افزایش سئو سایت

افزایش سئو سایت


افزایش سئو سایت

شما یک وب سایت عالی ایجاد کرده اید؟ تبریک می گویم! آنچه اکنون نیاز دارید این است که مردم را به سمت این سایت بکشانید! برای اینکه وب سایت شما در بالاترین نقطه جستجوهای گوگل و بینگ و … باشد باید کمی درباره جهان بزرگ سئو یا بهینه سازی موتور جستجو بدانید.

امروزه سایت های زیادی در وب وجود دارند و هیچ تضمینی نیست که سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد.اما شما می توانید با راهکارهایی شانس خود را برای دیده شدن افزایش دهید. فقط یک ساعت یا کمتر وقت بگذارید و سئو سایت خود را به بهترین نحو افزایش دهید. ما در اینجا به شما کمک می کنیم تا با ساده ترین نکات بهترین عملکرد را داشته باشید.

افزایش سئو سایت
افزایش سئو سایت

۱) آدرس (URL) مناسب را انتخاب کنید

قبل از اینکه اثری از وب سایت شما در اینترنت به وجود بیاید شما باید نامی را برای وب سایت خود انتخاب کنید که اصطلاحا به آن دامنه می گویند. این آدرس، در واقع همان چیزی است که بازدید کنندگان برای رسیدن به سایت شما در مرورگرشان تایپ می کنند.

آدرس سایت همانند تابلوهای غول آسای فروشگاه های بزرگ است. آدرس سایت یکی از اولین چیزهایی است که بازدیدکننده در سایت شما می بیند. به همین دلیل گوگل هم وقتی برای اولین بار سایت شما را میبیند به آدرس آن نگاه می کند و درک میکند که چگونه این سایت را دسته بندی کند و چه رتبه ای به آن اختصاص دهد.

همچنین لازم است مطمئن شوید URL های شما تمیز و زیبا هستند.این بدان معنی است که آدرس شما نباید شامل کاراکترهای خاص باشد.

دامنه ایده آل شامل نام کسب و کار شما و شاید یک یا دو کلمه کلیدی مربوط به کسب و کار شما است.به عنوان مثال، اگر شما یک پیمانکار هستید، ممکن است بخواهید یک نام دامنه مانند www.yournameconstruction.com را خریداری کنید.

۲) برای هر صفحه عنوان و توضیحات مناسب انتخاب کنید

آیا می دانستید که می توانید یک عنوان و توضیحات منحصر به فرد برای هر صفحه در وب سایت خود بنویسید؟ این متون مختصری است که با دقت و واضح توصیف آنچه کسب و کار شما را انجام می دهد، در بهترین حالت با چند کلمه کلیدی و عباراتی مخلوط شده است.

آیا تا به حال بیش از یک تب در مرورگر خود باز کرده اید؟ عبارت کوتاه که مطابق با ماوس ظاهر می شود، عنوان صفحه است. در حالی که توصیف قابل مشاهده نیست، همچنین برای موتورهای جستجو بسیار مهم است! در واقع، عنوان و شرح یکی از اولین مواردی است که Google برای تعیین رتبه سایت شما استفاده می کند.

به علاوه هنگامی که سایت شما در صفحه نتایج جستجو نشان داده می شود، خوانندگان وب عنوان و توضیحات شما را می خوانند تا بدانند که سایت شما چه چیزی است و تصمیم می گیرند که آن را بررسی کنید یا نه.

افزایش سئو سایت
افزایش سئو سایت

۳) استفاده از متن لنگر (anchor text)

همانطور که متن خود را برای وب سایت خود نوشتید، در نظر بگیرید که در آن شما می توانید از متن لنگر در سایت خود استفاده کنید. لنگر چیست؟ نه، هیچ ارتباطی با قایقرانی ندارد. متن لنگر به سادگی متن است که بازدیدکنندگان می توانند روی آن کلیک کنند تا به طور مستقیم به یک صفحه وب دیگر، یا در سایت شما و یا در هر جای اینترنت، گرفته شوند.

متن لنگر موثر باید برای کمک به کاربران در جستجوی وب سایت شما و پیدا کردن آنچه که دنبال آن هستید استفاده شود. این همچنین باید کلمات کلیدی و عبارات مربوط به آنچه شما انجام می دهید باشد. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه کفش دارید، مثلا کلمه “Check out our selection of shoes for kids”، در صفحه اصلی شما می توانید از طریق متن لنگر به فروشگاه آنلاین خود که با آن پر شده باشد – که شما آن را حدس زده اید – کفش های کودکان را می توانید پیوند دهید.

متن لنگر یک راه عالی برای افزایش سئو سایت است، اما به خاطر داشته باشید که ارتباطات بیش از حد یا لنگرهایی که واقعا نمیتوانند به خوانندگان شما کمک کنند پرچم قرمز Google را بالا می برد.

۴) اضافه کردن متن ALT به تمام تصاویر خود

موتورهای جستجو در خواندن متن در وب سایت شما بسیار عالی هستند، اما نمی توانند تصاویر را ببینند. برای درک آنچه در یک عکس یا گرافیک نمایش داده می شود، موتورهای جستجو به دنبال عبارت “alt text”، یک توضیح مختصر نوشته شده (فقط چند کلمه) در مورد هر یک از عکس ها در یک وب سایت هستند.

هنگام نوشتن متن alt، مطمئن شوید که دقیقا توصیف آنچه در تصویر نشان داده شده است، اما همچنین سعی کنید نام کسب و کار خود و یا چند کلمه کلیدی مرتبط با آنچه شما انجام می دهید را نیز قرار دهید.

نکته مهم: شما نیازی به نوشتن متن alt برای تصاویری که صرفا کاربردی و یا مرتبط با طراحی هستند، مانند یک تصویر پس زمینه که فقط شکل است،ندارید. اگر تصویر هیچ ارتباطی با موضوع سایت شما ندارد، شما می توانید متن alt را قرار ندهید.

۵) ساختار سایت خود را با هدرهای مناسب ایجاد کنید

هر صفحه در وب سایت شما باید یک عنوان، زیرعنوان و غیره داشته باشد. هنگامی که موتورهای جستجو وب سایت شما را اسکن می کنند، اگر برای آنها سلسله مراتب متن را توضیح دهید، محتوای شما را بهتر درک می کنند. بخش مهم مربوطه عنوان صفحه شما است و شما باید آن را H1 (در ویرایشگر متن) تعریف کنید.

H1 باید محتوای صفحه توصیفی باشد و نباید بیش از یک H1 در هر صفحه داشته باشید. دقت انتخاب کنید و فراموش نکنید که کلمات کلیدی خود را وارد کنید. بعد از H1 شما میتوانید از H2، H3 و غیره استفاده کنید. هر چه ساختار متن شما واضح تر باشد، موتورهای جستجو ساده تر محتوای سایت شما را هضم خواهند کرد.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با سئوکار سیروتا در ارتباط باشید.

افزایش سئو سایت
افزایش سئو سایت

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!