت تازه از آب گرفته شود!

7.    عدم آمادگی سرور :

ممکن است سرورها دچار اضافه بار شوند و قادر به حفظ تقاضای مردم از بازدید سایت نباشند. بهتر است این مورد را بررسی کنید.

8.    توضیحات نامناسب متا :

در صفحه نتایج جستجوی گوگل، سایت ها به همراه توضیحاتشان نمایش داده می‌شوند. به اطلاعاتی که در این صفحه نمایش داده می‌شود، توضیحات متا می‌گویند. متا دیسکریپشن حاوی کلمات کلیدی است و تعداد کاراکترهای محدودی دارد. در صورتی که توضیحات متا مرتبط با محتوای صفحه نباشد، منجر به افزایش ورودی سایت شما نخواهد شد. یکی از کارهای بسیار مهم و موثر، بازنویسی توضیحات متا بر اساس سئو و کلمات کلیدی مربوط به هر صفحه است.

9.    تغییر الگوریتم های رتبه بندی گوگل :

گوگل در طول سال چندین ربات مختلف تولید می‌کند و الگوریتم های امتیازدهی خود را تغییر می‌دهد و ممکن است جایگاه سایت شما هر بار تغییر کند. بنابراین لازم است اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید و درباره سیستم امتیاز دهی گوگل به طور مرتب تحقیق کنید.

10.    جریمه شدن توسط گوگل :

اگر در سئو سایت به سراغ روش های نامعتبر و به اصطلاح کلاه سیاه رفته باشید، توسط گوگل جریمه می‌شوید و نمی‌توانید موفق به افزایش ورودی سایت تان شوید. بنابراین هنگام بررسی علل کاهش ورودی گوگل، به این موارد توجه کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!