seo basics 768x384 1

اصول اساسی سئو برای مبتدیان

اصول اساسی سئو برای مبتدیان

سئو سایت پایه و اساس یک کسب و کار موفق می باشد.

درک اصول سئو لازمه شروع کار در این زمینه می باشد. با توجه به اینکه حدود 51 درصد از ترافیک سایت به صورت طبیعی جذب می شود، مشخصا بالا بودن رتبه وب سایت در نتایج جستجو گوگل، تاثیر زیادی در موفقیت و افزایش ترافیک آن می گذارد. اگر یک تازه کار در زمینه بهینه سازی می باشید، بهتر است که قبل از هرگونه اقدامی، یک سری مفهوم پایه و اصلی سئو را بیاموزید تا بتوانید عملکرد مناسبی از خود نشان دهید.

اصول اساسی سئو برای مبتدیاندرک هرچه بهتر این اصول کلی سئو یک روش بسیار مناسب برای شروع موفقیت در این زمینه است. با این حال استراتژی های سئو، توسط برخی از کسب و کارها مورد استفاده قرار نمی گیرد

چراکه آن ها اهمیت سئو سایت را به خوبی درک نکرده اند و مطمئن باشید که اگر یک سری اصول اولیه بهینه سازی سایت را بدانند، سریعا شروع به استفاده از این عامل موفقیت خواهند کرد.

البته باید به این نکته دقت داشته باشید که سئو در برخی موارد می تواند فریب دهنده باشد. یعنی که ممکن است یک صاحب وب سایت صفحه مورد نظر خود را به خوبی بهینه کرده اما ترافیک مناسبی از سمت موتورهای جستجو دریافت نکرده است. در این مدل موقعیت ها، بیشتر صاحبان وب سایت ها دست از سئو وب سایت خود و استفاده از اصول سئو برداشته و دیگر از استراتژی های آن استفاده نمی کنند. باید بگوییم که بهینه سازی وب سایت ممکن است چند ماه حتی تا یک سال طول بکشد تا به نتیجه برسد و عملکرد صفحات سایت شما را بهبود بخشد.

ما در این مقاله به این سوالات شما در رابطه با یادگیری اولیه سئو پاسخ داده ایم:

  1. چگونه سئو را یاد بگیرم؟
  2. چه نکاتی در ابتدای یادگیری و اصول اولیه سئو را باید یاد بگیریم؟
  3. روش های بهینه سازی در سئو چیست؟
  4. آیا آشنایی و یادگیری سئو در شروع سخت میباشد؟
  5. برای شروع سئو، باید چه اصولی را رعایت کرد؟

بیشتر افرادی که وب سایت ها را اداره می کنند درک محدودی از سئو دارند، بنابراین شما فقط برای موفقیت باید به اصول اولیه دسترسی پیدا کنید.

در این مقاله، مراحل اساسی برای موفقیت SEO  را یاد خواهید گرفت:

  1. چگونه بفهمیم مشتریان در جستجوی چه چیزی هستند؟
  2. نحوه بهینه سازی صفحات وب خود، برای کلمات کلیدی مورد نظر
  3. چگونه اطمینان حاصل کنیم وب سایت شما هم برای موتورهای جستجو و هم برای انسانها قابل دسترسی است.
  4. چگونه وب سایت های دیگر را برای پیوند دادن به سایت خود بهینه کنیم.

 بدانید مشتریان شما واقعاً به دنبال چه چیزی هستند

شما نمی توانید وب سایت خود را بهینه سازی کنی بدون اینکه بدانید مشتری های شما به دنبال چه چیزهایی هستند.

این نکته را چگونه می فهمید؟ بهترین نقطه شروع، استفاده از عقل سلیم است.

فکر کنید فردی از تهران به شیراز میخواهد برود و به دنبال محل اقامت در شهر شیراز است. اولین چیزهایی که جست و جو میکند چه خواهد بود؟

هتل های شیراز

محل های اقامت در شیراز

و یا در صورت شناختن هتلی نام آم هتل را تایپ خواهد کرد. همانند: هتل چمران شیراز

شما با دانشتن این نکته میتوانید مقاله ای را با نوع و نیازی که کاربر جست و جو کرده است تولید کنید.

 ایجاد صفحات بهینه شده برای جستجو

تحقیقات کلمات کلیدی، اولین قدم برای جذب ترافیک جستجوی ارگانیک بیشتر است. باید اطمینان حاصل کنید که صفحات شما به خوبی تولید شده اند و شخصی را که در پشت جستجو قرار دارد و مقاله شما را میخواند راضی باشد. صفحات سایت شما بر اساس رضایت کاربر، رتبه بندی خواهید شد.

در هنگام ورود کاربر به سایت شما، باید سایت شما به گونه ای باشد که کاربر احساس خشنودی کند و برای وی خسته کننده نباشد. پس شما باید به کاربر خود یک تجربه ی خوب را ازسایتتان هدیه بدهید. از گزینه های اضافی و یا تبلیغات بیش از حد بپرهیزید. این کارها باعث میشود که خوانندگان شما مورد آزار قرار بگیرند.

معروف ترین روشی که افراد در جستجوی شغل شما جستجو می کنند

این احتمال وجود دارد که برخی  از مشتریان شما با استفاده از کلمات و عباراتی که به آن اشاره کرده اید در جستجوی شغل شما باشند.

اینکه اکثریت مردم هستند داستان دیگری است. بنابراین اولین قدم این است که متداول ترین روشی را که مردم در جستجوی کارهایی می کنند را بفهمید.

برای انجام این کار می توانید از ایده هایی که قبلاً مشخص کرده اید استفاده کنید. با انجام جستجوی Google برای یکی از کلمات یا عبارات موجود در لیست خود شروع کنید. مهم نیست که این عبارت چقدر مسخره یا بادآورده است.

مباحث محبوب و جذاب را در زمینه خود پیدا کنید

بازاریابی محتوا هنر ایجاد محتوای مفید و ارزشمند برای جذب مشتری یا مشتری هدف شما است. بلکه فقط یک وبلاگ را راه اندازی نکنید و به بهترین ها امیدوار شوید و بدانید که چه موضوعاتی محبوب هستند و در زمینه شما جذاب هستند و محتوای مرتبط با موضوعات گفته شده را ایجاد می کنید.

در شبکه های اجتماعی عضو شوید و ببینید که مردم در مورد چه چیزی صحبت می کنند و کدام موضوعات محبوب ترین هستند. شما حتی می توانید بر اساس موضوعات برتر همه زمانها فیلتر و مرتب سازی کنید.

معیارهای موجود در پشت کلمات کلیدی را که می خواهید بشناسید

بیشتر افراد هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی کاملاً روی دو معیار زیر تمرکز می کنند:

حجم جستجو:  (تعداد جستجوهای ماهانه، به طور متوسط)
سختی در کلمات کلیدی:  تخمینی از اینکه در صفحه اول نتایج جستجو برای آن اصطلاح آسان یا سخت خواهد بود.

اینها مهم هستند زیرا آنها بینش مفیدی در مورد پتانسیل کلمه کلیدی و رتبه بندی چقدر دشوار برای آن ارائه می دهند. اما، به جای اینکه فقط به حجم جستجو نگاه کنید، باید سعی کنید پتانسیل ترافیک جستجوی واقعی برای هر کلمه کلیدی را دریابید. به این ترتیب، می توانید تلاشهای خود را برای رتبه بندی برای افرادی که احتمالاً بیشترین هدف را به مقصد خود ارسال می کنند متمرکز کنید.

در نهایت شما می توانید با مطالعه این مقاله اصول سئو، تغییرات بسیاری مفیدی در ذهن خود و افرادی که تصوری اشتباه از سئو سایت دارند، ایجاد کنید. در ادامه به بررسی 8 اصول اولیه و اساسی در این زمینه پرداخته ایم.

اصل اول: باید بدانید که برای چه کسی تولید محتوا می کنید

قبل اینکه از بقیه نکات آموزش اصول سئو استفاده کنید، باید به خوبی بدانید که برای چه افرادی مطلب می نویسید. این یعنی که مشتریان هدف خود را به بهترین شکل باید شخصی سازی کنید. این دسته بندی کردن ها به شما کمک می کند تا مشکلات اساسی و نیاز مخاطبین خود را متوجه شوید و به دنبال همین موضوع می توانید مطالب کاملا مرتبط با کاربران تولید کنید.

شما می توانید با بررسی های بیشتر، مشتریان هدف خود را شناسایی کنید. در واقع چیزی که باید آن را به دست بیاورید این است که کاربران شما چه نکته ای را از محتوای سایت شما می خواهند کسب کنند و به دنبال چه موضوعی در کسب و کار شما می باشند.

اصل دوم: فهمیدن اینکه کاربران سایت چه چیزی را می خواهند مطالعه کنند

بعد از اینکه شما اصل اول را به خوبی انجام دادید، یعنی اینکه فهمیدید که برای چه کسانی تولید محتوا می کنید، قسمت بعدی کار شما این است که متوجه شوید کاربران سایت شما چه مطلبی را می خواهند مطالعه کنند.

برای انجام این کار باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید. تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهمترین سرفصل های آموزش تولید محتوا محسوب می شود. با انجام تحقیق کلمه کلیدی یا Keyword Reserach شما در واقع می توانید اطلاعات مناسبی درباره سختی کلمه کلیدی مورد نظر و چگونگی رنک مناسب گرفتن برای آن عبارت می باشد.

این مورد در واقع به شما کمک می کند تا متوجه شوید که کاربران هدف شما به دنبال چه موضوعاتی هستند که می خواهند که چه مطالبی را مطالعه کرده و از آن ها اطلاعات به دست بیاورند. در گوگل ابزارهای متفاوت بسیار زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها برای عملکرد بهتر در این زمینه استفاده کنید. به طور کلی شما باید کاربرد صحیح کلمات کلیدی در استراتژی تولید محتوا را بیاموزید.

اصل سوم: تولید محتوای ارزشمند و قابل درک

حال که اصول سئو گفته شده در بالا را به خوبی آموخته اید، وقت آن است که روند تولید محتوای خود را شروع کرده و محتوایی جدید، منحصر به فرد، با ارزش و قابل درک بسازید. همانطور که شما در حال انجام تولید محتوا برای سایت خود هستید، اول از همه باید کاربر را هدف اصلی خود قرار بدهید و پس از آن باید مطالبی تولید کنید که برای این کاربر مورد نظر مناسب و جذاب باشد.

برای انجام این کار باید از مهارت های تخصصی خود استفاده کنید. این روند نه تنها ارتباط بین شما و مخاطبینتان را افزایش می دهد، بلکه تصویری بسیار عالی به عنوان یک فرد متخصص از شما در ذهن کاربران می سازد. کاربران شما نیز که اعتماد لازم به شما و کسب و کارتان پیدا کرده اند، در زمان های بعدی که به مشکلی برخوردند، طبیعتا به وب سایت شما مراجعه خواهند کرد. به یاد داشته باشید که در بازاریابی آنلاین این موقعیت یکی از بهترین وضعیت هایی است که شما می توانید ارتباطات خود را افزایش دهید.

هنگامی که قصد تولید محتوا دارید بهتر است که علاوه بر متن مقاله خود، به قالب نیز توجه کافی را داشته باشید. بر اساس آمارهای به دست آمده متوجه شده ایم که افراد تقریبا بعد از حدود 8 ثانیه تصمیم می گیرند که در یک صفحه سایت بمانند یا از آن خارج شوند. در نتیجه شما باید عواملی مثل عنوان، طول پراگراف، مطالب به شکل لیست و … استفاده کنید تا محتوا و محیط سایت را برای کاربر کاملا جذاب و قابل درک کنید.

اصل چهارم: میزان دسترسی به سایتتان را افزایش دهید

بعد از اینکه محتوای سایت خود به بهترین شکل تولید کردید و اصلی ترین نکات آموزش اصول سئو را در آن پیاده سازی کردید، باید راهی پیدا کنید تا این محتوای مورد نظر به راحتی به دسترس کاربران هدف شما برسد. طبیعتا افراد به طور شانسی نمی توانند به محتواهای با ارزش دست پیدا کنند؛ در نتیجه شما باید از روش های آموزش سئو استفاده کنید تا به خوبی مطالب سایتتان را با استراتژی های مناسب در اختیار بقیه قرار دهید.

برای شروع این کار اول از همه باید اطمینان ایجاد کنید که کلمه کلیدی اصلی شما باید تقریبا 5 تا 10 مرتبه در متن محتوایتان به کار برده شود. این به تعداد بسته به طول محتوا تغییر خواهد کرد. دقت داشته باشید که این تعداد تکرار شامل حضور کلمه کلیدی اصلی در تگ های H1 و H2 نیز می باشد. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که شما هم برای موتور جستجو و هم برای کاربران باید تولید محتوا کنید و این قرار دادن کلمات و عبارات کلیدی در متن نباید به صورتی باشد که از هدف اصلی مطلب دور شوید.

اصل پنجم: ایجاد یک تجربه کاربری فوق العاده

طبیعتا وقتی افراد در وب سایت شما قرار می گیرند شما تمایل دارد که یک تجربه کاربری بسیار خوشایند برای آنها رقم بزنید این مورد شامل موارد مختلفی مثل سرعت بارگذاری تصاویر می باشد با توجه به آمارهای به دست آمده هنگامی که یک وب سایت برای بارگذاری صفحه خود زمان زیادی را مصرف می کند کاربران سریعاً خسته و اذیت شده تمایل پیدا می‌کنند که از صفحه سایت موردنظر خارج شوند بر اساس یک مطالعه انجام شده در این زمینه متوجه شدیم که تنها با افزایش یک ثانیه در زمان بارگذاری صفحه سال میزان بازدید کاربران حدود ۷ درصد کاهش پیدا می کند شما می توانید میزان بارگذاری سرعت سایت خود را با استفاده از موارد زیر بهبود بخشید:

  1. استفاده از افزونه های ضروری
  2. فعال سازی کش مرورگر
  3. بهینه سازی تصاویر حجیم

در حالی که استفاده از تصاویر با اندازه مناسب بسیار مهم است و برای سئو سایت اهمیت ویژه ای دارد، خود تصاویر نیز می توانند به بهبود تجربه کاربری کمک زیادی بکنند. تصاویری که منحصر به فرد می باشند، به ویژه عکس هایی که مستقیماً از کسب و کار شما به دست آمده است، برای به کار بردن در صفحه سایت بسیار عالی هستند. به طور طبیعی انسان چیزهای بصری را بیشتر مورد پسند قرار می‌دهد تا مقاله های متنی. در نتیجه شما می توانید از همین مورد برای افزایش جذابیت مقاله های وب سایت خود استفاده کنید.

اصل ششم: بهبود وضعیت navigate در صفحه سایت

هنگامی که کاربر به سایت شما وارد می‌شود، اگر یادگیری اصول سئو را به خوبی آموخته باشید، شما می‌ خواهید به او کمک کنید تا به خوبی در صفحه سایت حرکت کرده و مطالب را به بهترین شکل مطالعه کند. کاربران باید به خوبی درک کنند که دقیقا در چه موقعیتی از وب سایت شما و مقاله هایتان حضور دارند.

اصل هفتم: تشویق کاربران برای افزایش ارتباط

اکنون که شما توانسته اید از آموزش اصول سئو استفاده کرده و مخاطبین خوبی برای وب سایت خود بدست بیاورید، قطعاً می خواهید که همه تلاش خود را انجام دهید تا آن ها را برای مدت زمانی بسیار طولانی حفظ کنید. هرچه فرد با وب سایت شما و محتوای آن بیشتر تطابق پیدا کند، شما راحتتر می توانید به او کمک کنید تا ارتباطش با شما و کسب و کارتان را افزایش دهد. بدین ترتیب آن ها همیشه نام برند شما را به یاد داشته و به عنوان یک مرجع قابل اعتماد از آن یاد می‌ کنند. مطمئن باشید اگر شما قصد فروش محصولی را داشته باشید، افراد برند شما را به عنوان اولین گزینه برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصول مورد نظر را انتخاب می کنند.

اصل هشتم: تحلیل عملکرد خود در زمینه جذب کاربر

مشخصا اگر شما می خواهید روند سئو سایت را به خوبی انجام دهید، باید برخی از معیارها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

هنگامی که شما در این زمینه تازه شروع به کار کرده اید، چند بخش اصلی وجود دارد که باید تمرکز خود را بر روی آن ها بگذارید.

  • نرخ ترافیک سایت
  • نرخ پرش
  • نرخ تبدیل کاربر به مشتری
  • میزان هزینه برای نرخ تبدیل

این نرخ ها به شما کمک می‌ کنند تا متوجه شوید که چقدر تلاش های شما در زمینه بهینه سازی سایت موفقیت‌ آمیز بوده است و تا چه میزان این مطالب سایت شما برای کاربران جذاب بوده است.

هنگامی که شما در زمینه یادگیری اصول سئو عملکرد خوبی داشته باشید و روند کاری شما به صورت حرفه ای شده باشد، می توانید فاکتورهای مهمتر و عمیق تری را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!