اصول و قواعد سئو
اصول و قواعد سئو
اعتبار برند: تعامل کاربری با برند شما به چه میزان است؟ این به معنی این است که اگر افراد در فضای وب در مورد برند شما بیشتر حرف بزنند یعنی کسب و کار شما ارتباط خوبی با مشتریان برقرار کرده است.
تولید پادکست: در سالهای اخیر استفاده از محتوای صوتی و ویدیوئی کاربرد بیشتری داشته است. میتوان گفت دوران حاکمیت محتوای متنی رو به اتمام است. پس پا به پای نیاز کاربران به پیش بروید و مدیای صوتی و ویدیوئی تولید نمایید.
سیگنالهای شبکه اجتماعی: یکی دیگر از نکات کلیدی سئو، سیگنالهای شبکه اجتماعی است. سیگنالهای حضور در شبکه های اجتماعی جز فاکتورهایی است که در سالهای آینده برای گوگل اهمیت پیدا میکنند.
تجربه کاربری: گوگل از زمانی که به وجود آمده است در پی ایجاد فضای بهتر و راحت تری برای استفاده کاربران بوده به همین جهت همواره الگوریتمهایی را منتشر میکند که زمینه این کار ایجاد شود. اخیرا بهبود تجربه جستجو، به هدف نهایی گوگل تبدیل شده است و کاربران باید پا به پای گوگل خود را با تغییرات وفق دهند.
هدف جستجو کاربر: هسته اصلی تجربه کاربری برای گوگل، هدف کاربر از جستجو است و این یعنی کاربر چرا سرچ میکند و میخواهد به چه محتوایی برسد؟ وظیفه گوگل این است که مطمئن شود نتیجه ای که نمایش داده شده با هدف کاربر مطابقت داشته باشد. در واقع مقالهای که سئو شده به دلیل ضعیف بودن در شناخت هدف کاربر به دست مخاطب نمیرسد.
سئو یک راه حل کوتاه نیست!
سئو به هیچ عنوان یک راه حل سریع و یک شبه نیست بلکه یک فرآیند زمان بر است. گوگل این فرضیه را در نظر میگیرد که نباید سایتی که برای مدتها دارای رتبه خوبی برای یک عبارت بوده و مخاطبان نیز از آن راضی هستند، نباید به یک سایت فاقد اصول سئو بدهد.
از طرف دیگر اگر قصد دارید که کسب و کار اینترنتی خود را در کوتاه مدت با سئو اعتبار ببخشید قطعا شکست میخورید، زیرا نتایج سئو در کوتاه مدت ظاهر نمیشوند. بدون شک ماهها طول میکشد تا بتوانید روی عبارات هدف خود در گوگل رتبه بگیرید و سپس از آن به درآمد برسید.
ترافیک ارگانیک در سئو چیست؟
یکی از اصطلاحاتی که کاربرد زیادی دارد “ترافیک ارگانیک” است. تصور کنید که یک کاربر عبارتی را در موتور جست و جوی گوگل وارد میکند و گوگل سایتهای مختلفی را نشان میدهد. به کاربرانی که از طریق جست و جو در گوگل وارد سایت شما میشوند، ترافیک ارگانیک میگویند. به این معنی که شما برای وارد شدن آن کاربر به سایت هزینهای پرداخت نکردید و صفحه شما به دلیل کاربرد درست استراتژیهای سئو در نتایج گوگل نشان داده شده و کاربر را جذب کردهاست. البته باید صفحاتی که علامت Ad دارند را از این مقوله جدا کنیم. این نتایج در اثر تبلیغات گوگل ظاهر شدند و برای نشان داده شدن آن هزینه پرداخت شدهاست.
معرفی ابزارهای سئو
از جمله مهمترین ابزارهای سئو میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
ابزار | کاربرد | نسخه آزمایشی رایگان |
Ahrefs | بهترین ابزار برای ردیابی کلمات کلیدی است. این ابزار کمک میکند در مورد بک لینک رقبا اطلاعات بیشتری کسب کنید. | دارد |
SEMRush | تجزیه و تحلیل دقیق کلمه کلیدی، اطلاعات استراتژی رقبا، توصیههای کاربردی برای استراتژیهای SEO | دارد |
Moz Pro | بررسی کامل وب سایت، دریافت اطلاعات کامل در مورد سئو، پیگیری جایگاه سایت | دارد |
KWFinder | به طور تخصصی در مورد کلمه کلیدی است. کلمات کلیدی دم بلند را پیگیری میکند و اطلاعات کاملی در مورد آنها و سئوی محلی که دارند در اختیار قرار میدهد | دارد |
Ubersuggest | ابزار کامل و دقیق در زمینه جست و جوی کلمه کلیدی ارائه میدهد، بررسی کلی سایت، آنالیز ترافیک سایت | دارد |
Woorank | تامین چک لیست بازاریابی ، آنالیز رسانههای اجتماعی و موبایل و آنالیز کامل روند بهینه سازی سایت | دارد |
Majestic | بررسی بک لینک در تعداد بالا و به صورت عمده، کمک به پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی | ندارد |
SpyFu | فراهم کردن آنالیز کلمات کلیدی رقبا، تبلیغات پولی کلیکی | ندارد |
BuzzStream | کمک به پیدا کردن سرنخ یا لید، پیدا کردن اطلاعات مخاطب، کمک میکند متوجه شوید اینفلوئنسری که انتخاب کردید مناسب کمپین مدنظر هست یا نه | دارد |
ScreamingFrog | بررسی فوق سریع وب سایت، اطلاع رسانی در مورد محتوای کپی شده و مشکلات سئو وب سایت، شناسایی مناطقی که قابلیت رشد و پیشرفت دارند | دارد |
AnswerThePublic | قابلیت پنهان کردن نتایجی که دوست ندارید نشان داده شوند، نظارت بر کلمات کلیدی که ترند میشوند | دارد |
GrowthBar | تبلیغات در فیس بوک، نوشتن هوش مصنوعی، تامین ایده برای پستهای وبلاگ هوش مصنوعی | دارد |
سئو وب سایت چه مولفه هایی دارد؟
اطلاع از اینکه چگونه میتوانید جایگاه سایت و برند خود را در جست و جوی گوگل بالا ببرید، یکی از اصلیترین مهارتهایی است که به عنوان یک فرد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ میتوانید داشته باشید. همچنین، دانستن روشهای تکامل سئو شما را در صدر قرار میدهد. سئو به سه مولفه اصلی تقسیم میشود که عبارتند از:
- بهینه سازی فنی
بهینه سازی فنی به منظور بهبود رابط کاربری سایت انجام میشود و ارتباطی با محتوای داخل سایت ندارد. این بهینه سازی بیشتر شامل افزایش سرعت بارگذاری سایت، تسهیل دسترسیهای کاربران و ساده سازی فرآیندهای خرید و کسب اطلاعات میشود.
- بهینهسازی داخلی
بهینهسازی داخلی فرآیندی است برای اطمینان از مرتبط بودن محتوای سایت با تجربه کاربری انجام میشود. در این بخش کلمات کلیدی مرتبط با مفهومی که ارائه میدهید داخل محتوا قرار می گیرد. محتوای سایت از طریق سیستمهای مدیریت محتوا مانند WordPress، Wix، Drupal، Joomla، Magento، Shopify و Expression Engine روی سایت قرار میگیرند.
- بهینه سازی خارجی
بهینه سازی خارجی شامل فعالیتهای خارج از سایت است که رتبه سایت در موتور جست و جو را بالا میبرد.بخش اعظم بهینه سازی خارجی از طریق بکلینکها انجام میشود.