اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی

اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی

برای سایت های فروشگاهی سئو چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. سایت هایی با سئوی خوب که در صفحه اول گوگل قرار می گیرند (با کلمات کلیدی هدف) حداقل 75 درصد از کل ترافیک جستجو را کسب می کنند.

از آنجایی که سئو بسیار مهم است، این پست به بررسی اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی می‌پردازد که سایت های فروشگاهی اگر می‌خواهند صفحه‌هایشان رتبه بالایی در جستجو داشته باشند، باید از آن اجتناب کنند.

سئو به شما این امکان را می دهد که هر روز صدها و هزاران بازدیدکننده را به صورت «رایگان» به فروشگاه خود هدایت کنید. قرار گرفتن در بالای نتایج جستجو نه تنها می تواند ترافیک سایت را بهبود بخشد بلکه باعث افزایش تبدیل نیز می شود. با این حال، یک نکته وجود دارد: در بسیاری از مواقع، صفحه اول نتایج جستجو تحت سلطه برندهای معروف با اعتبار دامنه بالا (DA) است.

غول هایی مانند دیجیکالا و ترب در جلب اعتماد مشتری کار بسیار خوبی انجام داده اند. با این حال، اندازه و تنوع گسترده محصولات آنها را می توان به عنوان یک نقطه ضعف از دیدگاه SEO در نظر گرفت.

اگر فروشگاه شما از بهترین شیوه های سئو پیروی می کند و بر ایجاد یک برند قوی در جایگاه شما تمرکز می کند، دلیلی وجود ندارد که برند شما نتواند به صفحه اول (اگر نه اولین نقطه) در رتبه بندی های جستجو راه پیدا کند مگر اینکه درگیر اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی شده باشید.

در زیر بزرگترین اشتباهات سئو سایت که صاحبان سایت های فروشگاهی مرتکب می شوند و آنچه باید برای بهبود استراتژی سئوی خود انجام دهید، آورده شده است. توجه به این توصیه امیدواریم منجر به بازدیدکنندگان بیشتر سایت و افزایش فروش در سایت فروشگاهی شما شود.

اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی

داشتن چند نقشه سایت

به‌ عنوان یک سایت فروشگاهی، با همه آن محصولات پیشنهادی سخت است که همه آن را در یک نقشه سایت فشرده نگه دارید. هنگامی که افراد از سایت شما بازدید می کنند، از پیوندهای داخلی استفاده می کنند. پیوندهایی که در بالای پیمایش، پاورقی و سایر مکان هایی که آیتم ها را پیوند داده اید برای یافتن راه خود استفاده می کنند.

نقشه‌های سایت ساختار وب‌سایت شما را نشان می‌دهند. به ربات‌های موتور جستجو می‌گویند چند صفحه دارید و چگونه به هم متصل هستند. این ابزاری است که موتورهای جستجو برای ایندکس کردن هر صفحه در فروشگاه شما از آن استفاده می کنند، حتی اگر هنوز با پیوندهای داخلی استراتژیک نبوده اید.

اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی

داشتن چندین نقشه سایت

با این حال، انجام این کار دشوار است و زمانی که مشکل چندین نقشه سایت دارید، می تواند پیچیده شود. داشتن چندین نقشه سایت می تواند موتورهای جستجو را گیج کند و از ایندکس صحیح صفحات شما جلوگیری کند و این مورد یکی از اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی است

اگر فروشگاه تجارت الکترونیک شما حاوی بیش از 50000 URL است، چندین نقشه سایت ایده خوبی است، اما برندها باید از نحوه ارسال نقشه سایت خود به موتورهای جستجو آگاه باشند. گوگل دستورالعمل های خوبی در مورد نحوه انجام این کار ارائه می دهد.

توصیه می شود هر زمان که در وب سایت خود تغییراتی ایجاد می کنید یا صفحات جدیدی ایجاد می کنید که می خواهید در نتایج جستجو ظاهر شوند، نقشه سایت خود را مجدداً به موتورهای جستجوی مناسب ارسال کنید. این به کاهش زمان لازم برای خزیدن سایت شما توسط موتورهای جستجو و تصمیم گیری در مورد رتبه محتوای شما کمک می کند.

WooCommerce توصیه هایی در مورد آنچه سایت های فروشگاهی می توانند انجام دهند، زمانی که چندین نقشه سایت دارند و می خواهند اطمینان حاصل کنند که محصولات خود در نتایج جستجو ظاهر می شوند، دارد.

موبایل فرندلی نبودن سایت فروشگاهی

گوگل بزرگ‌ترین موتور جستجوی جهان، در جزئیات نحوه رتبه‌بندی سایت‌ها بسیار زیرک است. به‌علاوه الگوریتم جستجوی Google به‌روزرسانی‌های ثابتی را دریافت می‌کند که توجه برندها را در زمان وقوع تغییرات مهم‌تر می‌کند.

طراحی وب سایت سازگار با موبایل و واکنش گرا نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع، این یکی از اجزای اصلی الگوریتم رتبه بندی گوگل از سال 2015 بوده است و به این دلیل در بین اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی قرار گرفته است که برخی از سایت ها به دلیل توجه به زیبایی این مورد را نادیده می گیرند.

اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی

mobile friendly نبودن سایت فروشگاهی

سرعت پایین سایت فروشگاهی

سرعت سایت برای موفقیت سئو در سایت فروشگاهی بسیار مهم است. کاربران اینترنت به طور فزاینده ای بی حوصله هستند، زیرا وب سایت های زیادی برای خرید دارند که سرعت صفحه بالایی دارند. اگر مردم احساس کنند سایت شما به اندازه کافی سریع بارگذاری نمی شود، به سادگی سایت فروشگاهی دیگری را برای خرید پیدا می کنند.

گوگل خود از این مفهوم پشتیبانی می کند و توصیه می کند که بارگذاری هیچ صفحه ای بیش از سه ثانیه طول نکشد. مطالعات نشان داده اند که نرخ پرش (درصد بازدید کنندگانی که بدون تعامل با یک صفحه خارج می شوند) با بدتر شدن سرعت سایت افزایش می یابد. توجه نکردن به سرعت سایت از اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی است.

کلمات کلیدی زیاد و بی هدف از اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی

دو مشکل بزرگ در مورد نحوه برخورد صاحبان سایت های فروشگاهی بی تجربه به صفحات محصول خود وجود دارد.

  1. صفحات پر از کلمات کلیدی بدون محتوای با کیفیت
  2. صفحاتی که اصلاً محتوایی ندارند
  3. سرقت ادبی و کپی مطالب

محتوای تکراری مدت هاست که به عنوان یکی از بزرگترین اشتباهات سئو شناخته شده است. طبیعتاً این یک مشکل بسیار بزرگ در دنیای سایت فروشگاهی است زیرا توضیحات محصول در نهایت از سایت هایی مانند دیجیکالا، ترب و … کپی و استفاده می شود.

از آنجایی که موتورهای جستجو قبلاً این محتوا را در جای دیگری ایندکس کرده اند، آن را به عنوان تکراری در سایت شما علامت گذاری می کنند بنابراین اگر چیزی کپی باشد، تأثیر منفی سئو دارد و به همین دلیل در بین اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی قرار می گیرد.

در عوض، برای بازنویسی توضیحات محصول خود وقت بگذارید تا مطمئن شوید که محتوای جدیدی در سایت شما وجود دارد. اگر فروشگاه های دیگر از کپی کردن استفاده می کنند، آن را به عنوان فرصتی برای پیشرفت در نظر بگیرید.

نداشتن گواهی SSL

گواهی SSL مهر اثباتی است که نشان می دهد ارتباط بین سرور و کاربر رمزگذاری شده است. در اصل می گوید که وب سایت شما برای استفاده امن است. وب‌سایت‌ها باید «s» اضافه شده بعد از HTTP را در آدرس وب خود داشته باشند. آنهایی که این کار را نمی کنند به سئوی خود ضربه می زنند.

دلیل اینکه این یک عامل مهم رتبه بندی است این است که اطمینان می دهد اطلاعات کاربر ایمن است. اگر سایت فروشگاهی شما گواهینامه SSL ندارد کی از اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی را مرتکب شده اید و اطلاعات خصوصی خریدار (از جمله شماره کارت اعتباری) بیشتر در معرض هک شدن و دزدیده شدن است.

دریافت گواهی SSL بسته به ارائه دهنده هاست شما می تواند متفاوت باشد، بنابراین اولین درگاه تماس شما باید تماس با آنها باشد.

سوالات متداول درباره اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی

  1. آیا نداشتن اینماد هم جزو اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی است؟
    بله زیرا نداشتن اینماد روی اعتماد کاربر تاثیر منفی می گذارد و از طرفی گوگل در کلمات کلیدی پر رقابت به سایت های دارای اینماد پوینت مثبت می دهد.
  2. آیا کپی کردن توضیحات محصول برای سئو سایت فروشگاهی بد است؟
    گوگل بیان کرده است که اگر توضیحات محصول را از سایت تولید کننده کپی کنید مشکلی ندارد اما بهتر است از محتوای یونیک استفاده کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!