images 54

سئو خارجی سایت شامل چه مواردیست؟

سئو خارجی در بر گیرنده هر اقدامی برای بهینه سازی سایت است که خارج از صفحه هدفی که قرار است بالا بیاوریم، انجام می شود.

برای آموزش سئو خارجی، باید این سرفصل ها را پوشش داد:

لینک سازی و دریافت بک لینک

– دریافت لینک به صفحه و سایت مورد نظر، شاید مهم ترین، پیچیده ترین و موثر ترین روش برای بالا آوردن آن سایت در نتایج گوگل است.

شبکه های اجتماعی

– هر گونه فعالیت در شبکه های اجتماعی شامل ساخت لینک، افزایش شناخت برند یا Brand awareness و Brand mention در سئو خارجی اثر بخش خواهد بود.

لینک

لینک، همواره مهم ترین فاکتور برای گوگل برای رتبه دهی به سایت ها می باشد.

لینک دارای فاکتور های مختلفی است که باید متخصصان سئو به آن توجه کنند. بعضی از آن ها را همه می دانند و بقیه تقریبا ناشناخته هستند.

لینک، مهم ترین فاکتور در سئو سایت و همچنین سئو خارجی است. هر لینک، یک رای از وبسایت مبدا به سایتی است که به آن لینک قرار داده شده. مانند رای و نظرات مردم به موضوعات ( که عواملی مثل تخصص فردی که نظر را می دهد و اعتبار او و … در تاثیر گذاری نظر او موثر هستند )، لینک ها هم باید ویژگی هایی داشته باشند تا مورد تایید گوگل قرار بگیرند.

اعتبار دامنه سایتی که لینک در آن قرار دارد

– وبسایت های زیادی وجود دارند که شما می توانید از آن ها لینک دریافت کنید. بعضی از سایت ها به عنوان اسپم شناخته شده اند و لینک از آن ها ارزش بالایی ندارد. این سایت ها را می توانید در لیست سایت های اسپم استخراج کنید و آن ها را Disavow کنید تا خیالتان از بابت پنالتی شدن بر اثر لینک های بی کیفیت به تعداد بالا راحت باشد.
کیفیت محتوای صفحه ای که لینک در آن قرار می گیرد
– کیفیت محتوای صفحه ای از سایت که در آن ینک قرار می گیرد، مهم ترین فاکتور موثر در کیفیت لینک است. اگر لینک در صفحه ای که تعداد بسیار زیاد و غیر معمولی لینک خارجی در آن قرار دارد، ساخته شود، مسلما آن لینک ارزشی به اندازه لینک هایی که به صورت Editorial و توسط نویسنده مقالات در صفحات سایت هایشان قرار می گیرند، موثر نخواهد بود. لینک بهتر است به صورت طبیعی و به تعداد مناسب در یک صفحه وجود داشته باشد.
همچنین وضعیت سئو داخلی صفحه ای که لینک در آن قرار می گیرد، در اثر گذاری لینک موثر است.
ارتباط عنوان و موضوع صفحه با سایتی که به آن لینک شده
– لینک هایی که در سایت های فروش بک لینک قرار می گیرند، هرگز بی اثر نیستند. اما به دلیل اینکه عنوان این بخش در ان ها معمولا رعایت نمی شود، خیلی هم موثر نخواهند بود. ارتباط موضوعی بین عنوان صفحه، متن لینک، صفحه هدف لینک و سایر لینک هایی که در آن صفحه قرار دارند و لینک هایی که در صفحات هدف قرار دارند در تعیین کیفیت لینک، مهم و حیاتی هستند.
تعداد، متن لینک و فالو یا نوفالو بودن
– نوشته ای که با آن به سایت شما لینک داده می شود یا همان Anchor text لینک، برای گوگل بسیار اهمیت دارد. لینک هایی مثل “اینجا کلیک کنید”، “بیشتر بخوانید” و از این قبیل، قدرت لینک هایی که با کلمات کلیدی یا نام برند به سایت و صفحه هدف شما داده می شوند را ندارند.همچنین مهم است که لینک به صفحه اصلی سایت شما نباشد و به صفحه هدفی که برای کلمه کلیدی مورد نظر قرار داده اید، باشد. همچنین فالو یا نوفالو بودن لینک، در پاس دادن ارزش و PR به صفحه هدف موثرند. لینک های فالو ارزش بیشتری برای صفحه هدف خود دارند.
download 38

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!